Pytanie o wymianę uszczelniaczy

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jaras
Mk3 Golf Fan
Mk3 Golf Fan
Posty: 131
Rejestracja: śr lut 23, 2011 19:22
Lokalizacja: Lipno

Pytanie o wymianę uszczelniaczy

Post autor: Jaras » wt cze 12, 2012 19:17

Witam !
Mam pytanko do was, mianowicie czy w silniku ABD 1.4 można wymienić uszczelniacze trzonków zaworów bez zdejmowania głowicy?
Mam dostęp do klucza dynamometrycznego i chciałbym to zrobić we własnym zakresie, lecz nie wiem czy w ABD da radę wymienić tak jak w tej poradzie: http://forum.vw-passat.pl/threads/64879 ... zy-Zaworow
Będę wdzięczny za odpowiedź :kufel: :kufel:



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: Pytanie o wymianę uszczelniaczy

Post autor: Borys » pt cze 15, 2012 09:41

jaras18 pisze:Witam !
Mam pytanko do was, mianowicie czy w silniku ABD 1.4 można wymienić uszczelniacze trzonków zaworów bez zdejmowania głowicy?
Mam dostęp do klucza dynamometrycznego i chciałbym to zrobić we własnym zakresie, lecz nie wiem czy w ABD da radę wymienić tak jak w tej poradzie: http://forum.vw-passat.pl/threads/64879 ... zy-Zaworow
Będę wdzięczny za odpowiedź :kufel: :kufel:

da radę,



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Pytanie o wymianę uszczelniaczy

Post autor: Paweł Marek » pt cze 15, 2012 12:30

bez problemu tylko taka uwaga: nie starczy ustawić tłoka danego cylindra w górnej pozycji bo po wyjęciu zamków i sprzęzyn zawór trochę opadnie będzie potem niewygodnie montować na powrót zamek zaworu. Więc przed obróceniem wału tak żeby tłok był u górze napchaj do cylndra sznurka przez otwór po świecy, wówczas poprzez ten zgnieciony sznurek zawór bedzie bardzo dobrze podparty dociśniety do głowicy i dalsza praca bez nerwów.
Jesli masz spręzarkę to zamiast tej zabawy ze sznurkiem i obracaniam wału podajesz ciśnienie poprzez wąż umocowany do wkręconej w cylinder przebitej na wylot starej świecy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
arek żet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: pt gru 17, 2010 18:01

Pytanie o wymianę uszczelniaczy

Post autor: arek żet » ndz cze 17, 2012 12:23

dokładnie tak jak kolega wyzej pisze ja przyspawałem cowke od szybko zlaczki od kompresora do starej swiecy i wkreciłem ja w miejsce.A na gore załozyłem waż z powietrzem co prawda ciśnienie jest duze i tlok idzie na doł ale idzie tak to zrobic lub sznurek tez dobry patent:)



Awatar użytkownika
Jaras
Mk3 Golf Fan
Mk3 Golf Fan
Posty: 131
Rejestracja: śr lut 23, 2011 19:22
Lokalizacja: Lipno

Pytanie o wymianę uszczelniaczy

Post autor: Jaras » śr cze 20, 2012 17:34

Podziękował koledzy ;) golfik bierze ok 300 ml / 1000 km oleju więc trzeba coś z tym zrobić ;)



Awatar użytkownika
arek żet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: pt gru 17, 2010 18:01

Pytanie o wymianę uszczelniaczy

Post autor: arek żet » pt cze 22, 2012 15:49

szerokośći:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 188 gości