Strona 1 z 2

Brzeczyk olejowy powyzej 2000obr

: wt lip 17, 2012 09:26
autor: ziabka89
Witam. Gdy silnik mi sie nagrzeje to mi pipa kontrolka ale jak jade do 80 km/h to nie pipa na najwyzszym biegu jezeli przekrocze 2000 obrotow i jade wiecej to pipa ale jakos do 2600 oborotow pipa a jak wiecej jest to nie pipa. czujnik wymienilem, olej, filter, kabelki do podskawy czujnika sa ok. Robilem silnik tzn. uszczelniacze i pierscienie. Mam pytanie czy moga byc to panewki ze pipa czy moze ktorys zawor sie niedomyka lub nie wiem co jeszcze. Wymienilem bialy czujnik. Filter olejowy tez zmienialem i to samo.

Brzeczyk olejowy powyzej 2000obr

: wt lip 17, 2012 10:16
autor: kali1209
witam, też tak samo miałem ale w golfie 2, wymieniałem pierścienie i panewki bo były już wyślizgane, uszczelniacze zaworowe i ani razu pikania kontrolki oleju, właśnie też myślałem że któryś czujnik ale poszła mi uszczelka pod głowicą i już miałem wszystko na wierzchu to i pierścienie wymieniłem no i panewki, ale teraz zmagam się z ciśnieniem w układzie chłodzenia i nie mogę dojść.

Brzeczyk olejowy powyzej 2000obr

: wt lip 17, 2012 10:42
autor: jhosef
ziabka89 pisze:czujnik wymienilem, olej, filter, kabelki do podskawy czujnika sa ok
A czy przed rozpoczęciem wymian zmierzyłeś ciśnienie oleju?
Jak nie masz ciśnienia to możesz wymieniać czujniki ile zechcesz. Pomiar ciśnienia oleju to podstawa.
ziabka89 pisze:Robilem silnik tzn. uszczelniacze i pierscienie. Mam pytanie czy moga byc to panewki ze pipa czy moze ktorys zawor sie niedomyka lub nie wiem co jeszcze.
Uszczelniacze zaworowe niewiele mają do ciśnienia oleju, pierścienie podobnie. Zawory również. Panewki zdecydowanie tak.

Brzeczyk olejowy powyzej 2000obr

: śr lip 18, 2012 10:33
autor: ziabka89
cisnienie mi mierzyl mechanik tzn. wykrecajac jeden czujnik i mowil ze ok jest. ale chce jeszcze zmierzyc jeszcze cisnienie na kazdym cylindrze bo moze byc tak ze ktorys zawor sie zawiesi lekko czy to nie ma nic wspolnego z tym. a i czy ma to coś wspolnego jak prowadnice sa lekko znieksztalcone ale oleju nie bierze mi.

Brzeczyk olejowy powyzej 2000obr

: śr lip 18, 2012 10:50
autor: jhosef
Co znaczy ok? Niech poda wartość a nie mówi, ze jest ok.

Brzeczyk olejowy powyzej 2000obr

: ndz mar 16, 2014 23:01
autor: ziabka89
Odświeżam temat. Czy jeżeli odma jest zapchana to czy brzęczyk oleju ma prawo się właczyć ?? I czy rurak metalowa odmy powinna być zimna. Bo sprawdziłem ją to z przodu bloku jest zimna a z tylu byla ciepla.

Brzeczyk olejowy powyzej 2000obr

: pn mar 17, 2014 21:58
autor: alex_7692
cisnienie mi mierzyl mechanik tzn. wykrecajac jeden czujnik i mowil ze ok jest. ale chce jeszcze zmierzyc jeszcze cisnienie na kazdym cylindrze bo moze byc tak ze ktorys zawor sie zawiesi lekko
Ale tu nie chodzi o ciśnienie sprężania na każdym cylindrze, tylko o ciśnienie oleju, bo włącza się brzęczyk dlatego że masz słabe ciśnienie albo coś jest nie tak z instalacją. W miejsce czujnika ciśnienia oleju wkręcasz manometr odpalasz i patrzysz jakie ma ciśnienie na zimnym i ciepłym silniku (ale tak porządnie, bo przeważnie na bardzo rozgrzanym się włącza), na wolnych obr., przy 2 tys i np przy 3, 4 tys. I podaj te wartości na forum to któryś z fachowców Ci odpowie ;)

Brzeczyk olejowy powyzej 2000obr

: śr mar 19, 2014 19:40
autor: Paweł Marek
co do metalowej rurki, może lepiej fotkę daj o czym piszesz.

Brzeczyk olejowy powyzej 2000obr

: śr mar 19, 2014 20:04
autor: ziabka89
co do metalowej rurki, może lepiej fotkę daj o czym piszesz.
mówie właśnie o odmie co idzie z prawej strony silnika do bloku silnika w silniku AAM. Ona sluzy do przedmuchu.

Brzeczyk olejowy powyzej 2000obr

: ndz mar 23, 2014 11:17
autor: mka 3
ziabka89, miałem podobny problem z kontrolka jak się silnik zagrzał i po 30min pracy silnika włączała się brzeczek. problem lezał w oleju, zmieniłem na inny model o tych samych parametrach i już 3 lata spokuj

Brzeczyk olejowy powyzej 2000obr

: ndz mar 23, 2014 16:04
autor: ziabka89
Jeszcez tego nie próbowałem. jezdze na LOTOSIE 15W40 od samego kupna (220 000) obecnie ma jakieś prawie 300 000 km przebiegu. Problem mi sie zaczal jak zmieniałem pierścionki i uszczelniacze na zaworach. Pozakładałem wszystko pojeżdziłem i zaczęło brzęczyć na wysokich obrotach (powyzej 2 tysiecy obr/min). Jak przegazuje oczywiscie problem znika. Ponizej 2 tysiecy nie brzeczy. Tylko na wysokich.
Zmieniałem czujnik, filter oleju, olej (tej samej marki). Smok to na pewno nie jest zatkany bo jak rozkrecalem silnik to wyciagalem pompe i czyscilem sitko. BRZECZY TYLKO NA ROZGRZANYM SILNIKU. NA ZIMNYM NIE PISZCZY. Jezeli cisnienie oleju jest w porzadku to czy panewki mają wpływ na brzęczenie czujnika oleju ??? :banghead:

Brzeczyk olejowy powyzej 2000obr

: ndz mar 23, 2014 17:48
autor: mka 3
ziabka89,kolego brzeczek temu brzęczy bo sygnalizuje ze jest za małe ciśnienie w układzie. woldzwagen stosuje 2 czujniki niskiego i wysokiego ciśnienia ten 2 działa od 2000 obrotw i temu ten efekt. kup sobie manometr przykrec i porównaj ciśnienie na zimnym i cieplym silniku jakie ono jest na poszczególnych obrotach silnika, w tedy będziesz mog głuwkowac w czym jest problem. ja mam 310000 tysięcy i jezdze na oleju elfa 10w 40. ja bym jeszcze zmienił na jakiś innej marki olej z parametrami naprzykład 15w 50 ten drugi wskaźnik jest od tego ze olej jest bardziej odporny na temperaturę.

Brzeczyk olejowy powyzej 2000obr

: ndz mar 23, 2014 20:41
autor: ziabka89
Który zamowic mam tester
1. http://allegro.pl/tester-cisnienia-mier ... 11767.html" onclick="window.open(this.href);return false; 45 zł
2. http://allegro.pl/tester-cisnienia-olej ... 64128.html" onclick="window.open(this.href);return false; 110 zł
3. http://allegro.pl/tester-miernik-do-pom ... 78658.html" onclick="window.open(this.href);return false; 66 zł

Brzeczyk olejowy powyzej 2000obr

: ndz mar 23, 2014 22:15
autor: mka 3
ziabka89, każdym zmierzysz ciśnienie ja bym brał za 66zl.