Strona 1 z 1

Zawieszające się obroty na zimnym silniku

: wt cze 12, 2012 16:44
autor: kebes
Witam wszystkich. Może poradzicie coś w tej sprawie. Szykuje się do odwiedzenia mechanika (na razie jestem spłukany) ale najpierw chciałem się was poradzić w czym może być problem.

Tak jak w temacie. Zawieszają mi się obroty na zimnym silniku (bardzo sporadycznie na rozgrzanym). Golf V 1.6 102KM BGU. Auto na benzynie, nie posiadam gazu. Objawia się to w ten sposób, że zwiększenie obrotów powyżej 1300 sprawia, że obroty się zawieszają. Problem znika po przejechaniu około 500m. Zauważyłem też, że jak go za mocno przygazuje na półsprzęgle to też się zawieszają (już na rozgrzanym silniku). Ostatnio nawet przy parkowani na półsprzęgle zaczęły mi wariować (skakać w górę i w dół). Mój mechanik w lutym stwierdził, że to przepustnica więc ją przeczyścił, ale problem wrócił po dwóch dniach. Dodam jeszcze, że miałem już wymieniana sondę lambda na nową oryginalną NTK w pażdzierniku 2011 po wywaleniu błędu Emissions workshop. Błąd ten pojawił się ponownie w lutym 2012 (wykasowanie błędu+odłączenie akumlatora pomogło - błąd się już nie pojawia). Po podłączeniu komputera cały czas pokazuje mi błąd: 40AB Korekcja mieszanki FT, Bank 1 > Uboga mieszanka (system too lean).

Macie jakieś teorio może?

Zawieszające się obroty na zimnym silniku

: śr cze 13, 2012 09:12
autor: marcin7x5
Może byc tak, że przepustnica jest walnięta.

Zawieszające się obroty na zimnym silniku

: śr cze 13, 2012 11:21
autor: PinkFloyd
dobrze przeczysc przepustnice i ja adaptuj vagiem, jak nie pomorze to jak kolega pisze moze wysiadl czujnik polozenia klapki przepsutnicy

Zawieszające się obroty na zimnym silniku

: śr cze 13, 2012 15:28
autor: kebes
Dziękuję koledzy za odpowiedź. Mój mechanik też stwierdził, że przepustnica do wymiany jak mu powiedziałem, że jego czyszczenie nic nie dało. Mam do was jeszcze kilka pytań, które mi się dzisiaj nasunęły.

1. Z czym się wiążę jazda z uszkodzoną przepustnicą, oprócz tego, że zawieszają się obroty?
2. Jak to wpływa na silnik?
3. Czy to może ma wpływ na spalanie? Bo wydaje mi się, że mi auto więcej pali, ale nie jestem tego do końca pewien. Średnio wychodzi 10l/100 a kiedyś było 7-8l/100.
4. Jeżeli przepustnica byłaby zasyfiona to widziałbym tam jakiś nalot po ściągnięciu przewodu dolotowego z filtra powietrza?
5. Czy przyczyną zawieszających się obrotów może być lewe powietrze, bo takie coś sugerowano mi na innym forum?

Zawieszające się obroty na zimnym silniku

: czw cze 14, 2012 12:14
autor: marcin7x5
Ad 1 np z niebezpieczenstwem podczas wyprzedzania lub nagłym zgasnięciem silnika
Ad 2 niekorzystnie a odpowiedx masz w pyt 3
Ad 4 możesz zobaczyć aczkolwiek głowne zabrudzenie wystepuje pod klapką przepustnicy
Ad 5 raczej nie, jak już to wystepowałoby falowanie obrotów

Re: Zawieszające się obroty na zimnym silniku

: czw cze 14, 2012 12:47
autor: kebes
marcin7x5 pisze:Ad 1 np z niebezpieczenstwem podczas wyprzedzania lub nagłym zgasnięciem silnika
Ad 2 niekorzystnie a odpowiedx masz w pyt 3
Ad 4 możesz zobaczyć aczkolwiek głowne zabrudzenie wystepuje pod klapką przepustnicy
Ad 5 raczej nie, jak już to wystepowałoby falowanie obrotów
Dziękuję za odpowiedź. Plusik za pomoc leci :-) . Dzisiaj byłem u innego mechanika, którego polecił mi znajomy (bo nie uśmiecha mi się od razu bez zbadania przyczyny moich problemów wymieniać przepustnicy). Mam się z nim umówić na następny tydz. i będzie po kolei sprawdzał rzeczy, które podejrzewa, a podejrzewa, że może to być albo czujnik położenia przepustnicy, albo czujnik temperatury i coś tam jeszcze (wyleciało mi teraz z głowy co :-) ). Ma dostęp do używanych części VW to będzie podmieniał te rzeczy i mam nadzieje dojdzie do tego co jest nie tak. Jak już będę po to napisze tutaj co i jak.

Zawieszające się obroty na zimnym silniku

: czw cze 14, 2012 13:17
autor: marcin7x5
Ok. Czekamy na kolejny zastrzyk wiedzy.

Zawieszające się obroty na zimnym silniku

: wt lip 31, 2012 17:51
autor: kebes
Po wizytach u paru mechaników/elektryków i wymianie/sprawdzeniu: przepustnicy, EGR, pedału gazu, świec, kabli i cewki jestem wciąż w punkcie wyjścia. Jeden z mechaników sugeruje uszkodzony sterownik silnika (Simos 7.1). Jakieś sugestie? Błąd zbyt ubogiej mieszanki, o którym pisałem wyżej wciąż występuje. Mechanicy ogólnie mówią, że mi się ciężki temat trafił. Jakieś sugestie?