Zawieszające się obroty na zimnym silniku
: wt cze 12, 2012 16:44
Witam wszystkich. Może poradzicie coś w tej sprawie. Szykuje się do odwiedzenia mechanika (na razie jestem spłukany) ale najpierw chciałem się was poradzić w czym może być problem.
Tak jak w temacie. Zawieszają mi się obroty na zimnym silniku (bardzo sporadycznie na rozgrzanym). Golf V 1.6 102KM BGU. Auto na benzynie, nie posiadam gazu. Objawia się to w ten sposób, że zwiększenie obrotów powyżej 1300 sprawia, że obroty się zawieszają. Problem znika po przejechaniu około 500m. Zauważyłem też, że jak go za mocno przygazuje na półsprzęgle to też się zawieszają (już na rozgrzanym silniku). Ostatnio nawet przy parkowani na półsprzęgle zaczęły mi wariować (skakać w górę i w dół). Mój mechanik w lutym stwierdził, że to przepustnica więc ją przeczyścił, ale problem wrócił po dwóch dniach. Dodam jeszcze, że miałem już wymieniana sondę lambda na nową oryginalną NTK w pażdzierniku 2011 po wywaleniu błędu Emissions workshop. Błąd ten pojawił się ponownie w lutym 2012 (wykasowanie błędu+odłączenie akumlatora pomogło - błąd się już nie pojawia). Po podłączeniu komputera cały czas pokazuje mi błąd: 40AB Korekcja mieszanki FT, Bank 1 > Uboga mieszanka (system too lean).
Macie jakieś teorio może?
Tak jak w temacie. Zawieszają mi się obroty na zimnym silniku (bardzo sporadycznie na rozgrzanym). Golf V 1.6 102KM BGU. Auto na benzynie, nie posiadam gazu. Objawia się to w ten sposób, że zwiększenie obrotów powyżej 1300 sprawia, że obroty się zawieszają. Problem znika po przejechaniu około 500m. Zauważyłem też, że jak go za mocno przygazuje na półsprzęgle to też się zawieszają (już na rozgrzanym silniku). Ostatnio nawet przy parkowani na półsprzęgle zaczęły mi wariować (skakać w górę i w dół). Mój mechanik w lutym stwierdził, że to przepustnica więc ją przeczyścił, ale problem wrócił po dwóch dniach. Dodam jeszcze, że miałem już wymieniana sondę lambda na nową oryginalną NTK w pażdzierniku 2011 po wywaleniu błędu Emissions workshop. Błąd ten pojawił się ponownie w lutym 2012 (wykasowanie błędu+odłączenie akumlatora pomogło - błąd się już nie pojawia). Po podłączeniu komputera cały czas pokazuje mi błąd: 40AB Korekcja mieszanki FT, Bank 1 > Uboga mieszanka (system too lean).
Macie jakieś teorio może?