Strona 1 z 1

Pompa czy wysprzęglik?

: sob sie 04, 2012 01:08
autor: Rafał1984zrm
Witam

Po wymianie kompletnego sprzęgła z dwumasą złożyłem wszystko do "kupy" i okazuje się, że pedał sprzęgła nie odbija- tzn. zostaje w podłodze. Z wysprzęglika skrzyni biegów nie idą bąble powietrza po odpowietrzeniu. Dodam, że nawet wyjąłem wysprzęglik i zalałem go płynem ze strzykawki. Widać, że wysprzęglik pracuje, jednak pedał dalej w podłodze. Objawy są takie, że jak pompuje pedałem sprzęgła, to wysprzęgkik się wysuwa, jednak nie jest to na tyle duża siła, bo utrzymam go w ręku. Dodam, że podczas pompowania pedałem i trzymająć ściśniety wysprzęglik, płyn w zbiorniczku tak jabkby się cofał i "podskakuje".

Przed demontażem sprzęgła rozłączyłem wysprzęglik od pompy a wąż zacisnąłem " Morsem" i od tej pory mam takie objawy, że pedał w podłodze:( Miał ktoś z was taki przypadek? I czy jest sposób by wykluczyć pompę oraz wysprzęglik. Kolega powiedział mi, że mogło się tak stać że Mors przepuścił płyn z węża, pompka przy pedale pozostała bez płynu i siadła. Liczę na Waszą pomoc.
Acha.. Dodam jeszcze, że podczas odpowietrzania wysprzęglika, płynu ze zbiorniczka hamulcowego praktycznie nie ubywa.

Pozdrawiam

Pompa czy wysprzęglik?

: sob sie 04, 2012 08:05
autor: blabson
a odpowietrzałeś hamulce? może masz caly uklad zapowietrzony

Pompa czy wysprzęglik?

: sob sie 04, 2012 08:28
autor: Rafał1984zrm
Hamulce odpowietrzane były przed wymianą sprzęgła. Żadnych problemów nie było. Auto miałem rozebrane ponad tydzień i tak stał. Może gdzieś ten płyn zeszedł z węża pompki sprzęgłowej i szlag ją trafił, a swoją drogą... możliwe jest, żeby po prostu od tak się tak ta pompka zepsuła gdzie na starym sprzęgle nie miałem z nią absolutnie żadnych problemów?

Pompa czy wysprzęglik?

: sob sie 04, 2012 08:55
autor: Michał_1977
Rafał1984zrm, pompę sprzęgła odpowietrz,a później jeszcze raz wysprzęglik.Będzie dobrze :bajer:

Pompa czy wysprzęglik?

: sob sie 04, 2012 09:47
autor: silent_runner
Najprościej odpowietrzyć układ sprzęgła poprzez założenie przewodu na odpowietrznik lewego przedniego zacisku i odpowietrznik wysprzęglika. Tylko ciasny przewód, luzujesz oba odpowietrzniki i naciskasz pedał hamulca. Wiadomo ciśnienie z układu hamulcowego przejdzie przez wysprzęglik i pompkę i wróci do zbiorniczka. Ja tak odpowietrzałem po wymianie sprzęgła w golfie mk4 1,6

pozdro

Re: Pompa czy wysprzęglik?

: ndz sie 05, 2012 19:44
autor: Rafał1984zrm
silent_runner pisze:Najprościej odpowietrzyć układ sprzęgła poprzez założenie przewodu na odpowietrznik lewego przedniego zacisku i odpowietrznik wysprzęglika. Tylko ciasny przewód, luzujesz oba odpowietrzniki i naciskasz pedał hamulca. Wiadomo ciśnienie z układu hamulcowego przejdzie przez wysprzęglik i pompkę i wróci do zbiorniczka. Ja tak odpowietrzałem po wymianie sprzęgła w golfie mk4 1,6

pozdro

Już tak robiłem, nic nie pomaga. Pedał sprzęgła dalej w podłodze.

Re: Pompa czy wysprzęglik?

: ndz sie 05, 2012 19:49
autor: Rafał1984zrm
Michał_1977 pisze:Rafał1984zrm, pompę sprzęgła odpowietrz,a później jeszcze raz wysprzęglik.Będzie dobrze :bajer:
a, jak odpowietrzyć samą pompę sprzęgła- tę przy pedale? Dodam, że po wyjęciu przewodu z wysprzęglika- łączącego wysprzęglik z pompą- ciśnienie z pompy sprzęgła jakieś jest, bo wywala płyn hamulcowy, ale nie jest to jakieś duże ciśnienie według mnie.

Wymontowałem też sam wysprzęglik. Po wciśnięciu czopa wysprzęglika ręką, płyn hamulcowy w zbiorniczku wyrównawczym podnosi się do góry i nie widać żadnych bąbli powietrza, więc wydaje mi się że wysprzęglik jest dobry. A czy na pompie sprzęgła jest może jakiś zawór zwrotny?

Pompa czy wysprzęglik?

: pn sie 06, 2012 07:53
autor: silent_runner
może pompka Ci przepuszcza.

Pompa czy wysprzęglik?

: śr sie 08, 2012 17:08
autor: Rafał1984zrm
Pedał wrócił na swoją pozycję. Przyczyna: pompka sprzęgła przy pedale. Koszt pompki 200zł TRW- Lucas:)

Pozdrawiam