Wymiana alternatora na większy MK1 1.6D

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stochus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 14:03
Lokalizacja: DKL

Wymiana alternatora na większy MK1 1.6D

Post autor: stochus » czw sie 09, 2012 09:23

Witam serdecznie,

mam taki alternator (http://hurtowniarozrusznikow.pl/Start.a ... A0VEowMzgy" onclick="window.open(this.href);return false;) potrzebne będzie nowe mocowanie, na szczęście w mk1 ułatwione jest to, ponieważ do altka idzie dokręcana łapa,odkręcę starą i będzie trzeba zaprojektować nową.
Nie wiem jakie koło pasowe dobrać, jaki pasek, jakiś napinacz? Bo to już wszystko musi chodzić na wieloklinie... Podpowiecie co nieco :) ?
Może ktoś już w takie przeróbki się bawił ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14143
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

wymiana alternatora na większy MK1 1.6D

Post autor: Michał_1977 » czw sie 09, 2012 11:52

stochus, będzie ciężko,bo widzę,że to koło jest szersze niż w TDI czy TD,bo w nich jest na pasek 6PK,a to przy Twoim altku jest chyba na 7 rowków.
Gdyby udało Ci się założyć do niego koło 6PK z altka VW,to wtedy tylko zmieniasz duże koło przy wale,koło pompy wody i ma grać.
Jeśli masz obrotomierz,to może być problem jego napędem,bo podejrzewam,że nie ma ten altek wyjścia W :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
stochus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 14:03
Lokalizacja: DKL

wymiana alternatora na większy MK1 1.6D

Post autor: stochus » czw sie 09, 2012 12:01

obrotomierz niepotrzebny ;p
no właśnie, a szukać koła pasowego od renault też, czy obojętnie jakie byle miało 7 rowków, albo jeszcze inaczej czy można by zostawić te ori z altka i założyć węższy pasek i koło pasowe 6 klinowe ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14143
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

wymiana alternatora na większy MK1 1.6D

Post autor: Michał_1977 » czw sie 09, 2012 13:47

stochus, wszystko zależy od tego,jakiej średnicy masz wałek w tym nowym altku.
Zmierz i spróbuj dopasować to koło,które masz teraz w aucie.Zawsze można zakombinować.Ja do swojego też wsadziłem altek z MK3 na pasek 6PK,ale koło przełożyłem stare,a odsadzenie wyregulowałem podkładkami.Hula :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
stochus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 14:03
Lokalizacja: DKL

wymiana alternatora na większy MK1 1.6D

Post autor: stochus » czw sie 09, 2012 14:00

właśnie problem w tym, że te koło, które jest teraz w golfiku jest na zwykły cieniutki pasek, co raczej nie ma prawa bytu, spali się, nie będzie miało siły kręcić pod obciążeniem? Zdaje mi się, że dobrze jakby ori sprzęgiełko od nowego altka zostało nieruszone?



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

wymiana alternatora na większy MK1 1.6D

Post autor: anaba255 » sob sie 18, 2012 01:01

Do mk1 1.6TD założyłem altek z mk3 1.9TD 70A, koło pasowe przełożyłem ze alternatora z mk1 tylko z silnika 1.3 Pb, jest praktycznie bez odsadzenia, wystarczy delikatnie wyregulować podkładką pod kołem pasowym. Pasuje tez koło pasowe z altka z garba, założyłem takie do drugiego mk1, też klekota, a altek z mk3 1.6 Pb, taki akurat dorwałem. Mocowanie pasuje z 1.9TD, razem ze szplikami do przykrecenia.
Czyli w skrócie przekładasz cały komplet z mk3, wymieniasz tylko koło pasowe i chula, to najprostrza opcja.
Dlaczego pasek 10mm ma nie dać rady? Chyba, że zakładasz duzy pobór prądu np pod audio.



Awatar użytkownika
stochus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 14:03
Lokalizacja: DKL

wymiana alternatora na większy MK1 1.6D

Post autor: stochus » pn sie 20, 2012 09:10

Dokładnie, pod audio, pobór nawet ponad 300a w peakach :)
Dlatego nie ma innej opcji, pasek musi być mocny, na wieloklinie i sprzęgle na pewno, żeby go nie spaliło czy nie rwało.
A powiedzcie, bo może kojarzycie- podobno koło pasowe od 1,9tdi(mk3) na 6pk będzie pasowało bez większych przeróbek(też na 4 śruby są) ?
altek ma niby 7pk, ale na 6 też da radę, prawda?



Awatar użytkownika
stochus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 14:03
Lokalizacja: DKL

wymiana alternatora na większy MK1 1.6D

Post autor: stochus » wt sie 28, 2012 23:19

Dla potomnych- Koło pasowe wału elegancko pasuje z 1,9tdi, natomiast pompy wody trzeba przetoczyc(większy otwór i nowe dziury na śruby)

* jeszcze skromne pytanie, w nowym alternatorze mam 2 przewody wychodzące z regulatora, co z nimi? Bo ori instalka golfowska ma 30lat...



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

wymiana alternatora na większy MK1 1.6D

Post autor: anaba255 » śr sie 29, 2012 02:35

Jeden ma oznaczenie chyba +, to wyjście pod kontrolke w zegarach, łączysz go z cienkim kabelkiem przy wiązce ze starego obrotka.
Drugi W pod obrotomierz, zaizoluj go.



Awatar użytkownika
stochus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 14:03
Lokalizacja: DKL

wymiana alternatora na większy MK1 1.6D

Post autor: stochus » śr sie 29, 2012 12:09

Mam kilka liczników w garażu ( np http://imageshack.us/photo/my-images/20 ... 112af.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false; ) jeżeli kabelek W podłącze pod obrotomierz z tego, zadziała?



Awatar użytkownika
stochus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 14:03
Lokalizacja: DKL

wymiana alternatora na większy MK1 1.6D

Post autor: stochus » czw sie 30, 2012 22:51

dziękuję wszystkim za pomoc, grzebanina ukończona :)
oto pierwsze odpalenie, i chwila niepewności " onclick="window.open(this.href);return false;



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Wymiana alternatora na większy MK1 1.6D

Post autor: anaba255 » sob wrz 01, 2012 11:21

Żeby działał obrotek potrzebujesz licznik z diesla, ewentualnie przerobic od benzyny, gdzieś były schematy jak to zrobić.(ten na fotce jest od benzyniaka mk2)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości