Walnięty termostat czy coś innego?
: pt wrz 14, 2012 21:35
Witam.
Mam problem z mk3, silnik 1,4 ABD. Odpalam auto, temperatura 70 st (najniższe położenie wskazówki). Przejadę 1 km i mam już 90 st i tak temp się utrzymuje (cały czas). Wentylator włącza się na postoju, ale zazwyczaj pracuje krótko (góra 2 - 3 sek, czasem 10 sek). Górny wąż od chłodnicy jest silnie gorący (ręki długo nie utrzymamy), dolny ciepły, rękę można na nim utrzymać. Mały obieg sprawny - grzanie w aucie jest ok, grzeje jak zwykle.
Sprawdzałem czy układ nie jest zapowietrzony - po wyjęciu czujnika temp. płynu wszystko ok - jest płyn, brak powietrza. Płyn w zbiorniku wyrównawczym przelewa się bez problemu, przy gazowaniu również.
Nie mam pomysłu na całość, po głowie chodzi mi jedynie termostat, dobrze myślę ?
Jak by tego było mało, jutro o 9 mam pilny wyjazd do...Torunia, 350 km przede mną i nie chcę jechać z niesprawnym autem.
Jakieś rady ?
Mam problem z mk3, silnik 1,4 ABD. Odpalam auto, temperatura 70 st (najniższe położenie wskazówki). Przejadę 1 km i mam już 90 st i tak temp się utrzymuje (cały czas). Wentylator włącza się na postoju, ale zazwyczaj pracuje krótko (góra 2 - 3 sek, czasem 10 sek). Górny wąż od chłodnicy jest silnie gorący (ręki długo nie utrzymamy), dolny ciepły, rękę można na nim utrzymać. Mały obieg sprawny - grzanie w aucie jest ok, grzeje jak zwykle.
Sprawdzałem czy układ nie jest zapowietrzony - po wyjęciu czujnika temp. płynu wszystko ok - jest płyn, brak powietrza. Płyn w zbiorniku wyrównawczym przelewa się bez problemu, przy gazowaniu również.
Nie mam pomysłu na całość, po głowie chodzi mi jedynie termostat, dobrze myślę ?
Jak by tego było mało, jutro o 9 mam pilny wyjazd do...Torunia, 350 km przede mną i nie chcę jechać z niesprawnym autem.
Jakieś rady ?