luz zaworowy

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kali1209
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: pn kwie 02, 2012 16:39

luz zaworowy

Post autor: kali1209 » sob cze 30, 2012 22:42

Witam, golf II, 1.6 benzyna 91rok, 51KW, jaka powinna być wartość luzu zaworowego popychaczy hydraulicznych, na zaworach ssących i wydechowych, słyszałem że te popychacze się jakoś kręci w kierunku zegara i tak się ustawia, a może ktoś ma książkę "sam naprawiam" mógłby podesłać skan.



Awatar użytkownika
sokol26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw sie 26, 2010 23:05
Lokalizacja: Głowno (łódzkie)
Kontakt:

luz zaworowy

Post autor: sokol26 » sob cze 30, 2012 23:34

Popychacze hydrauliczne to inaczej samoregulatory... To znaczy mniej więcej tyle że się same regulują :bigok: wymienia się je jak zaczną "klekotać".



kali1209
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: pn kwie 02, 2012 16:39

luz zaworowy

Post autor: kali1209 » sob cze 30, 2012 23:50

czyli co tylko powciskać założyć wałek rozrządu i tyle



Awatar użytkownika
arek żet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: pt gru 17, 2010 18:01

luz zaworowy

Post autor: arek żet » ndz lip 01, 2012 10:19

zalezy co ci sie dzieje jeśli są mocno wytarte zmienia sie na nowe ale są też podkładki regulacyjne ale żadko sie spotkałem zeby ktoś tak regulował przewaznie nowe wystarczaja



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

luz zaworowy

Post autor: wesol » ndz lip 01, 2012 10:31

nie ma zadnych podkladek przy hydraulicznych kompensatorach luzu. Jesli popychacze sa sprawne to sie wyciska olej i ponownie zaklada. Po odpaleniu olej sobie zaciaga taki popychacz i luz jest nwelowany automatycznie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

kali1209
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: pn kwie 02, 2012 16:39

luz zaworowy

Post autor: kali1209 » ndz lip 01, 2012 22:38

a po co ten olej wyciskać



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

luz zaworowy

Post autor: wesol » pn lip 02, 2012 06:37

wyciska sie by odnowa ten regulator sie ustawil na wlasciwej pozycji- wypelnil sie tak by luzu nie bylo. Poza tym takie wycisniecie w imadle rozrusza go takze a dosc czesto potrafia sie zapiec. JEsli nie bedzie popuszczał oleju po tej calej operacji i luz bedzie niwelowany to znaczy ze jest okej ale przy duzych przelotach raczej sa do wymiany.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

GolfikMKII
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: wt lis 01, 2011 12:15

luz zaworowy

Post autor: GolfikMKII » pn lip 02, 2012 12:37

podlacze sie do pytania mozecie podac link do jakis tych samoregulatrow ktore pasuja do 1.6PN oraz czy przy wymianie ich trzeba cos jeszcze bo u mnie podczas jazdy slychac klek klek klek i czasem na wolnych obrotach



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

luz zaworowy

Post autor: Paweł Marek » wt lip 03, 2012 15:05

kolego większość silników z mk2 i mk3 ma te same kup w sklepie po prostu nie w necie niema sensu. Ale przyczyną klekotania regualatorów moze też być niskie ciśnienie oleju - lepiej je zmierz bo jeśli jest niskie w zużytym silniku to wymiana nic nie da.
kali1209 pisze:a po co ten olej wyciskać
ja pierwsze słysze o takiej metodzie. Szklanki się przechowuje denkiem w dół zalane olejem, zakłada i powoli nie śpiesząc się składa wszystko, po pół godzinie można bezpiecznie odpalać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

luz zaworowy

Post autor: wesol » wt lip 03, 2012 16:43

tak teoretycznie (i ksiazki takze tak podaja) powinnien olej zejsc z popychaczy ale w praktyce bywa roznie. Jesli auto ma nakulane duzo ilometrow a do tego olej byl wymieniany raczje nieczesto plus jazda na krótkich odcinakach to mozesz mi wierzyc ze nawet imadlem trzeba sie napeczyc by wycisnac ten olej. Nieraz sa tez zapieczone te ppychacze tak mocno ze dopier scisniecie imadlem ruszy go tak z ebedzie chodzil jak nowy. Robilem juz to tyle razy ze to norma. W budowie popychacza jest taki zaworek z kulka i sprezynka ze wlasnie przepuszcza olej w jedna strone a w druga juz nie. Popychacz ma zacianac olej ale i tez upuscic ale po dluzszym nacisku jakis tawia zawor i jego sprezyna. Jesli olej bedzie uchodzil za szybko to bedziemy mieli klekotanie a jak bedzie zatarty to bedzie tryzmac olej i jest szansa ze zawory sa niedomkniete do konca.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

kali1209
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: pn kwie 02, 2012 16:39

luz zaworowy

Post autor: kali1209 » wt lip 03, 2012 23:31

Na razie założyłem stare jak będę miał fundusze to wymienię na nowe a czy nowe tylko po zakładać i już czy zalewać olej do nich?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

luz zaworowy

Post autor: wesol » śr lip 04, 2012 06:26

Oleju w nich ma nie byc same sobie maja zaciagnac tyle ile bedzie potrzeba do kasacji luzu zaworowego. Olej pochodzi z tloczenia pompy na magistrale.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

luz zaworowy

Post autor: Paweł Marek » pt lip 06, 2012 19:59

no już nie chcę się kłucić ale przecież jest w nich trochę oleju - bo tak sa zapakowane żeby był.Nie kupujesz suchych tylko w 8-paku plastykowym z olejem nie tak jest?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

luz zaworowy

Post autor: wesol » pt lip 06, 2012 22:38

no zwilozone to sa. Chodzi oto by sie pozbyc oleju przy ponownym ich zamontowaniu. Tak jak dajesz odrobine oliwy jak zakladasz panewki czy to na wale czy na walku itp. Zawsze sie tak robi. Popychacze maja prawidlowa nazwe "hudraulicznych kompensatorów luzu" -chyba jest to zrozumiale samo przez sie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 116 gości