Strona 1 z 1

Problem z wycieraczkami po złożeniu

: wt lip 17, 2012 09:58
autor: oczko999
Witam mam problem.
Niestety po zlozeniu nie dzialaja tak jak trzeba. Po powrocie do stanu wyłączonego podnaszą sie do gory.

Załączam filmik.
[youtube][/youtube]

Problem z wycieraczkami po złożeniu

: wt lip 17, 2012 10:39
autor: jhosef
oczko999, żle złożyłeś ramiona najprawdopodobniej. Zdejmij ramiona uruchom pojedynczy cykl pracy wycieraczek, niech się sam zakończy do położenia spoczynkowego i załóż ponownie ramiona w odpowiedniej pozycji dla spoczynku.

Problem z wycieraczkami po złożeniu

: wt lip 17, 2012 13:46
autor: oczko999
ramiona składałem około 20 razy, zawsze zakładałem jest w stanie spoczynkowym
ponieważ bez założonych ramion włączałem mechanizm do 1 obrotu, jak stanął w miejscu, wyjmowałem kluczyk i wtedy zakładałem ramiona
i za każdym razem to samo, wczoraj już cały dzień zmarnowałem proszę o pomoc
którą wycieraczke najpierw zakładać, w jakiej pozycji, co dalej i jak od początku może coś źle robię...
a może pomyliłem sworznie i dlatego ? bo podobno jeden jest 5m dłuższy ... sam nie wiem
ciekawi mnie tylko dlaczego, po powrocie do stanu spoczynkowego wycieraczki podnoszą się troche do góry i dopiero stają ?


edit:
chyba znalazłęm przycznę potem się za to zabiorę:
Wykalibruje się, ale pod jednym warunkiem... (skożystałem ze zdjęcia już zamieszczonego tutaj zaznaczając o czym mowię) że nie będziemy odkręcać dzwigni przykręconej do silniczka. U mnie niestety mechanizm ten był "rozkręcony" przez zaśniedziałe tulejki mechanizmu - silnik kręcił się w kółko nie poruszając wycieraczkami.

Obrazek

Obecnie ustawiłem zaznaczone elementy tak, że róch w dół przed rozpoczęciem pracy wynosi zaledwie centymetr, to niewiele i podczas stałej pracy jest to niewidoczne, ale jeśli da radę to jeszcze "dopieścić " to byłoby super. Choć pewnie na OKO się nie da...
A jakie pióra polecacie?? bo mi się wydaje, że te "zwykluchy" są za twarde i stawiają za duży opór podczas pracy, niepotrzebnie przesilając cały układ.
Mam tez takie spostrzeżenie, żeby uważać czym sie czyści szyby, gdyż wiele preparatów pozostawia tak zwaną "warstwę ochronną", która wpływa na czystość szyby podczas zgarniania wody przez wycieraczkę...
rzeczywiscie po zlozeniu wczoraj mechanizmu wycieraczki nie chodziło ponieważ ta śruba się odkręciła, później to już tylko ją dokręciłem i tyle.
widocznie będe musiał pokombinować z ułożeniem mechanizmu i dokręceniem w odpowiednim momencie tej śruby
tylko w jakim polozeniu mam ja dokrecic ? tak jak na zdjeciu jest dobrze?

Problem z wycieraczkami po złożeniu

: ndz lip 22, 2012 18:11
autor: ManieKK
Witam mam podobny problem z tym ze u mnie wycieraczka od strony kierowcy przy "jezdzie'' w gore zatrzymuje sie az na krawedzi drzwi. Tez probowalem z przekladaniem i nic. Lewe ramie troche lata tez

Problem z wycieraczkami po złożeniu

: wt lip 24, 2012 13:33
autor: marcin7x5
A nie jest ona przypadkiem za długa? Tzn pióro wycieraczki. Jaką ma długość?

Problem z wycieraczkami po złożeniu

: wt lip 24, 2012 14:26
autor: sidewind76
albo za długa albo wieloklin wyrobiony

Problem z wycieraczkami po złożeniu

: wt lip 24, 2012 23:18
autor: ManieKK
Przed demontazem bylo wszystko ok. Wycieraczki katalogowe.

Problem z wycieraczkami po złożeniu

: śr lip 25, 2012 12:11
autor: marcin7x5
To sprawdź czy jak złapiesz ręką za ramie wycieraczki to masz luz tzn czy ramie obróci się samo.

Problem z wycieraczkami po złożeniu

: ndz lis 04, 2012 12:22
autor: tymin3
Mialem to samo 3 dni temu, trzeba zdjac plastik podszybia, mechanizm musi byc zamontowany w karoserii, dla ułatwienia i kontroli można założyć ramiona wycieraczek. odkrecic 13 która jest przykręcone te krótkie ramie (ma okolo 5cm) na osi silniczka, podwarzyc je czyms aby zbic je z osi silniczka, i wtedy zjechac tymi ramionami ktore są w mechanizmie (nie wycieraczkami) maksymalnie na poziomo aby byly w jednej lini z osią silnika. I tyle będzie jak nowe.

Obrazek

biale strzalki i linia wskazuja do jakiej pozycji trzeba dążyc w ustawieniu mechanizmu w zerowym położeniu

na szczęście śruba krora mocuje te male ramie do osi silnika jest na wierzchu i do regulacji nie trzeba demontowac calego mechanizmu