Strona 1 z 1

[mk2] Dodatkowy czujnik ciśnienia oleju - na górze czy dole?

: śr sie 22, 2012 11:56
autor: Pitterekk
Witam serdecznie. Pytanie do expertów od ciśnień. posiadam dodatkowy czujnik ciśnienia oleju i do tego okrągły zegar autogauge vdo look. posiadam do tego czujnika trójnik. mój silnik 1.6TD JR. u góry w bloku głowicy posiadam czujnik który reaguje na niskie ciśnienie - 0.3 bara o ile się nie mylę, i nad filtrem oleju mam czujnik numer dwa - biały 1.8 bara. nad filtrem oleju w tej podstawce mam tylko jedno miejsce na czujnik (w 2 wpięty jest wąż który doprowadza olej do turbiny). I moje pytanko brzmi gdzie najlepiej wpiąć trójnik z nowym czujnikiem ?? wygodniej będzie mi to wkręcić z boku głowicy(na dole jest troche mało miejsca tam na wkręcenie tego trójnika, ale od biedy powinien "wejść" bez demontażu vacu), ale nie wiem czy tak "można" i czy czujnik nie będzie przekłamywać znacznie w ten sposób (jest jakaś różnica ciśnienia w głowicy a za filtrem ??)

[mk2] Dodatkowy czujnik ciśnienia oleju - na górze czy dole?

: czw sie 23, 2012 08:55
autor: waski1
Z reguły vw czujniki ciśnienia bądź temp. montuje na podstawie filtra oleju.Ja bym się raczej skłaniał ku instalacji dodatkowego czujnika właśnie tam.
Jeśli jest problem z instalacją czujnika w tym miejscu to załóż go u góry w głowicy pojeździj chwilę i sam zaobserwujesz co też się będzie działo zawsze można go potem przenieść w podstawkę filtra.

[mk2] Dodatkowy czujnik ciśnienia oleju - na górze czy dole?

: czw sie 23, 2012 09:01
autor: Karmel
w głowcy masz niższe ciśnienie, dla wiarygodnego pomiaru dodatkowy czujnik musisz dać przy filtrze, zastosuj trójnik Obrazek

[mk2] Dodatkowy czujnik ciśnienia oleju - na górze czy dole?

: czw sie 23, 2012 11:42
autor: Pitterekk
Ok, dzięki Panowie, w takim razie będę próbował to założyć w podstawce filtra. właśnie chodziło mi o to czy jest różnica ciśnień, i potwierdziły się moje obawy :) Trójnik mam identyczny jak na zdjęciu :)

[mk2] Dodatkowy czujnik ciśnienia oleju - na górze czy dole?

: pt sie 24, 2012 09:51
autor: Paweł Marek
niema zasadniczej różnicy, i w wielu silnikach oba czujniki fabrycznie są montowane w głowicy. Sam fakt że jest 20 cm wyżej niewiele zmienia to jest niecałe 0.02 bara

[mk2] Dodatkowy czujnik ciśnienia oleju - na górze czy dole?

: ndz wrz 02, 2012 13:26
autor: Pitterekk
no jutro zabieram się za montaż u góry, na dole niestety nie wejdzie ten trójnik tak jak powinien,

jeżeli różnica ciśnień w głowicy, a podstawką filtra jest rzeczywiście marginalna to pójdę na łatwiznę i zamontuję z boku głowicy.

[mk2] Dodatkowy czujnik ciśnienia oleju - na górze czy dole?

: wt wrz 11, 2012 13:35
autor: Pitterekk
Czujnik wkręciłem u góry w głowice. działa :D. ale nie wiem czy ciśnienie jest prawidłowe, na zimnym silniku pokazywało na wolnych obrotach lekko ponad 2 bary, przy dodaniu gazu do 3 tys obr. - 6 barów. silnik sie nagrzał, na wolnych jest po pełnym nagrzaniu 1 bar, i przy 3 tysiącach około 3 barów z hakiem.

Re: [mk2] Dodatkowy czujnik ciśnienia oleju - na górze czy d

: wt wrz 11, 2012 21:33
autor: waski1
Pitterekk pisze:Czujnik wkręciłem u góry w głowice. działa :D. ale nie wiem czy ciśnienie jest prawidłowe, na zimnym silniku pokazywało na wolnych obrotach lekko ponad 2 bary, przy dodaniu gazu do 3 tys obr. - 6 barów. silnik sie nagrzał, na wolnych jest po pełnym nagrzaniu 1 bar, i przy 3 tysiącach około 3 barów z hakiem.
:okej:

[mk2] Dodatkowy czujnik ciśnienia oleju - na górze czy dole?

: czw mar 14, 2013 14:19
autor: mariuszj0808
odkopuję gdzie można nabyć taki trójnik pod czujniki(raczej sklep niż allegro) bo muszę zamontować trzy czujniki w podstawie tak było w starym 6a w nowym silniku podstawa ma wyjścia tylko na 2 czujniki , starej nie mogę z 6a założyć bo mi nie pasuje ucho jest w niej zagięte a w tej z nowego silnika ucho jest proste i nie ma w bloku dodatkowego kanału olejowego ,w miejscu dodatkowego kanału jest gwint do przykręcenia podstawy

[mk2] Dodatkowy czujnik ciśnienia oleju - na górze czy dole?

: czw mar 14, 2013 23:08
autor: ozzy1979
Pitterekk pisze:na wolnych jest po pełnym nagrzaniu 1 bar, i przy 3 tysiącach około 3 barów z hakiem.
Chyba jeździsz na dziadowskim oleju - u mnie na rozgrzanym silniku jest odpowiednio 2 bary na jałowym i 4,5 bara przy około 2500. Podejrzewam, że dziadowski olej ma kiepski wskaźnik lepkości i gorący robi się jak woda i stąd niskie cisnienie.

[mk2] Dodatkowy czujnik ciśnienia oleju - na górze czy dole?

: pt mar 15, 2013 01:29
autor: Paweł Marek
mariuszj0808,
http://allegro.pl/trojnik-auto-gauge-ni ... 11419.html" onclick="window.open(this.href);return false;