Strona 1 z 1

Problem z układem chłodzenia po wymianie pompy mk3 gti

: czw sie 02, 2012 15:02
autor: VWbART19882
Witam
Potrzebuje pomocy.
Mam mk 3 GTI już dość długo, wszystko było ok z układem chłodzenia do czasu.. przestał trzymać temperaturę. podczas jazdy było maks 80 w mieście 90i wł. się wentylator. Jeździłem tak długo aż wymieniłem termostat na wahlera oryginalny ale nadal tak było. Później zaczęła się odzywać pompa wody, osiągając stan krytyczny(chrobotała) pare razy auto nagrzało mi się przez jej zacięcie i stwierdziłem że ją wymienię jak najszybciej :bigok: .
2tygodnie temu pojechałem po części i trochę golfiacza przegoniłem.. :satan: (1.60 po trasie) wracając auto zmieniło momentalnie głos osłabło ,temparatura z 80 poszła bardzo szybko do ponad 100. Zatrzymałem auto i poczekałem aż ostygnie. Poszła uszczelka pod głowicą:( :? .. Kupiłem nową, wymieniłem, głowica była ok, wszystko staranie wyczyściłem, wypolerowałem i skręciłem kluczem dynamometrycznym jak książka pisze. Wymieniłem też olej. Musiałem od nowa ustawić zapłon. Poszła też nowa pompa wody i termostat.
Autko jednak nie działa jak powinno. Zalane płynem po lekkim nagrzaniu zaczyna wyrzucać wodę do pojemnika od dołu pomimo że na zegarze jest tylko 80stopni. Wydaje się że woda jest pompowana do zbiorniczka tym dolnym wężem a nie nadmiarem. Przewody robią się puste po pewnym czasie. Wymieniony mam czujnik wentylatora i czujnik tem. w trójniku(nie org. ale nowy). Kombinowałem już z termostatem(gotowany przed zamontowaniem i jest ok) i nawet po wyrzuceniu jest to samo. Zamontowałem już nawet pasek od alternatora odrotnie(tz. taż żeby pompa kręciła wodę w drugą stronę.) i jest to samo. podlączenie przewodów jest prawidłowe sprawdzane z passkiem b4. Mam też nowy pojemnik( ze starym korkiem) bez czujnika poziomu płynu (wsadziłem bezpiecznik) ponieważ stary pociekł ,,złączeniem,,. Dodam tylko że mam chłodnicę od 1.8 od paska trochę mniejszą ponieważ miałem wypadek i nie mogłem dostać na szybko tej większej..co z tym zrobić? :banghead: :bigok:
Jeżeli już był taki temat to przepraszam kolegów z forum, szukałem bezskutecznie.

Problem z układem chłodzenia po wymianie pompy mk3 gti

: czw sie 02, 2012 22:25
autor: silent_runner
Prawdopodobnie masz przedmuch pod głowicą z komory spalania na jeden z kanałów wodnych. Kolega miał tak w swoim TD'eku.

Problem z układem chłodzenia po wymianie pompy mk3 gti

: czw sie 02, 2012 22:48
autor: Paweł Marek
załóż pasek jak ma być (pod kołem pompy), a potem sprawdź drożność wężyka tego co nazywasz przelewowym łącznie z jego króćcami, upewnij się co do tego korka, skombinuj sprawny albo kup nowy zamiennik jest tani. Jeśli to nie pomoże to niestety możliwe jest że uszczelka nie trzyma. Nie napisałeś czy głowice dałeś do sprawdzenia ew. do planowania. Po przegraniu mogła tego wymagać

Problem z układem chłodzenia po wymianie pompy mk3 gti

: pt sie 03, 2012 14:22
autor: Grzechotnik
dokladnie zle zalozyes pasek pk kolo pompy wodnej ma sie krecic w ta samo strone co wał i alternator