Strona 1 z 1

Bora - silnik ATD - regulacja kąta wtrysku

: pt wrz 21, 2012 08:46
autor: mssg1
Witam.

Chciałem się dowiedzieć jak reguluje się kąt wtrysku dla silnika ATD ? Jest on na pompowtryskach. Z tego co znalazłem w Internecie silniki na samych wtryskach reguluje się przesuwając delikatnie poluzowana pompę. A dla pompowtryskiwaczy ? Ponoć robi to ECU. Czyli co po wymianie rozrządu nie muszę się martwić kątem bo ECU go automatycznie ustawi ? Wiem mniej więcej jak go sprawdzić VAG-iem, ale jak ustawić i czy w ogóle się ustawia ?

Bora - silnik ATD - regulacja kąta wtrysku

: pt wrz 21, 2012 08:51
autor: waski1
mssg1 pisze: ale jak ustawić i czy w ogóle się ustawia ?
Brak regulacji.
mssg1 pisze:Ponoć robi to ECU.
O to to.

Re: Bora - silnik ATD - regulacja kąta wtrysku

: pt wrz 21, 2012 09:55
autor: mssg1
Czyli co ? Zmieniam rozrząd wykorzystując blokady, dbam o dobry naciąg paska i już ? Przekręcam kluczyk i będzie idealnie ? :pub:

Bora - silnik ATD - regulacja kąta wtrysku

: pt wrz 21, 2012 10:19
autor: Sztomel
Po wymianie paska rozrządu należy sprawdzić wartość kąta synchronizacji wchodząc w 01 Engine, 08 Meas. Blocks a następnie wybrać grupę 004 i spojrzeć w ostatnią kolumnę po prawej. Optymalnie wartość kąta synchronizacji ma być najbliższa wskazaniu "0,0" a jak się ją koryguje - tak samo jak wartość kąta wtrysku dla silników z pompą wtryskową regulowaną na kole pasowym. Tu masz foto z opisem : http://forum.vw-passat.pl/threads/50261 ... i-PD/page2" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Bora - silnik ATD - regulacja kąta wtrysku

: pt wrz 21, 2012 11:03
autor: mssg1
Czyli tak naprawdę powinienem spytać o kąt synchronizacji ?

Sztomel powiedz mi jeszcze proszę jakie wartości z VAG-a powinienem spisać przed przystąpieniem do wymiany w celu sprawdzenia po wymianie i dokonaniu konfrontacji ?

Czy poluzowanie tych 3 śrub i ruszanie osia nie spowoduje rozregulowania wartości ? Czy na czas ruszania używa się blokady do tego koła jak w przy wymianie rozrządu ?