Strona 1 z 2

momenty dokręcania kół i śrub

: ndz cze 24, 2012 22:36
autor: kali1209
Witam, poszukuje schemat momentu dokręcania kół rozrządu, wałka rozrządu, i kolejnosc dokręcania i odkręcania głowicy silnik 1.6 benzyna 91rok.

Po odpaleniu silnik cyka(klekocze), możliwe że do wymiany popychacze (szklanki) powiećcie czy trudno jest je wymienić jak następuje taka naprawa, czy jest możliwość że przez uszkodzony popychacz silnik bierze olej.

mierzyłek sprężanie wyszło 9, 10, 9, 11 myślałem że pierścienie ale to chyba dobre wartości.

z góry dziękuję i pozdrawiam

Re: momenty dokręcania kół i śrub

: pn cze 25, 2012 00:45
autor: Robsonnnn
kali1209 pisze:
czy jest możliwość że przez uszkodzony popychacz silnik bierze olej.

to nawet konieczne :P

momenty dokręcania kół i śrub

: pn cze 25, 2012 09:41
autor: kali1209
czyli mówisz że może brać olej. Ma ktoś może schematy momentu dokręcania.

momenty dokręcania kół i śrub

: pn cze 25, 2012 11:43
autor: Johnatan
silnik moze brać olej przez pierscienie a wartosci 9 sa niskie. musi być ok 10-12. Moze brać przez uszczelke pod głowicą i moze brać przez zawory. Sprawdz pomiar kompresji z olejem. Nalej troche oleju do cylindra, oczywiscie wykręć wszystkie swiece.. Nie mierzymy kompresje bez zadnych swiec. jezeli przy pomiarze z olejem kompresja wzrośnie to masz do wymiany pierscienie. jak bedzie brał olej nadal to wydaje mi sie ze głowica do zmiany bo nie opłaca sie regenerować

momenty dokręcania kół i śrub

: pn cze 25, 2012 22:46
autor: kali1209
tak wiem mierzyłem kompresje po wykręceniu wszystkich świec, a ile tego oleju wlać a czasem nie wejdzie olej do komory spalania.

momenty dokręcania kół i śrub

: pn cze 25, 2012 23:52
autor: Johnatan
troszkę tak hmm 1 nakrętke od bańki listrowej oleju

momenty dokręcania kół i śrub

: wt cze 26, 2012 14:38
autor: kali1209
Zmierzyłem ciśnienie
bez oleju 1. 10 BAR 2. 11 BAR 3. 10 BAR 4. 10 BAR
z olejem 1. 16 BAR 2. 13,5 BAR 3. 14 BAR 4. 14 BAR


co myślicie o takich wartościach, jaka w końcu powinna być wartość już nie mam pojęcia.

momenty dokręcania kół i śrub

: wt cze 26, 2012 14:41
autor: Robsonnnn
czyli pierscienie do wymiany masz ?

momenty dokręcania kół i śrub

: wt cze 26, 2012 20:41
autor: kali1209
raczej tak skoro z 10 bar zrobiło się 16 bar. A wiecie jakie powinno być ciśnienie sprężania

momenty dokręcania kół i śrub

: wt cze 26, 2012 21:43
autor: Robsonnnn
http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk2/" onclick="window.open(this.href);return false; :pub:

momenty dokręcania kół i śrub

: wt cze 26, 2012 23:47
autor: kali1209
dzięki za link ale już to znalazłem, pisze że stopień sprężania jest 9 a u mnie 10, 11 po próbie olejowej 16 więc już nic nie rozumiem.

momenty dokręcania kół i śrub

: śr cze 27, 2012 12:20
autor: Robsonnnn
10,11 mysle ze nie szkodzi ale 16 to juz za duuzo

momenty dokręcania kół i śrub

: ndz lip 08, 2012 14:13
autor: borek77222
jak byś miał taka możliwość to sprawdź szczelność metodą sprężonego powietrza i wtedy podaj wyniki. Moim zdaniem sprężanie masz dobre. Ja jak w mk2 miałem uszkodzone popychacze hydrauliczne to nie brał oleju tylko strasznie klekotał. Olej może ci brać przez uszkodzoną głowice bądź uszczelkę pod głowicą. Jeśli chodzi o te schematy zaraz poszukam w autodata i dam znać

momenty dokręcania kół i śrub

: ndz lip 08, 2012 14:25
autor: borek77222
proszę Obrazek

Obrazek

mam tylko to mam nadzieje że pomogłem