16v 9a diagnoza-uszczelniacze?

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
maniek8855
Forum Master
Forum Master
Posty: 1738
Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
Lokalizacja: Warszawa/Halinów

16v 9a diagnoza-uszczelniacze?

Post autor: maniek8855 » śr lip 11, 2012 13:53

Witam
Sprawa wyglada następująco, samochód dymi na niebiesko dosć mocno wyłacznie na 3 biegu po przeciagnieciu do +/- 6tyś obrotów i tylko przy zejsciu z obrotów w zakresie mniej wiecej 4-3tyś, czy to wina uszczelniaczy czy raczej pierścionki. Odpala normlanie bez dymu itd to kopcenie pojawia sie tylko podczas schodzenia z obrotów, jak przyspieszam nawet mocno nic nie zakopci, jedynie na tym 3 biegu podczas schodzenia silnika z obrotów. Ubytki oleju jakieś są ale nie ejstem w stanie tego dokłądnie określić bo jeżdże zbyt rzadko tym samochodem.

pozdrawiam i licze na pomoc



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

16v 9a diagnoza-uszczelniacze?

Post autor: jhosef » śr lip 11, 2012 14:58

Raczej pierścienie.



Awatar użytkownika
maniek8855
Forum Master
Forum Master
Posty: 1738
Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
Lokalizacja: Warszawa/Halinów

16v 9a diagnoza-uszczelniacze?

Post autor: maniek8855 » śr lip 11, 2012 15:05

tak też obstawiam ale wolałem się upewnić, co przy okazji naprawy mogę wymienić oprócz uszczelniaczy? góra była robiona tzn głowica czyli planowanie nowe szklanki uszczelka głowicy.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

16v 9a diagnoza-uszczelniacze?

Post autor: jhosef » śr lip 11, 2012 15:08

maniek8855, to zależy co chcesz robić. Zrób diagnostykę kondycji silnika (ciśnienie oleju, kompresja).
Pierścienie można wymieniać ale prawidłowo powinno się to robić z obróbka gładzi cylindra.

Tak na prawdę to dowiesz się jak mechanik zobaczy dół i gładzie. Wówczas będzie mógł powiedzieć co będzie wchodziło w zakres tego remontu.



4mottion
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lut 09, 2010 12:10
Lokalizacja: WOLFSBURG

16v 9a diagnoza-uszczelniacze?

Post autor: 4mottion » śr lip 11, 2012 23:11

po założeniu katalizatora twoje problemy powinny ustać, będziesz mógł jeździć bez puszczenia dymku. Na pewno zakup kata będzie mniej kosztować niż remont silnika :bigok:



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

16v 9a diagnoza-uszczelniacze?

Post autor: jhosef » czw lip 12, 2012 08:43

4mottion pisze:po założeniu katalizatora twoje problemy powinny ustać, będziesz mógł jeździć bez puszczenia dymku. Na pewno zakup kata będzie mniej kosztować niż remont silnika :bigok:
Chłopie nie opowiadaj pierdół. Owszem kat może próbować przepalać chmurę olejową ale ostatecznie przez to zdechnie.
W ogóle pomysł zakładania katalizatora za kilkaset zł aby przykryć problem z poborem oleju to bezsens. Lepiej już wymienić "po szwedzku" same pierścienie.



Awatar użytkownika
maniek8855
Forum Master
Forum Master
Posty: 1738
Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
Lokalizacja: Warszawa/Halinów

16v 9a diagnoza-uszczelniacze?

Post autor: maniek8855 » czw lip 12, 2012 10:18

jhosef dzięki za pomoc, pierścionki będą pewnie wkrótce zmienione, a pomysł kolegi z katalizatorem jest naprawdę śmieszny :helm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 126 gości