Strona 1 z 1

1.3 problem z chłodzeniem/temperaturą

: pt wrz 14, 2012 15:48
autor: akpic
Witam.

Przedwczoraj miałem mały problem. Podczas jazdy w mieście zauważyłem, że spod maski zaczyna ulatniać się dym. Zatrzymałem się i zobaczyłem, że wywala płyn chłodniczy z pod korka. Myślałem, że był nie dokręcony. Jednak to nie było to.

Wczoraj wymieniłem termostat (bo myślałem, że się zamknął dlatego wzrosło ciśnienie więc wywaliło mi płyn) oraz czujniki temperatury, bo jeden z nich był na pewno walnięty, bo nie pokazywał wzrostu temperatury do tego stopnia. I tutaj zaczynają się pierwsze problemy:

- dolna rura jest tylko letnia, zaś wskaźnik pokazuje, że temperatura jest odpowiednia czyli tak jakby termostat nie działał prawidłowo. W budzie mam ciepło,

- wczoraj i dzisiaj rano przy odpaleniu strasznie kopcił zaś jak już wracałem z pracy było okej,

Czy termostat który kupiłem może być walnięty? Czy może źle go włożyłem? Włożyłem go tą stroną gdzie jest sprężyna do tej "rury" gdzie są czujniki.

Czy raczej czeka mnie wymiana uszczelki?

1.3 problem z chłodzeniem/temperaturą

: pt wrz 14, 2012 18:37
autor: miś fazi
a wentylator chłodnicy się włącza czy nie ?

1.3 problem z chłodzeniem/temperaturą

: pt wrz 14, 2012 19:49
autor: akpic
Problem temperatury rozwiązany, a raczej sam się rozwiązał. Rozgrzałem silnik ponownie i termostat puścił. :) Wentylator również działa jak należy. Jednak gdy silnik zrobił się już ciepły to ponownie zaczął kopcić. Gdy stary termostat się zablokował pewnie go przegrzałem. Przez to pewnie uszczelka puściła...

1.3 problem z chłodzeniem/temperaturą

: pt wrz 14, 2012 20:21
autor: waski1
akpic pisze:Gdy stary termostat się zablokował pewnie go przegrzałem. Przez to pewnie uszczelka puściła...
Nie jest powiedziane na pewno teraz musisz obserwować stan płynu i oleju temp. silnika a jak faktycznie jest przegrzany to na pewno da ci sygnał.

1.3 problem z chłodzeniem/temperaturą

: pt wrz 14, 2012 20:34
autor: akpic
Naturalnie, teraz muszę co jakiś czas sprawdzać poziom płynu oleju i płynu jak będzie go sporo ubywać to wiadomo co będzie mnie czekać.

1.3 problem z chłodzeniem/temperaturą

: sob lut 23, 2013 13:02
autor: wąski1106
podłączając sie do tematu chciałem się zapytać jaki powinien być termostat w golfie II 1.3 cat 55km, jaki powinien byc zakres jego pracy? w jakiej temp powinien się otwierać i zamykać? to samo pytanie tyczy sie też tego termika w chłodnicy co załącza wentylator (wentylator na dwa biegi)??

1.3 problem z chłodzeniem/temperaturą

: sob lut 23, 2013 13:45
autor: grandi
termostat 87 stopni

1.3 problem z chłodzeniem/temperaturą

: sob lut 23, 2013 15:20
autor: arek żet
tak jak kolega wyzej pisze a co do wentylatorów to sa dwa typy jedno i dwu biegowe sciagnij wtyczke z czujnika w chlodnicy i zobacz ile jest pinow jesli 3 to masz dwu biegowy jesli dwa to jednobiegowy :)

1.3 problem z chłodzeniem/temperaturą

: pn lut 25, 2013 10:32
autor: wąski1106
Mi chodzi o to jakie powinny być temp na czujniku który zalacza wentylator?ja mam trzy pinowy ten termik więc ma dwa biegi.ii