Strona 1 z 2

Problem podczas odpalania Golfa II Td pomocy

: ndz wrz 23, 2012 21:10
autor: KarimBdG
Witam kolegów z forum!
Mam poważny problem i piszę bo jestem w desperacji i nie wiem już co robić.
Jakiś czas temu na wiosnę wymieniłem kompletne sprzęgło wraz z kołem zamachowym.
Mam silnik SB ze skrzynią 4S było tam sprzęgło 200 mm i takie też założyłem.
Problem zaczął się 3 dni po wymianie. Podczas odpalania tak jakby co obrót koła było słychać stalowe puknięcie i strasznie rzęziło podczas kręcenia rozrusznikiem, jeździłem tak ponad 2 miesiące, aż w końcu rozrusznik przestał kręcić silnikiem i było słychać tylko strzelanie bendiksa o koło zamachowe. Mechanik poradził wymienić bendiks. Po tym zabiegu rozrusznik dalej głośno kręcił ale nic nie pukało. Niestety po 3 tyg. znowu zaczęło pukać i po jakimś czasie strzelać. Tym razem wymieniłem rozrusznik. Kupiłem używkę z nowym bendiksem BOSCHa. Po tyg. wykruszyły się zęby na kole zamachowym i jedynym sposobem żeby odpalić samochód było pchnąć go powoli na biegu parę metrów z załączonym zapłonem aby koło się przekręciło i złapało za sprawne zęby.
Postanowiłem wymienić koło zamachowe i bendiks. Podczas wymiany zauważyłem, że koło które było zamontowane miało 125 zębów a te które teraz kupiłem miało 124 zęby, oba koła od golfa II 200 mm średnicy. Stare koło miało po całości obwodu powybijane zęby. Podobno koło od benzyny pasuje do diesela i odwrotnie, ale po tym co zobaczyłem zwątpiłem i myślałem, że w tym właśnie tkwił problem. Złożyłem skrzynie z myślą, że problem został rozwiązany ale dalej głośno kręcił. Po wymianie podczas już trzeciego z rzędu odpalenia usłyszałem puknięcie i ogarnął mnie szok ;/ znowu to samo! ...bendiks wymieniany 2 razy, rozrusznik wymieniony, koło zamachowe wymienione. To w czym tkwi ten problem? ;/

Problem podczas odpalania Golfa II Td pomocy

: ndz wrz 23, 2012 21:25
autor: caro86wlkp
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=8153" onclick="window.open(this.href);return false;

Problem podczas odpalania Golfa II Td pomocy

: ndz wrz 23, 2012 22:57
autor: KarimBdG
tulejke wymieniłem przy pierwszej wymianie bendiksa, ale nie moczylem jej w oleju. Może to mieć znacznie ? po wymianie tulejki z bendiksem problem powrócił po 3 tyg. ona kosztuje grosze więc mogę ja jutro kupić i zamoczyć na kilkanaście godzin w oleju i zamontować ją we wtorek po pracy. Do tego czasu nie będę odpalał samochodu

Problem podczas odpalania Golfa II Td pomocy

: ndz wrz 23, 2012 23:27
autor: KarimBdG
zauważyłem ze te tulejki mają 3 wymiary średnicy wewnetrznej: 10.08mm, 11mm i 12.15mm . Ta która ja miałem wydawała się pasować tak mi się wydaje. Jak najlepiej dobrać tą tulejke ?

Problem podczas odpalania Golfa II Td pomocy

: ndz wrz 23, 2012 23:45
autor: caro86wlkp
dobrą opcją są rozruszniki z tdi które nie potrzebują żadnych tulejek w kadłubie, tylko one pasują tylko pod niektóre skrzynie

Problem podczas odpalania Golfa II Td pomocy

: pn wrz 24, 2012 07:22
autor: KarimBdG
acha czyli np od silnika 1Z z Golfa 3 ? dzisiaj kupię tulejke a jutro ja zamontuje i zobaczymy co będzie

Problem podczas odpalania Golfa II Td pomocy

: pn wrz 24, 2012 19:12
autor: caro86wlkp
tak, tylko nie pod każdą skrzynie te rozruszniki podchodzą

Problem podczas odpalania Golfa II Td pomocy

: wt wrz 25, 2012 00:04
autor: KarimBdG
tulejka wymieniona ale niewiele to dało ;/ może mieć z tym coś wspólnego aku które latem pada po tyg nie używania samochodu? prądu nic nie bierze i podczas kręcenia napięcie spada do ok 10 vol. wczoraj był ladowany, cztery razy odpalil auto i padł... ładowanie jest

Edit:
to jednak chyba nie aku. rano sprawdziłem napięcie, 12.5 v przekrecilem kluczyk i odpalil. muszę dzisiaj sprawdzić masę ale czy zanikajaca masa może być przyczyną takiego kręcenia ? dźwięk przypomina tak jakby bendiks kręcąc się z dużą prędkością chował się i wychodził uderzając w żeby koła.

Problem podczas odpalania Golfa II Td pomocy

: wt wrz 25, 2012 14:28
autor: KarimBdG
masa sprawdzona i jest dobra. aku podmienilem i to samo. czemu wczoraj padł to nie wiem, byłem poza domem i odpalilem go na pych żeby jakoś wrócić do domu. rano zakrecił i odpalił a go nie ładowalem. już tracę nerwy bo dopiero co wymieniłem koło zamachowe i bendiks. Miało pomóc a jest dalej to samo i za miesiąc znowu wszystko padnie ;/ pomocy

może mieć winę koło zamachowe które ma 200 mm średnicy? w silniku SB fabrycznie było koło ze średnica 210 mm. Czy między tymi kołami jest różnica w średnicy na której sa żeby koła ? czy zeby koła które ma 200 mm będą dalej od bendiksu niż zęby koła które ma 210 mm średnicy ?

jest ktoś kto umie mi pomóc ?

Nie piszemy post pod postem
moderator

Problem podczas odpalania Golfa II Td pomocy

: śr wrz 26, 2012 11:00
autor: jhosef
Z czego w ogóle jest te koło zamachowe?

Nowe koło zamachowe zazębia się poprawnie z posiadanym rozrusznikiem (zębatka bendix-a)?

Problem podczas odpalania Golfa II Td pomocy

: śr wrz 26, 2012 11:22
autor: KarimBdG
z silnika 1.6 ale nie wiem czy B czy TD ma 124 zęby stare koło było podobno od TD i miało 125 zębów. jak teraz wymieniłem to na stole bendiks pasował do koła ale po zamontowaniu dalej efekt jest jaki był. stare koło było przytarte na zębach o jakiś milimetr, bendiks o jakieś 0.1 milimetra i nie kręciło silnikiem dopiero jak pchnąłem samochód na biegu o metr to łapało i kręciło silnikiem i palił. wieczorem mogę wrzucić zdjęcie bendiksu

Problem podczas odpalania Golfa II Td pomocy

: pt paź 05, 2012 16:13
autor: KarimBdG
wymieniłem rozrusznik na ten od golfa 3 i nic to nie dało więc pojechałem do warsztatu zajmującego się naprawa rozruszników i powiedziano mi tam że to najprawdopodobniej kwestia dobrania odpowiedniego bendiksa więc zostawiłem samochód na warsztacie i w poniedziałek mają zadzwonić co i jak. ciekawe ile mnie za to skroja. Po weekendzie napisze o ile jestem biedniejszy

Problem podczas odpalania Golfa II Td pomocy

: pt paź 05, 2012 21:19
autor: młody94
ile zębów ma bendix nowy a stary? tuleja musi ci bardzo równo wejść w skrzynie

Problem podczas odpalania Golfa II Td pomocy

: pn paź 08, 2012 22:41
autor: KarimBdG
No i po problemie :bigok: Fachowiec stwierdził zdejmując tylko rozrusznik, że koło zamachowe najprawdopodobniej jest od passata (chyba b2, tak myślę) i tu był problem. Zmontował podobno z dwóch bendiksów jeden który miał 10 zębów, stary miał 9. Nie widziałem na oczy jak to robił,ale powiedział że takiego bendiksa w sklepie nigdzie nie dostanę. Efekt taki, że teraz prawie wg nic nie słychać jak kręci rozrusznik :popcorn: ale podobno mogłoby być jeszcze lepiej tylko, że zęby na kole zamachowym nie są już w idealnym stanie przez poprzedni bendiks, ale dla mnie i tak jest mega lepiej. No i od razu lepiej kręci tak szybciej, że można powiedzieć "od dotknięcia kluczykiem" golfik pali. Nawet jak jest lekko ciepły bez grzania świec... kiedyś miał z tym problem. Przy okazji zrobili mi kabel od wzbudzania bo był luźny i przykręcili brakujące śruby w obudowie intercoolera. Za to wszystko zapłaciłem 150 zł więc jestem zadowolony i mogę polecić fachowców na przyszłość gdyby ktoś miał problemy. --> Bendiks-Waszak ul. Toruńska 108 Bydgoszcz :pub: