Strona 1 z 2

Poważne wymiany - pomocy

: czw maja 03, 2012 20:07
autor: skalniak123
Siema wszystkim :) Jestem tutaj nowym użytkownikiem więc proszę o trochę wyrozumiałości (z mechaniką u mnie trochę na bakier). A więc do rzeczy, od 2 miesięcy jestes właścicielem Golfika 4 rocznik 2000 1.9 TDi 90km (kod silnika ALH), przebieg 245 tys km. Niedługo planuję wymienić w nim kompletny rozrząd z pompą wodą, od razu przy tym dojdzie wymiana oleju + filtr oleju, paliwa, powietrza oraz kabinowy (przed wymianą oleju zrobię płukankę gdyż chce oczyścić trochę silnik z syfu).
Teraz wypiszę jakie podzespoły mnie interesują i jakie chciałbym zastosować przy wymianie a Was drodzy koledzy i koleżanki z forum prosiłbym o ocenę i ewentualną radę.

Olej : Motul 8100 X-cess 5w40
Filtry oleju : Knecht lub Mann
Filtr paliwa : Knecht lub Mann
Filtr powietrza : Knecht lub Mann
Filtr kabinowy : Knecht lub Mann
Płukanka do silnika : Liqui Moly Engine Flush (tutaj nie jestem pewien czy stosować to ponieważ przebieg już jest jaki jest a narazie mam zalany olej połsynentyk Mobila a chciałbym zmienić na pełen syntetyk wymienionego wyżej Motula)

----Rozrząd----
Pasek rozrządu : Contitech (CT946)
Rolki kierunkowe i rolka napinacza : Ruville
Pompa wody : Ruville
Poczytałem trochę że po wymianie rozrządu w silniku ALH powinien sprawdzić na Vag'u kąt wtrysku i ewentualnie go zredukować, ustawić tak by silnik odpalał bez problemowo niezależnie czy bedzie zimny czy ciepły i żeby równo chodził.
Przy wymianie pompy wody musiałbym wymienić płyn chłodniczy dlatego tutaj pytanie pada czy oryginalny VW G12+ czy Dynagel 2000 (głównie chodzi mi oto by było odpowiednie smarowanie pompy wody i żeby nie było "wżerów"na aluminiowej chłodnicy).

Wymianą oleju + filtry + płukanka zajmie się mój znajomy który ma pojęcie na temat TDi, sam ma Passata B5, jednak rozrząd+pompa wody+płyn chłodniczy powierzyłbym znajomemu mechanikowi, pytanie brzmi jednak czy nie lepiej kupić części samemu np.http://allegro.pl/rozrzad-pompa-ibiza-l ... 54410.html" onclick="window.open(this.href);return false; i zapłacić mu za samą robociznę. Czy tak by nie było taniej ???
Czy wymiana oleju + wszystkie filtry jest trudna??

Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie i rady :bajer: :grin: :grin:

Poważne wymiany - pomocy

: czw maja 03, 2012 20:26
autor: Qto
skalniak123 pisze:oryginalny VW G12+
nie jest drogi i mamy pewność że jest odpowiedni :bigok:
skalniak123 pisze:lepiej kupić części samemu
to czego nie mogę zrobić sam pod domem...robi mechanik w warsztacie. Części kupuje zawsze sam, takie jak chcę :bigok:
skalniak123 pisze:Czy wymiana oleju + wszystkie filtry jest trudna?
mając podstawowe narzędzia...i opcję na spuszczenie oleju z silnika to dasz radę ze wszystkim - na forum są opisy, które na pewno pomogą.

Re: Poważne wymiany - pomocy

: czw maja 03, 2012 22:52
autor: skalniak123
Dzięki za odpowiedz :) hmmm jeszcze ktoś wyrazi swoje zdanie ??:)

Poważne wymiany - pomocy

: pt maja 04, 2012 05:31
autor: wojtas46
Wymianę oleju i filtrów dasz radę zrobić samemu , tak jak pisze kolega wyżej , co do marek części to rolki do rozrządu poleciłbym INA , pompę wody SKF lub HEPU . Ruwille jest pakowaczem części , rozrząd do wymiany lepiej oddać komuś kto ma w tym doświadczenie

Poważne wymiany - pomocy

: pt maja 04, 2012 22:18
autor: maciejhan
ja u znajomego tokarza za przysłowiowe piwko dotoczyłem sobie wałeczek średnicy 15,5 mm do blokowania pompy wtryskowej i nie miałem nigdy problemu z przestawionym kątem wtrysku, choć i tak zawsze sprawdzam żeby mi klient nie wrócił z pretensjami.

Poważne wymiany - pomocy

: sob cze 02, 2012 17:19
autor: DarePB
Witam, sorrki za mały odkop, ale też właśnie stoję przed kupnem rozrządu i stąd moje pytanie :P
Jakiej firmy najlepiej wziąć pasek ? Gates/Dayco a może Continental ? A napinacz myślę, że z firmy INA..
Co do pompy wody to myślałem, że Ruville to firma częśći, w moim przypadku pompy wody, a tu się dowiedziałem, że to tylko pakowacz, więc jakiej faktycznie firmy jest pompa wody z opakowaniu "Ruville" ? Następne pytanie to ile L oleju wchodzi do silnika 1.6 AKL ? Aktualnie mam zalany mobil 5w/30, a chcę wlać mobil 5w/40, mogę na taki zmienić bez obaw ? Auto ma ~190k km nabite.
Kolejnym pytaniem jest wybór płynu chłodzącego, mam kupić płyn G12, na stacji dziś koleś powiedział mi, że "RedCool" jest polskim G12 czy coś takiego i faktycznie na etykiecie było napisane, że ma jakąs normę dla VAG (G12), można go brać ?

Z góry bardzo dziękuję wszystkim z pomoc i niezbędne informacje.

p.S silnik to 1.6 8V AKL

Poważne wymiany - pomocy

: wt cze 05, 2012 12:12
autor: marcin7x5
Co do paska to polecam ci conti, pompa skf lub hepu. Popatrz sobie na gotowe zestawy np na allegro czy np intercars lub iparts. Olej 5W30 o ile nie był typu long life (a raczej nie ) to spokojnie możesz zmienić na 5w40
Płyn to jednak polecalbym ci g12 ew g12++
Oleju do tego silnika to chyba wchodzi ok 4,5l

Poważne wymiany - pomocy

: wt cze 05, 2012 20:54
autor: DarePB
Rozrząd już zamówiony, pasek wziąłem Continental, rolkę INA i pompę wody Ruville'a.
Co do płynu to jednak się chyba zdecyduję na tego "RedCool'a". to jest niemalże to samo, ma normy VAG'a, bo nie będę jeszcze zamawiał te g12, bo też sporo hajsu za to wyjdzie..
A tu kupię 2 bańki po 1,5L i wodę destylowaną i powinno być sii, poza tym płyn chłodniczy to płyn chłodnicy wg mnie. To ma chłodzić i jeżeli taką rolę będzie spełniał to uważam, że jest git.

Poważne wymiany - pomocy

: wt cze 05, 2012 22:24
autor: Jaworess
http://allegro.pl/plyn-chlodniczy-g12-a ... 97484.html

Dwie takie + woda demineralizowana i eja. G12++ nie jest taki drogi.

Poważne wymiany - pomocy

: śr cze 06, 2012 10:37
autor: marcin7x5
DarePB pisze:poza tym płyn chłodniczy to płyn chłodnicy wg mnie. To ma chłodzić i jeżeli taką rolę będzie spełniał to uważam, że jest git.
No jeżeli tak podchodzisz do tematu to gratulacje. Tylko potem nie pisz, że np gotuje ci sie płyn lub masz wyciek płynu.

Poważne wymiany - pomocy

: śr cze 06, 2012 15:29
autor: jhosef
marcin7x5 pisze:No jeżeli tak podchodzisz do tematu to gratulacje. Tylko potem nie pisz, że np gotuje ci sie płyn lub masz wyciek płynu.
Bez przesady. Jeszcze nigdy nie kupiłem oryginalnego G12 i jakoś żyje...

Najważniejsze są odpowiednie proporcje przy mieszaniu koncentratu. Nadmiar glikolu w roztworze zmniejsza zdolność oddawania ciepła oraz podwyższa temp krzepnięcia.

Poważne wymiany - pomocy

: czw cze 07, 2012 17:17
autor: DarePB
No, ale dlaczego zaraz by miało gotować wodę czy coś.. Przecież jest ot normalny koncentrat koloru czerwonego o normach G12..
http://www.renwit.nazwa.pl/koncentrat-d ... -5627.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Poważne wymiany - pomocy

: czw cze 07, 2012 21:37
autor: faradek
Lej, nic się nie stanie. Ja osobiście używam Dynagel 2000 gotowy płyn, nie koncentrat. Przynajmniej nie trzeba się babrać w rozcieńczanie z wodą.

Poważne wymiany - pomocy

: pt cze 08, 2012 12:33
autor: marcin7x5
DarePB pisze:No, ale dlaczego zaraz by miało gotować wodę czy coś..
Oryginalny płyn g 12 ma temp wrzenia 120st. Cały układ chłodzący przystosowany jest do pracy z maksymalnie taka temp. (np czujniki, zaworki itd). Niektóre płyny na rynku mają ta temp niższą lub wyższą. Dlatego napisałem, że może wystąpić w skrajnym przypadku gotowanie sie płynu lub wycieki spowodowane wypchnięciem uszczelki.
Oczywiście każdy zalewa tym czym chce lub ma.
jhosef pisze:Bez przesady. Jeszcze nigdy nie kupiłem oryginalnego G12 i jakoś żyje...

Najważniejsze są odpowiednie proporcje przy mieszaniu koncentratu.
Owszem. Ale również ważne sa składniki tego płynu zapobiegające m in. wytrącaniu się kamienia z wody, zarastaniu chłodnicy przez co zmniejsza się jej wydajnośc itp. Trzeba tez pamiętać aby płyn był dobrany pod dany gatunek metalu z jakiego wykonany jest blok i głowica.