Strona 1 z 1

Silnik 1.8 1P syncro

: pn sie 27, 2012 21:43
autor: golfsyncro
Proszę o pomoc kogoś kto miał styczność z silnikiem o oznaczeniu 1P (1.8 98KM). Auto po odpaleniu zaraz gaśnie, chyba ze zaraz dodam gazu to wtedy silnik zostaje na chodzie. Nie trzyma obrotów, przy zdjęciu nogi z gazu lubi zgasnąć lub obroty falują (najczęściej 900-2500) lub zostają na poziomie 3000 wzwyż. Po przegazowaniu najczęściej spadają do 900 i znów falowanie... Dzieje się tak bez względu na to czy silnik pracuje na benzynie czy na gazie.
Ostatnio wymieniona rzecz to silniczek krokowy który miał okazać się pomocny, ale niestety...
Wcześniej wymieniono aku, kable, świece, kopułke wraz z palcem, filtr powietrza, przepływomierz, moduł zapłonu...
Nie wiem już co robić a chciałbym ocalić to syncro
Dodam jeszcze, że spalanie wynosi obecnie około 18lLPG/100km a benzyna 14-16l/100km.

Silnik 1.8 1P syncro

: pn sie 27, 2012 21:45
autor: szela81
Czyszczenie przepustnicy, uszczelnienie dolotu (lewe powietrze), ale też pomiar kompresji, czy jest sens się bawić.

Silnik 1.8 1P syncro

: wt sie 28, 2012 08:43
autor: waski1
Sprawdź a najlepiej wymień na ori czujnik temp. silnika do ecm.

Silnik 1.8 1P syncro

: wt sie 28, 2012 10:26
autor: grandi
Wtrysk do sprawdzenia , przepustnica do wyczyszczenia i silniczek krokowy do wyczyszczenia

Silnik 1.8 1P syncro

: wt sie 28, 2012 15:48
autor: Paweł Marek
golfsyncro, ocalisz jeśli ogólna kondycja silnika jest dobra.
Dopiszę od siebie że jeśli zdarzyły się strzały na LPG to pierwsze do sprawdzenia czy nie skrzywiła się klapka w przepływomierzu i nie ociera o ścianki, oraz czy nie powstała przy strzale jakakolwiek nieszczelność w dolocie. Kwestie czujników temperatury, samego wtrysku - skoro na LPG jest to samo możesz uznać za niekonieczną do sprawdzania, ale przepustnica - mogłaby byś ale również na lpg nie powinno być problemu mimo jej zabrudzenia czy złego ustawienia. Ew. kable świece - uklad zapłonowy .

Silnik 1.8 1P syncro

: śr sie 29, 2012 11:20
autor: szela81
Kable i świece wymienił, gaz i benzyna to samo więc czujniki odpadają, ja się będę upierał przy lewym powietrzu

Silnik 1.8 1P syncro

: śr sie 29, 2012 23:41
autor: Paweł Marek
czy przepływomierz to jest czujnik czy nie? Czy zablokowana po strzale klapka przepływomierza to jest uszkodzenie czujnika czy nie? Czy będzie blokować dolot i paskudzić prace silnika na obu paliwach czy nie?

Silnik 1.8 1P syncro

: czw gru 27, 2012 23:20
autor: Graczol
Witam wszystkich,
Dołączyłem do grona fanów golfa po 20 latach(wcześniej 1,6D ,87 i padło na syncro bo to najfajniejsza wersja :grin:
Mam problem z tym silnikiem może nie taki jak kolega wyżej ale już skończyły mi się koncepcje
Zapala dobrze ale zawsze obroty ok 1000 zimny czy ciepły.gwizdek ostry bez problemu się wkręca.
Lekkie falowanie i drżenie silnika.
Wymienione:palec, kopułka, świece, przewody,krokowy wyczyszczony,przepustnica w porządku czujnik też był grany.
Nie jeżdżę na gazie. kolanka gumowe dolotów powymieniane. Na myśl mi przychodzi sonda ale ona działa od 400st więc wcześniej by nie drżał i nie falował.
Macie jakieś koncepcje,proszę o pomoc .
Z góry dzięki
pzdr
Wojtek