1.3 problem z chłodzeniem/temperaturą

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

akpic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt wrz 14, 2012 15:01
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

1.3 problem z chłodzeniem/temperaturą

Post autor: akpic » pt wrz 14, 2012 15:48

Witam.

Przedwczoraj miałem mały problem. Podczas jazdy w mieście zauważyłem, że spod maski zaczyna ulatniać się dym. Zatrzymałem się i zobaczyłem, że wywala płyn chłodniczy z pod korka. Myślałem, że był nie dokręcony. Jednak to nie było to.

Wczoraj wymieniłem termostat (bo myślałem, że się zamknął dlatego wzrosło ciśnienie więc wywaliło mi płyn) oraz czujniki temperatury, bo jeden z nich był na pewno walnięty, bo nie pokazywał wzrostu temperatury do tego stopnia. I tutaj zaczynają się pierwsze problemy:

- dolna rura jest tylko letnia, zaś wskaźnik pokazuje, że temperatura jest odpowiednia czyli tak jakby termostat nie działał prawidłowo. W budzie mam ciepło,

- wczoraj i dzisiaj rano przy odpaleniu strasznie kopcił zaś jak już wracałem z pracy było okej,

Czy termostat który kupiłem może być walnięty? Czy może źle go włożyłem? Włożyłem go tą stroną gdzie jest sprężyna do tej "rury" gdzie są czujniki.

Czy raczej czeka mnie wymiana uszczelki?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

1.3 problem z chłodzeniem/temperaturą

Post autor: miś fazi » pt wrz 14, 2012 18:37

a wentylator chłodnicy się włącza czy nie ?



akpic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt wrz 14, 2012 15:01
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

1.3 problem z chłodzeniem/temperaturą

Post autor: akpic » pt wrz 14, 2012 19:49

Problem temperatury rozwiązany, a raczej sam się rozwiązał. Rozgrzałem silnik ponownie i termostat puścił. :) Wentylator również działa jak należy. Jednak gdy silnik zrobił się już ciepły to ponownie zaczął kopcić. Gdy stary termostat się zablokował pewnie go przegrzałem. Przez to pewnie uszczelka puściła...



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

1.3 problem z chłodzeniem/temperaturą

Post autor: waski1 » pt wrz 14, 2012 20:21

akpic pisze:Gdy stary termostat się zablokował pewnie go przegrzałem. Przez to pewnie uszczelka puściła...
Nie jest powiedziane na pewno teraz musisz obserwować stan płynu i oleju temp. silnika a jak faktycznie jest przegrzany to na pewno da ci sygnał.



akpic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt wrz 14, 2012 15:01
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

1.3 problem z chłodzeniem/temperaturą

Post autor: akpic » pt wrz 14, 2012 20:34

Naturalnie, teraz muszę co jakiś czas sprawdzać poziom płynu oleju i płynu jak będzie go sporo ubywać to wiadomo co będzie mnie czekać.



wąski1106
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw lis 10, 2011 19:51

1.3 problem z chłodzeniem/temperaturą

Post autor: wąski1106 » sob lut 23, 2013 13:02

podłączając sie do tematu chciałem się zapytać jaki powinien być termostat w golfie II 1.3 cat 55km, jaki powinien byc zakres jego pracy? w jakiej temp powinien się otwierać i zamykać? to samo pytanie tyczy sie też tego termika w chłodnicy co załącza wentylator (wentylator na dwa biegi)??



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

1.3 problem z chłodzeniem/temperaturą

Post autor: grandi » sob lut 23, 2013 13:45

termostat 87 stopni


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
arek żet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: pt gru 17, 2010 18:01

1.3 problem z chłodzeniem/temperaturą

Post autor: arek żet » sob lut 23, 2013 15:20

tak jak kolega wyzej pisze a co do wentylatorów to sa dwa typy jedno i dwu biegowe sciagnij wtyczke z czujnika w chlodnicy i zobacz ile jest pinow jesli 3 to masz dwu biegowy jesli dwa to jednobiegowy :)



wąski1106
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw lis 10, 2011 19:51

1.3 problem z chłodzeniem/temperaturą

Post autor: wąski1106 » pn lut 25, 2013 10:32

Mi chodzi o to jakie powinny być temp na czujniku który zalacza wentylator?ja mam trzy pinowy ten termik więc ma dwa biegi.ii



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości