Automatyczna skrzynia wymiana oleju
: pt wrz 14, 2012 19:03
witajcie,
od jakiegos czasu jestem, juz po raz drugi jestem włascicielem mk4 tym razem 1.6 sr automat 98 skrzynia 4 biegowa'. Jak automat to najpierw trzeba zadbac o skrzynke.Zrobiłem małe rozpoznanie na rynku i dowiedziałem sie że w serwisie usługa wymiany to koszt ok 250pln plus oczywiscie olej filtr i uszczelka łączenie jak to nie jeden juz forumowicz liczył ok 1000 pln - zdeczydowanie za drogo. Postanowiłem zrobic to sam najpierw ustaliłem ze wchodz dokłądnie 5.3 litra do oleju do suchej skrzyni a na wymiane trzeba miec ok 3.5 litra ( całosc oleju nie zleci bez specjalnej aparatury warsztatowej) bez obaw wiekszosc mechaników nie ma tej aparatury i zrobi dokładnie jak to opisze ponizej, a informacje z serwisu o tym ze oleju w skrzyni sie nie zmienia to bzdura. Olej jak kazdy podlega zuzyciu i nalezy go wymieniac z filtrem regularnie rozni producenci roznie wskazuja od 60 000 do 90 000 km.
1. Wybra olej - serwisowe oznaczenie oleju to G 052 162 A2 dostawca ATF, szara butelka z logiem VW za 82pln za litr. Placimy tylko za pudeleczko ktore nam jest zupelnie do niczego nie potrzebne. Odpowedniki bardzo dobry FEBI 14738 za 37 pln lub Mobil LT 71141 olej jest koloru żółtego lub jak ktos woli słomkowy. Najlepiej samemu kupic olej nawet jak bedzie sie robic to u mechanika bo wiekszosc tych znachoorów leje CZERWONEGO Mobila nie pamietam oznaczenia ale taki olej zdecydowanie nei jest olejem do naszego golfa!! wymiana na taki olej grozi calkowitym zniszczeniem skrzyni.
2.FIltr i uszczelka - polecam rowniez irme FEBI bo za komplet zaplaci sie ok 70 pln to wazne PROSIC ZAWSZE O KOMPLET serwis koszt ok 140. zloty bez uszczelki.
3. Wymiana - tu było najwiecej niepewności i wątpliwosci bo nigdzie nie bylo konkretnej informacji o tym jak sprawdzic stan oleju ile go nalac jak go nalac i ktora dziura go nalac. Na poczatek zdejmujemy oslone skrzyni, wykrecam korek z miski olejowej i spuszczamy jak skonczy leciec ZAKREC KOREK !!! po co ?? bo nastepnym krokiem jest poluzowanie 4 srubek i zdjecie delikatnie miski w dół pamietajcie ze w misce jest jescze ok 2 litrow oleju i korek jest po too by nie nalac sobie przepalonego oleju w mankiety od koszuli:) Dalej szmatka troszke bezynki ekstrakcyjnej i jedziemy miejsce gdzie przylegala uszczelka ma byc ladnie czysto i slucho. Nastepnie delikatnie sciagamy filtr w dół i tu tez ostroznie bo wyleci troszke oleju. PO WYJECIU FILTRA W MIEJSCU JEGO MOCOWANIA ZOSTANIE USZCZELKA WYCIAGNAC I WYWALIC na nowym filterku mamy ja założoną jedno co nalezy zrobic to posmarowac delikatnie oliwa nowa uszczlke na filtrze zeby sie nie zniszczyla przy wkladaniu. Wkladamy filtr.
Zdjeta miska na dnie jest pełna szlamuczyscimy wszystko na blysk, jest tam rowniez magnes ktory wylapuje drobiny metalu - czyscimy rant samrujemy wazelina techniczna zakladamy uszczelke smarujemy wazelina i przykrecamy DELIKATNIE BY NIE UKRECIC SRUBY z czuciem panowie. W mojej skrzyni jest diubek do lania oleju wiec lejek i lejemy po wczesniejszym odkreceniu koreczka od miski, lejemy do momentu az poleci nam dziurka spustowa oleju wtedy przestajemy przykrecamy korek dolikatnie i odpalamy auto. PRZESKAKUJEMY WSZYSTKIE BIEGI 2-3 razy z gory na dol lewarkiem aby kazda pozycja zdazyla sie zalaczyc. POZOSTAWIAMY WLACZONY SILNIK skrzynia pozycja PARK i odkrecamy korek od miski - lejemy olej do momentu pokazania sie znowu w dziurce spustowej powtazamy akcje z przerzucaniem biegow i znowu odkrecamy korek teraz powoli z laniem bo wejdzie nam gdzies 100 ml kiedy znowu pokaze sie olej w dziurze spustowej miski zakrecamy na stale wycieramy i skladamy wszystkie oslony . GOTOWE. operacja wyniesie nas 1.5h pracy 4 piwa i ok 220 PLN MOZNA ? OCZYWISCIE wystarczy chciec i sie nie bac. wazne jest to by auto stalo na rownym kiedy ustalamy poziom oleju.
KILKA LINKOW KTORE MI POMOGLY PRZY WYMIANIE.
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=2uc ... =endscreen - przyklad na borce ale u mnie skrzynia ta sama
http://www.youtube.com/watch?v=xa9iXB9M ... ure=relmfu - przyklad na borce ale u mnie skrzynia ta sama
http://www.youtube.com/watch?v=6TOoa7KD ... re=related -przyklad na borce ale u mnie skrzynia ta sama
http://forum.vw-passat.pl/threads/42947 ... foto-wideo - ten link od kolegow z passata ciekawa lektura i zdjecia widac oleje i czego nie kupowac.
od jakiegos czasu jestem, juz po raz drugi jestem włascicielem mk4 tym razem 1.6 sr automat 98 skrzynia 4 biegowa'. Jak automat to najpierw trzeba zadbac o skrzynke.Zrobiłem małe rozpoznanie na rynku i dowiedziałem sie że w serwisie usługa wymiany to koszt ok 250pln plus oczywiscie olej filtr i uszczelka łączenie jak to nie jeden juz forumowicz liczył ok 1000 pln - zdeczydowanie za drogo. Postanowiłem zrobic to sam najpierw ustaliłem ze wchodz dokłądnie 5.3 litra do oleju do suchej skrzyni a na wymiane trzeba miec ok 3.5 litra ( całosc oleju nie zleci bez specjalnej aparatury warsztatowej) bez obaw wiekszosc mechaników nie ma tej aparatury i zrobi dokładnie jak to opisze ponizej, a informacje z serwisu o tym ze oleju w skrzyni sie nie zmienia to bzdura. Olej jak kazdy podlega zuzyciu i nalezy go wymieniac z filtrem regularnie rozni producenci roznie wskazuja od 60 000 do 90 000 km.
1. Wybra olej - serwisowe oznaczenie oleju to G 052 162 A2 dostawca ATF, szara butelka z logiem VW za 82pln za litr. Placimy tylko za pudeleczko ktore nam jest zupelnie do niczego nie potrzebne. Odpowedniki bardzo dobry FEBI 14738 za 37 pln lub Mobil LT 71141 olej jest koloru żółtego lub jak ktos woli słomkowy. Najlepiej samemu kupic olej nawet jak bedzie sie robic to u mechanika bo wiekszosc tych znachoorów leje CZERWONEGO Mobila nie pamietam oznaczenia ale taki olej zdecydowanie nei jest olejem do naszego golfa!! wymiana na taki olej grozi calkowitym zniszczeniem skrzyni.
2.FIltr i uszczelka - polecam rowniez irme FEBI bo za komplet zaplaci sie ok 70 pln to wazne PROSIC ZAWSZE O KOMPLET serwis koszt ok 140. zloty bez uszczelki.
3. Wymiana - tu było najwiecej niepewności i wątpliwosci bo nigdzie nie bylo konkretnej informacji o tym jak sprawdzic stan oleju ile go nalac jak go nalac i ktora dziura go nalac. Na poczatek zdejmujemy oslone skrzyni, wykrecam korek z miski olejowej i spuszczamy jak skonczy leciec ZAKREC KOREK !!! po co ?? bo nastepnym krokiem jest poluzowanie 4 srubek i zdjecie delikatnie miski w dół pamietajcie ze w misce jest jescze ok 2 litrow oleju i korek jest po too by nie nalac sobie przepalonego oleju w mankiety od koszuli:) Dalej szmatka troszke bezynki ekstrakcyjnej i jedziemy miejsce gdzie przylegala uszczelka ma byc ladnie czysto i slucho. Nastepnie delikatnie sciagamy filtr w dół i tu tez ostroznie bo wyleci troszke oleju. PO WYJECIU FILTRA W MIEJSCU JEGO MOCOWANIA ZOSTANIE USZCZELKA WYCIAGNAC I WYWALIC na nowym filterku mamy ja założoną jedno co nalezy zrobic to posmarowac delikatnie oliwa nowa uszczlke na filtrze zeby sie nie zniszczyla przy wkladaniu. Wkladamy filtr.
Zdjeta miska na dnie jest pełna szlamuczyscimy wszystko na blysk, jest tam rowniez magnes ktory wylapuje drobiny metalu - czyscimy rant samrujemy wazelina techniczna zakladamy uszczelke smarujemy wazelina i przykrecamy DELIKATNIE BY NIE UKRECIC SRUBY z czuciem panowie. W mojej skrzyni jest diubek do lania oleju wiec lejek i lejemy po wczesniejszym odkreceniu koreczka od miski, lejemy do momentu az poleci nam dziurka spustowa oleju wtedy przestajemy przykrecamy korek dolikatnie i odpalamy auto. PRZESKAKUJEMY WSZYSTKIE BIEGI 2-3 razy z gory na dol lewarkiem aby kazda pozycja zdazyla sie zalaczyc. POZOSTAWIAMY WLACZONY SILNIK skrzynia pozycja PARK i odkrecamy korek od miski - lejemy olej do momentu pokazania sie znowu w dziurce spustowej powtazamy akcje z przerzucaniem biegow i znowu odkrecamy korek teraz powoli z laniem bo wejdzie nam gdzies 100 ml kiedy znowu pokaze sie olej w dziurze spustowej miski zakrecamy na stale wycieramy i skladamy wszystkie oslony . GOTOWE. operacja wyniesie nas 1.5h pracy 4 piwa i ok 220 PLN MOZNA ? OCZYWISCIE wystarczy chciec i sie nie bac. wazne jest to by auto stalo na rownym kiedy ustalamy poziom oleju.
KILKA LINKOW KTORE MI POMOGLY PRZY WYMIANIE.
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=2uc ... =endscreen - przyklad na borce ale u mnie skrzynia ta sama
http://www.youtube.com/watch?v=xa9iXB9M ... ure=relmfu - przyklad na borce ale u mnie skrzynia ta sama
http://www.youtube.com/watch?v=6TOoa7KD ... re=related -przyklad na borce ale u mnie skrzynia ta sama
http://forum.vw-passat.pl/threads/42947 ... foto-wideo - ten link od kolegow z passata ciekawa lektura i zdjecia widac oleje i czego nie kupowac.