1.6SR - obroty silnika
: sob mar 24, 2012 14:16
Witam Wszystkich.
W sprawie pracy tego typu silnika napisano dotychczas wiele, min. o falowaniu obrotów i szarpaniu silnikiem.Ja jednak mam pytania następujące :
pyt.1 Jaka powinna być prawidłowa wysokość obrotów zimnego silnika po uruchomieniu, oraz w trakcie jazdy na biegu jałowym. Czy 900 , jest właściwe czy za wysokie.
pyt.2 W sezonie letnim ( mam na myśli temperaturę powietrza ), po uruchomieniu zimnego silnika obroty wskakują na poziom 1000, a po kilku ( około 2 - 3 minutach ) spadają na 900. Co jest przyczyną takiego zachowania. A może tak ma być. Zaznaczam że w okresie zimowym, po odpaleniu silnika obroty od razu wchodzą na 900 i tak trzymają przez cały dalszy czas pracy.
pyt.3 Po uruchomieniu zimnego silnika na biegu jałowym, a także po rozgrzaniu. Daje się wyczuwać podczas jego pracy delikatne i chwilowe drgania jakby małą czkawkę. W tym czasie wskazówka obrotów stoi na 900 i nie skacze, lecz lekko drży. Drgania te są wyczuwalne na drążku zmiany biegów i na siedzeniu, kładąc rękę na osłonie silnika są wówczas wyraźne. Innymi słowy praca silnika nie jest płynna. Mechanicy ASO oraz inni, są zdania że nie ma w tym nic dziwnego i że jest wszystko OK. Zależy mi jednak na Waszej opinii w tej kwestii.
Zaznaczam, że falowanie obrotów i szarpanie silnika, nie mają w tym przypadku miejsca.
Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie ( diagnozę ), ewentualne porady.
W sprawie pracy tego typu silnika napisano dotychczas wiele, min. o falowaniu obrotów i szarpaniu silnikiem.Ja jednak mam pytania następujące :
pyt.1 Jaka powinna być prawidłowa wysokość obrotów zimnego silnika po uruchomieniu, oraz w trakcie jazdy na biegu jałowym. Czy 900 , jest właściwe czy za wysokie.
pyt.2 W sezonie letnim ( mam na myśli temperaturę powietrza ), po uruchomieniu zimnego silnika obroty wskakują na poziom 1000, a po kilku ( około 2 - 3 minutach ) spadają na 900. Co jest przyczyną takiego zachowania. A może tak ma być. Zaznaczam że w okresie zimowym, po odpaleniu silnika obroty od razu wchodzą na 900 i tak trzymają przez cały dalszy czas pracy.
pyt.3 Po uruchomieniu zimnego silnika na biegu jałowym, a także po rozgrzaniu. Daje się wyczuwać podczas jego pracy delikatne i chwilowe drgania jakby małą czkawkę. W tym czasie wskazówka obrotów stoi na 900 i nie skacze, lecz lekko drży. Drgania te są wyczuwalne na drążku zmiany biegów i na siedzeniu, kładąc rękę na osłonie silnika są wówczas wyraźne. Innymi słowy praca silnika nie jest płynna. Mechanicy ASO oraz inni, są zdania że nie ma w tym nic dziwnego i że jest wszystko OK. Zależy mi jednak na Waszej opinii w tej kwestii.
Zaznaczam, że falowanie obrotów i szarpanie silnika, nie mają w tym przypadku miejsca.
Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie ( diagnozę ), ewentualne porady.