Ceny kilku części oraz wymiany (mniej więcej)

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gofer91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt wrz 04, 2012 18:20

Ceny kilku części oraz wymiany (mniej więcej)

Post autor: Gofer91 » wt wrz 04, 2012 18:48

Witam, chciałbym dowiedzieć się "orientacyjnie" o koszt poszczególnych części, oraz robocizny tj wymiany choć w tej kwestii co miasto to inne ceny, a nawet co mechanik to inne ceny. Chodzi konkretnie o Golfa drugiej generacji, z roku 1991, silnik benzynowy 1.6 oznaczenie PN (70km/51kW)

-Komplet rozrządu + pompa wody oraz robocizna
-Komplet sprzęgła + robocizna
-Usunięcie luzów na lewarku zmiany biegów (podobno wystarczy jakiś zestaw naprawczy, cięzko to powymieniać? Postaram się ogarnąć fotkę, gdzie zauważyłem luzy - od komory silnika)
-Wymiana tarcz wraz z klockami przód + bębny tył (ewentualnie koszt wymiany wszystkich przewodów hamulcowych, co prawda tylko sztywne nadają się do wymiany ale lepiej zrobić już całość)
-Nowe amortyzatory przód + tył (jakieś lepsze, żeby za 5 tysięcy nie były znów do wymiany, wymiana prawdopodobnie we własnym zakresie)
-Przewody W.N, kopułka rozdzielacza, paluch rozdzielacza, świece zapłonowe (wymiana we własnym zakresie w tym przypadku)
-Wymiana uszczelki głowicy, oraz wszystkich innych uszczelek w silniku, trochę zalany olejem...
-Wymiana poduszek silnika oraz skrzyni biegów - szarpie po puszczeniu gazu, szczególnie 1 i 2, a wsteczny nawet przy przytrzymywaniu gazu. Generalnie nie da się hamować silnikiem przed skrzyżowaniem, trzeba na wciśniętym sprzęgle...
-Wymiana kompletnego wydechu - ten ma już dużo km, i zaczyna mieć przedmuchy w kilku miejscach. Czy podejdzie coś o lepszym, bardziej basowym brzmieniu, najlepiej końcowy z dwururką? Bo jeśli nie, to pospawam ten, wymiane planuję tylko jeśli da sie osiągnąć lepsze, basowe brzmienie


Tyle z najważniejszych usterek, teraz trochę drobiazgów

-Naprawa tylnej wycieraczki - spryskiwacz działa, wycieraczka nie rusza. Sprawdzę jeszcze miernikiem kable, jeśli nie one to pewnie silniczek padł.
-Linki do szyb bocznych tylnych - prawa + lewa
-Oryginalny dolot z nadkola, najlepiej kompletny lub może da się założyć coś ładniej wygladającego?
-Ustawienie zapłonu
Jak o czymś zapomniałem to dopisze. Z góry dzięki



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Ceny kilku części oraz wymiany (mniej więcej)

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 04, 2012 20:32

Wiesz kolego na forum sa opisane wymiany wszystkich tych części, podane zalecnae marki każdej z tych czesci, wiem że najlepiej byłoby otrzymac kawę na ławę ale trochę inwencji wykaż sam. Ogólnie bazując na nowych dobrych częsciach eksploatacyjnych i dobrych używkach podejrzewam ze wydasz na to z robocizną ok 3000 - trochę dramat, ceny robocizny sa bardzo różne więc dokładniej ciężko napisać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
maciejhan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
Lokalizacja: WLKP okolice Poznania

Ceny kilku części oraz wymiany (mniej więcej)

Post autor: maciejhan » wt wrz 04, 2012 21:03

pasek rozrządu Bosch 1 987 949 018- 25pln, pasek + rolka Bosch- 130pln, SKF komplet VKMA 01000 pasek + rolka -117pln, napinacz SKF VKM 11000- 66.40pln
sprzęgło :LUK 619 0042 10- 404pln, NEXUS F1W004NX- 276.93 PLN
luzy na lewarku- od 5 za tulejkę po około 50 pare za zestaw
Tarcze- od 50-150 za sztukę ( tak co 10pln ) chyba że brembo około 550pln, klocki 45-130pln też tak co 10pln coś znajdziesz, Bębny od 80 do 220 za sztukę + łożyska potrzebne około 20-30pln na stronę szczęki 40- 130pln ,Szczęki ham.- ZESTAW - (szczęki, cylinderki, sprężynki) 228-260pln
amory przód Sachs wkład olejowy 160pln szt. gazowy 220 szt., cały mc person Sachs 280pln za szt, do obu najlepiej gumy około 60 pln komplet, amor tył ok 100 za szt.
do tego miejsca idąc oszczędną wersją za części ma około 1400pln
przewody WN 50pln następnie powyżej 100pln- 200pln,kopułka 25-60, palec ok 20pln, świeca od 11-88pln średnia około 20,
komplet uszczelek do głowicy GOETZE 208pln + zimeringi na wał z obu stro po około 20pln
poduszki silnika i skrzyni średnio za szt 60pln
Układ wydechowy komplet około 250 pln, no a za sam ostatni basowy to koło 200pln
Także nowe części około 2,2tyś a robota ...
jeśli jesteś z okolic Poznania pisz PW dogadamy się, wystawię fakturę jak trzeba i udzielę gwarancji na robociznę.



Gofer91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt wrz 04, 2012 18:20

Ceny kilku części oraz wymiany (mniej więcej)

Post autor: Gofer91 » śr wrz 05, 2012 17:06

Ok dzięki serdeczne za info. Kolego tu nie chodzi o kawe na ławę, bo z chęcią bym poczytał propozycje jeśli były tu na forum i przejrzał te tematy. Głównie chodziło o to, że sprzęgło, rozrząd i tym podobne różnią się w zależności od silnika - nie wiedziałem jakie powinny być do benzyny o oznaczeniu PN.
Około 3 w porywach z kosmetyką 4 liczyłem, co miesiąc +/- 600 i jakoś to będzie, najpierw podstawy do ogarnięcia, i sprawy odpowiedzialne za bezpieczeństwo - np. liche haki przód i tył, amory itp. Później kosmetyka. Dzięki za info

P.S maciejhan niestety z Zachodnio Pomorskiego jestem, więc co miesiąc same dojazdy tam do Ciebie by mnie zjadły, ale jak bym ogarnął większą sumkę, żeby więcej rzeczy na raz porzeźbić to nie wykluczam że się odezwe do Ciebie



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Ceny kilku części oraz wymiany (mniej więcej)

Post autor: Fafik258 » śr wrz 05, 2012 18:28

Wiem jaka jest sytuacja w kraju i pewnie auto potrzebne na gwałt ale powiem Ci gdybym tyle kasy miał w dwójkę utopić to bym ja sprzedał. Bez obrazy oczywiście. Pozdrawiam



Gofer91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt wrz 04, 2012 18:20

Ceny kilku części oraz wymiany (mniej więcej)

Post autor: Gofer91 » czw wrz 06, 2012 10:58

Wiem, wygląda jak by to była straszna padaka i szkoda grosza włożyć, ale patrrzę na to w inny sposób, po włożeniu takich pieniędzy stopniowo nie odczuję tak tego, a auto będzie zrobione na tip top. Dlaczego jeszcze uważam że warto? Zdrowa buda, i najważniejsze, mimo tylu dolegliwości auto nigdy nie zawiodło, mróz nie mróz, wsiadasz i jedziesz. Poza tym w dość nie dalekiej przyszłości - po remoncie tego, planuję zakup jakiegoś potworka - prawdopodobnie E39 535, więc ten będzie jak znalazł na tanie poruszanie się do pracy itp :)



Gofer91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt wrz 04, 2012 18:20

Ceny kilku części oraz wymiany (mniej więcej)

Post autor: Gofer91 » czw wrz 06, 2012 10:58

Wiem, wygląda jak by to była straszna padaka i szkoda grosza włożyć, ale patrrzę na to w inny sposób, po włożeniu takich pieniędzy stopniowo nie odczuję tak tego, a auto będzie zrobione na tip top. Dlaczego jeszcze uważam że warto? Zdrowa buda, i najważniejsze, mimo tylu dolegliwości auto nigdy nie zawiodło, mróz nie mróz, wsiadasz i jedziesz. Poza tym w dość nie dalekiej przyszłości - po remoncie tego, planuję zakup jakiegoś potworka - prawdopodobnie E39 535, więc ten będzie jak znalazł na tanie poruszanie się do pracy itp :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości