Strona 1 z 1

Problem z wbiciem 2 i 4 biegu

: śr lip 18, 2012 20:27
autor: Celesta
Witam

W moim golfie mk2, silnik 1.3 na wtrysku ze skrzynią 5-biegową wystąpił problem.
Mianowicie pojawiły sie problemy z wbiciem 2 i 4 biegu, udaje sie to rzadko, a jak nawet do tego dojdzie to po walce z drązkiem, który swoja droga bezwładnie się porusza.
Moje pytanie jest takie - Ktoś wie co dolega mojemu golfikowi ??

Problem z wbiciem 2 i 4 biegu

: śr lip 18, 2012 20:37
autor: vwkoro
albo wina wyrobionego drążka jak piszesz że "bezwładnie się porusza" albo w gorszym przypadku synchronizatory .

Problem z wbiciem 2 i 4 biegu

: śr lip 18, 2012 20:46
autor: stonefree
vwkoro pisze: wina wyrobionego drążka
kup zestaww naprawczy, wymień, wyreguluj.

Problem z wbiciem 2 i 4 biegu

: śr lip 18, 2012 21:51
autor: Celesta
Dodam jeszcze sytuacje z ostatniej chwili. Jechałem golfem i wszystkie biegi działały, lecz 2 i 4 oraz 5 cieżko było trafic w nie oraz słychac lekkie zgrzyty u dolu drązka. Jadać na biegu mogłem machac drążkiem przod-tył, lewo-prawo. Jakiś przykladowy zestaw naprawczy ?

Problem z wbiciem 2 i 4 biegu

: śr lip 18, 2012 22:49
autor: stonefree
Pytaj w sklepie

Problem z wbiciem 2 i 4 biegu

: śr lip 18, 2012 23:07
autor: Johnatan
To pomarańczowe to jest zestaw do naprawy prązka który wychodzi z gałki i idzie do skrzyni. Gdy jest wtarty do drązek lata lewo prawo góra dół a ma przód tył i sie okręcać w okół własnej osi lewo prawo.
http://moto.allegro.pl/zestaw-naprawczy ... 29260.html" onclick="window.open(this.href);return false;
To jest zestaw do naprawy kuli którą masz w podłodze przy drązku
http://moto.allegro.pl/zestaw-naprawczy ... 28206.html" onclick="window.open(this.href);return false;
I przy skrzyni biegów masz ostatni element jest tam czarna kula i na środku tej kuli jest nabita podkładka gumowa.. ją trzeba wymienić. Wymień wszystko i wyreguluj biegi czyli. Wrzyć ręką na skrzyni biegów R usłyszysz charakterystyczne KLIK lub światła wsteczne sie włączą i twój kolega ma gałką też wrzucić R i w tym momencie ty dokręcasz obejme zaciskową na drązku łącząć i synchronizując łącznie te dwa elementy. Gdy podłączysz te elementy, ruszasz delikatnie kałką i szukasz luzów i masz je wyeliminować. Błąd w przenoszeniu ruchu gałką na skrzynmie powoduje brak trafienia wbieg w skrzyni, szarpaniem nic nie zdziałasz lub nawet uszkodzisz skrzynie. Zmień też olej na końcu w skrzyni, bo każdy zapomina że tam jest olej a nie piosek i kup w sklepie moto... bo na stacji nie dostaniesz 75w90 ok 35złlitr. Procedura wymieny wygląda tak że spuszczasz olej najniżej umiejscowionym korkiem. zakręcasz, szukasz nakrętki z wielkim imbusem w połowie skrzyni a może on być na dyferencjale, okręcasz go. Wykręcasz slimaka prędkościomierza. nabijaszw dziure rurkę PCV 1/2" i na końcu wkładasz lejek i ze spokojem lejesz olej. Gdy z otworu na dyferencjale sie wyleje tzn ze wiecej nie lejesz. Zakręcasz wszystko i finał.