![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Teraz wypiszę jakie podzespoły mnie interesują i jakie chciałbym zastosować przy wymianie a Was drodzy koledzy i koleżanki z forum prosiłbym o ocenę i ewentualną radę.
Olej : Motul 8100 X-cess 5w40
Filtry oleju : Knecht lub Mann
Filtr paliwa : Knecht lub Mann
Filtr powietrza : Knecht lub Mann
Filtr kabinowy : Knecht lub Mann
Płukanka do silnika : Liqui Moly Engine Flush (tutaj nie jestem pewien czy stosować to ponieważ przebieg już jest jaki jest a narazie mam zalany olej połsynentyk Mobila a chciałbym zmienić na pełen syntetyk wymienionego wyżej Motula)
----Rozrząd----
Pasek rozrządu : Contitech (CT946)
Rolki kierunkowe i rolka napinacza : Ruville
Pompa wody : Ruville
Poczytałem trochę że po wymianie rozrządu w silniku ALH powinien sprawdzić na Vag'u kąt wtrysku i ewentualnie go zredukować, ustawić tak by silnik odpalał bez problemowo niezależnie czy bedzie zimny czy ciepły i żeby równo chodził.
Przy wymianie pompy wody musiałbym wymienić płyn chłodniczy dlatego tutaj pytanie pada czy oryginalny VW G12+ czy Dynagel 2000 (głównie chodzi mi oto by było odpowiednie smarowanie pompy wody i żeby nie było "wżerów"na aluminiowej chłodnicy).
Wymianą oleju + filtry + płukanka zajmie się mój znajomy który ma pojęcie na temat TDi, sam ma Passata B5, jednak rozrząd+pompa wody+płyn chłodniczy powierzyłbym znajomemu mechanikowi, pytanie brzmi jednak czy nie lepiej kupić części samemu np.http://allegro.pl/rozrzad-pompa-ibiza-l ... 54410.html" onclick="window.open(this.href);return false; i zapłacić mu za samą robociznę. Czy tak by nie było taniej ???
Czy wymiana oleju + wszystkie filtry jest trudna??
Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie i rady
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)