Strona 1 z 1

Zawory

: śr wrz 05, 2012 12:20
autor: zbudi
Witam !

Mam pytanie jakie konsekwencje mogą być przy rozregulowanych zaworach. Dodam, że zawory nie dzwonią przy małym obciążeniu najbardziej przy dużym obciążeniu na małych obrotach gdy silnik ze wszystkich sił próbuje się wkręcić na obroty. Np: drugi bieg 10km/h gaz w podłogę wtedy bardzo słychać. Trochę mniej na rozgrzanym silniku.

1. Konsekwencje....?
2. Cena regulacji....?
3. Ewentualnie czy to może nie zawory....?

silnik 1.6 16v (AZD) 105KM Przebieg 150tys.
bez gazu

Zawory

: śr wrz 05, 2012 12:36
autor: waski1
zbudi pisze:silnik 1.6 16v (AZD) 105KM Przebieg 150tys.
bez gazu
Ten silnik nie posiada regulacji zaworów.Są w nim hydro-popychacze.
Spróbuj zalać paliwo o większej liczbie oktanowej.

Zawory

: śr wrz 05, 2012 12:50
autor: jhosef
Nie słysząc ciężko powiedzieć co Ci dzwoni.
Możesz zmierzyć ciśnienie oleju. Jeśli będzie niskie to i popychacze mogą dzwonić. Albo same popychacze są zużyte.

Zawory

: śr wrz 05, 2012 13:32
autor: waski1
jhosef pisze:Nie słysząc ciężko powiedzieć co Ci dzwoni.
Moim zdaniem pojawia się spalanie stukowe. 10 na godz. 2 bieg i wciska gaz do piwnicy.Wystarczy zmienić trochę technikę jazdy i po problemie.

Zawory

: śr wrz 05, 2012 17:53
autor: Fafik258
Powiem Ci z mojego doświadczenia. Auto jest z klimatyzacją. Jakiś czas jeździłem na benzynie z obwodu kaliningradzkiego. W gorące dni na gorącym silniku z włączona klima nawet na jedynce przy ruszaniu występowało stukowe. Na naszej 95 było lepiej ale stukowe dalej występowało ale juz tylko przy nagłym bucie. Zalalem i leje do tej pory 98 i cisza. W ten sposób nauczyłem Sie co to spalanie stukowe. Trójka but odcinka i 120:D Pozdrawiam

Zawory

: czw wrz 06, 2012 08:37
autor: borowy jarek
Mam podobnie kolego zbudi. Zastanawiałem się czy to aby nie panewki tak dzwonią pod obciążeniem, ale na razie nic niepokojącego się nie dzieje, po prostu wkręcam go na wyższe obroty.

Zawory

: śr wrz 12, 2012 14:13
autor: marcin7x5
Taki jest urok silników 1,6 16V. Dzwoniące zawory/spalanie stukowe przy nagłym przyspieszaniu to normalne zjawisko w tym silniku. Gorzej jeżeli po chwili nie ustaje tylko dzwoni cały czas. U mnie też zagrają zawory przez ok 1 sek a potem cisza.