Strona 1 z 1

Problem z rozrządem

: ndz mar 18, 2012 20:00
autor: Jarekxxx
Witam! Od pewnego czasu mam problem z rozrządem-przeskakuje pasek klinowy.Po ustawieniu rozrządu samochód odpala,pracuje normalnie-dodaję gazu i zaczyna go mulić.Po zdjęciu osłony rozrządu okazuje się ,że pasek przeskoczył o dwa lub trzy ząbki.Kupiłem nowy pasek,napinacz i założyłem.Odpaliłem samochód-pracował ładnie,przejechałem się kawałek,dodałem mocniej gazu i znowu to samo-pasek przeskoczył o trzy ząbki.Gdzie może tkwić problem?

Re: Problem z rozrządem

: ndz mar 18, 2012 20:10
autor: krzycho85
Jeśli zgadniemy jaki masz silnik to może coś sie wymyśli

Problem z rozrządem

: ndz mar 18, 2012 20:12
autor: Witek.J
Jarekxxx pisze:przeskakuje pasek klinowy
Nie klinowy a zębaty. Napisz coś więcej o samochodzie, jaki silnik itp.
Problem leży po stronie kół zębatych a dokładniej w ich zamocowaniu na wałach które je napędzają bądź które napędzają.

Problem z rozrządem

: ndz mar 18, 2012 20:19
autor: Jarekxxx
Oczywiście ze chodzi o pasek zębaty! Silnik 1800 DOHC 16v PL

Problem z rozrządem

: ndz mar 18, 2012 20:34
autor: Witek.J
Rozbierz rozrząd i zdejmij koła zębate, obejrzyj dokładnie klin na wałku rozrządu i na wale korbowym.
Prawdopodobnie coś z klinem na wale korbowym będzie nie tak, częsta awaria po niewłaściwym montażu koła.

Problem z rozrządem

: ndz mar 18, 2012 21:10
autor: Jarekxxx
Koło na wale było zmieniane w czerwcu 2011.Nie zmienia to faktu ,że koła wał+ wałek rozrządu zdemontuję i kupię nowe-co sądzicie o firmie FEBI.Zapomniałem dodać że mam wałki od ABF-a (całość zestrojona przez GTO-)

Problem z rozrządem

: pn mar 19, 2012 20:53
autor: Jarekxxx
Witam! Zdjąłem koła rozrządu i :grrr: W kole na wale-BRAK KLINA!!!!!! Kolega Witek.J napisał: Prawdopodobnie coś z klinem na wale korbowym będzie nie tak, częsta awaria po niewłaściwym montażu koła. Co kolego masz na myśli pisząc:niewłaściwym montażu koła. I teraz mam pytanie: 1.Jak można niewłaściwie zamontować koło na wale-czyste płaszczyzny,klin z koła do nuty na wale-śruba.W/g mnie może to być wada materiału z którego jest wykonane koło,lub za słabe dokręcenie śruby! 2.Cz ktoś ma ,,patent" jak dobrze,z prawidłową siłą dokręcić śrubę mocującą koło rozrządu na wale gdy silnik siedzi w samochodzie? Możliwe że przy wymianie koła w czerwcu 2011 za słabo dokręciłem śrubę :-(

Problem z rozrządem

: wt mar 20, 2012 20:19
autor: Witek.J
Jarekxxx pisze:Możliwe że przy wymianie koła w czerwcu 2011 za słabo dokręciłem śrubę
To zapewne było przyczyną.
Poprawny montaż koła to:
-równe powierzchnie przylegania koła i wału
-nowe koło + nowa śruba
-klej do gwintów
-dokręcenie z odpowiednią siłą.
Co do dokręcania to nie podam ci teraz jak to ma wyglądać w PL-c bo jestem poza domem nie mam teraz dostępu do materiałów a z tego co pamiętam to w golfach było co najmniej trzy sposoby dokręcania tej śruby.
Znajdziesz to w sieci czy w książkach typu "sam naprawiam" które chyba nawet na forum są.

Re: Problem z rozrządem

: wt mar 20, 2012 21:27
autor: krzycho85
Śrubę na wale dokręć 90Nm + 90st

Problem z rozrządem

: wt mar 20, 2012 21:34
autor: wilczek650
w obudowie skrzyni biegow o gory jest okienko gdzie jest znak w ksztalcie klina lub grubszej kreski tam sie ustawia GMP i tam tez mozesz włozyc płaskownik lub szeroki srubokret i zablokowac o wieniec kola zamachowego. a o sile dokrecania to moge Ci powiedziec tyle ze napewno z taka sama sila jak glowica tzn cos kolo 70Nm+90stopni jak kolega wczesniej napisal koniecznie glej do gwintow najmocniejszy czerwony kolor

Problem z rozrządem

: wt mar 20, 2012 23:37
autor: Jarekxxx
Witam! Z tego co wyczytałem w książkach,to w samochodach do 1988 śrubę sześciokątną dokręcamy z siłą 180 Nm,a po 1988 śrubę dwunastokątną 90Nm +90 stopni (w innej książce 90Nm+120 stopni). Ja mam samochód z 1986 i miałem śrubę sześciokątną, a teraz kupiłem dwunastokątną. W żadnej książce nie pisze o kleju na śrubę,tylko o smarowaniu śruby olejem!

Problem z rozrządem

: śr mar 21, 2012 20:20
autor: wilczek650
ale musisz wziac pod uwage to ze kilkukrotne odkrecanie i wkrecanie sruby moze delikatnie naruszyc gwint w wale i moze z czasem sie luzowac zeby takie cos nie mialo miesca stosujemy klej do gwintow. Jesli nie posiadasz takiego kleju mozesz uzyc hermetyku lub farby.

Problem z rozrządem

: sob mar 31, 2012 22:14
autor: Jarekxxx
Temat zamknięty Sytuacja opanowana! Winę ponosił -brak klina w małym kole rozrządu. Dziękuję za porady !