Strona 1 z 1

16v 9a diagnoza-uszczelniacze?

: śr lip 11, 2012 13:53
autor: maniek8855
Witam
Sprawa wyglada następująco, samochód dymi na niebiesko dosć mocno wyłacznie na 3 biegu po przeciagnieciu do +/- 6tyś obrotów i tylko przy zejsciu z obrotów w zakresie mniej wiecej 4-3tyś, czy to wina uszczelniaczy czy raczej pierścionki. Odpala normlanie bez dymu itd to kopcenie pojawia sie tylko podczas schodzenia z obrotów, jak przyspieszam nawet mocno nic nie zakopci, jedynie na tym 3 biegu podczas schodzenia silnika z obrotów. Ubytki oleju jakieś są ale nie ejstem w stanie tego dokłądnie określić bo jeżdże zbyt rzadko tym samochodem.

pozdrawiam i licze na pomoc

16v 9a diagnoza-uszczelniacze?

: śr lip 11, 2012 14:58
autor: jhosef
Raczej pierścienie.

16v 9a diagnoza-uszczelniacze?

: śr lip 11, 2012 15:05
autor: maniek8855
tak też obstawiam ale wolałem się upewnić, co przy okazji naprawy mogę wymienić oprócz uszczelniaczy? góra była robiona tzn głowica czyli planowanie nowe szklanki uszczelka głowicy.

16v 9a diagnoza-uszczelniacze?

: śr lip 11, 2012 15:08
autor: jhosef
maniek8855, to zależy co chcesz robić. Zrób diagnostykę kondycji silnika (ciśnienie oleju, kompresja).
Pierścienie można wymieniać ale prawidłowo powinno się to robić z obróbka gładzi cylindra.

Tak na prawdę to dowiesz się jak mechanik zobaczy dół i gładzie. Wówczas będzie mógł powiedzieć co będzie wchodziło w zakres tego remontu.

16v 9a diagnoza-uszczelniacze?

: śr lip 11, 2012 23:11
autor: 4mottion
po założeniu katalizatora twoje problemy powinny ustać, będziesz mógł jeździć bez puszczenia dymku. Na pewno zakup kata będzie mniej kosztować niż remont silnika :bigok:

16v 9a diagnoza-uszczelniacze?

: czw lip 12, 2012 08:43
autor: jhosef
4mottion pisze:po założeniu katalizatora twoje problemy powinny ustać, będziesz mógł jeździć bez puszczenia dymku. Na pewno zakup kata będzie mniej kosztować niż remont silnika :bigok:
Chłopie nie opowiadaj pierdół. Owszem kat może próbować przepalać chmurę olejową ale ostatecznie przez to zdechnie.
W ogóle pomysł zakładania katalizatora za kilkaset zł aby przykryć problem z poborem oleju to bezsens. Lepiej już wymienić "po szwedzku" same pierścienie.

16v 9a diagnoza-uszczelniacze?

: czw lip 12, 2012 10:18
autor: maniek8855
jhosef dzięki za pomoc, pierścionki będą pewnie wkrótce zmienione, a pomysł kolegi z katalizatorem jest naprawdę śmieszny :helm: