Strona 1 z 1

Problem po kapitalnym remoncie silnika GOLF IV

: sob mar 17, 2012 01:39
autor: bambus_j-ce
Golf IV 1,4 16V 1998rok
Po kapitalnym remoncie silnika ( regeneracja głowicy , wymiana pierścieni, wymiana sprzęgła , wymiana świec , wymiana kabli zapłonowych , wymiana rozrządu , naprawa rozrusznika.
Mój problem zaczął się po około 200km po remoncie.
Jak zgasiłem rozgrzany silnik i po około 10 minutach próbowałem go odpalić i nie da rady.
Dopiero po około 5 próbie kręcenia kluczykiem silnik odpalił ale praca była nierówna ( jakby nie palił na wszystkie "gary" ) Po chwili gdy prze gazuje np do 2000obr/min puszczam pedał gazu a silnik zostaje na 2000obr i po chwili spada.gdy naciskam drugi raz by prze gazować to samo po 3 lub 4 razie już jest ok i auto chodzi jakby nigdy nic.
Mam już zrobione 900km i co 200 km to samo.
Mechanik który remontował silnik twierdzi że wina leży od strony elektrycznej
Pojechałem na komputer i błędy wyskoczyły : czujnik temperatury, sonda lambda i przepustnica.
Elektryk twierdzi że błędy mogły wyskoczyć po rozłączeniu kabli przy rozbieraniu silnika. Ustawił przepustnice do stanu fabrycznego wykasował błędy.
Dziś spotyka mnie znowu to samo :banghead:
Muszę pojechać jeszcze w poniedziałek do elektryka i zobaczyć czy jakieś błędy się pojawiły
Pytałem wielu mechaników i każdy ma swoje teorie ( i co każdy będzie grzebał i dochodził swojej racji )
Jeden twierdzi że to przepustnica drugi ze czujnik temp.jeszcze jeden że włącza się ssanie i zalewa, jeden stwierdził że to silniczek krokowy a inny że sonda lambda.
Proszę o poradę i wskazówki co ewentualnie może być przyczyną .
-------------------
Strasznie parują mi szyby.
Nie wiem czy to wina pogody czy jakaś mała usterka

Problem po kapitalnym remoncie silnika GOLF IV

: sob mar 17, 2012 01:44
autor: Qto
bambus_j-ce pisze:Muszę pojechać jeszcze w poniedziałek do elektryka i zobaczyć czy jakieś błędy się pojawiły
ważne - numery błędów, opisy w zależności od sprzętów diagnostycznych bywają różne...także daj numery błędów, dalej coś się pomyśli

Problem po kapitalnym remoncie silnika GOLF IV

: sob mar 17, 2012 19:35
autor: VWojtasDE30
A propos gdzie robiles remoncik :-k ?ile cie zkasowal za te naprawy? :chytry:

Problem po kapitalnym remoncie silnika GOLF IV

: sob mar 17, 2012 19:46
autor: iigAlisArr
bambus_j-ce pisze: parują mi szyby
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=144660" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=143&t=367288" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=143&t=433397" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Problem po kapitalnym remoncie silnika GOLF IV

: ndz mar 18, 2012 16:16
autor: bambus_j-ce
VWojtasDE30 pisze:A propos gdzie robiles remoncik :-k ?ile cie zkasowal za te naprawy? :chytry:
Remont robiłem w Leszczynach
http://www.fhu-grzes.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Na mechanika złego słowa nie mogę powiedzieć bo robota wykonana jest dobrze,tylko ten mały problem z tym odpalaniem.
Oprócz tego remontu silnika miałem wymienione tarcze i klocki przód za całą naprawę z częściami zapłaciłem 3700zł
1000zł za robotę a reszta części.
Na moje życzenie nagrał mi filmiki jak wszystko jest wymieniane :D

Problem po kapitalnym remoncie silnika GOLF IV

: czw mar 22, 2012 21:56
autor: bambus_j-ce
Po ostatnim skasowaniu błędów ponowny problem z odpaleniem i pojechałem na komputer
Odczyt :
Komputer sterujący systemem 4AV
1 Usterka/rozpoznano usterkę

00522
Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G82
Przerwa lub zwarcie z potencjałem plus
usterka sporadyczna

Czyli wymiana czujnika temp ?
Wykryło jeszcze inne błędy

01218
zapalnik - N200- bocznej poduszki bezp. pasażera
Za duża wartość rezystancji

Centralny zamek z przodu i z tyłu z alarmem DWA
4 usterka/rozpoznano usterkę

00928
jednostka -F220- centralnego zamka po stronie kierowcy
Nierozpoznana wartość sygnału
sporadycznie

00930
jednostka -F222- centralnego zamku drzwi tylnych
Niezrozumiała wartośc sygnału

00931
jednostka -F223- centralnego zamka tylna pasażera
Niezrozumiała wartość sygnału

00953
Ograniczenie czasu oświetlania lampki wewnątrz
niezidentyfikowany stan połączenia
sporadycznie

A mam czasem problemy centralnym zamkiem.Zdarza się że zamek sam się zamyka i otwiera.
Z oświetleniem nad lusterkiem w środku tez bywa różnie,świeci jak mu się podoba.

Problem po kapitalnym remoncie silnika GOLF IV

: ndz mar 25, 2012 13:47
autor: Qto
bambus_j-ce pisze:00522
czujnik temperatury cieczy G62 - obadanie wtyczki, okablowania i na końcu wymiana czujnika. O czujniku tematów cała masa, jeżeli czegoś nie wiesz to na pewno znajdziesz potrzebne info.
bambus_j-ce pisze:01218
rozłącz i złącz wtyczkę pod fotelem pasażera, następnie spróbuj skasować błąd
bambus_j-ce pisze:00928
bambus_j-ce pisze:00930
bambus_j-ce pisze:00931
bambus_j-ce pisze:00953
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122053" onclick="window.open(this.href);return false; - przerobienie tego tematu dla wskazanych zamków powinno rozwiązać problemy.

Re: Problem po kapitalnym remoncie silnika GOLF IV

: wt mar 27, 2012 23:47
autor: karolcl566
jeżeli chodzi o przepustnice zrób tak:
1. rozłącz akumulator, zdejmij klemy odczekaj 15 minut (unikniesz konieczności adaptacji przepustnicy)
2. zdemontuj pokrywe filtru powietrze
3. odłącz kostke z kablami
4. zdejmij przepustnice
5. wyczyść ją dobrze (najlepiej płynem do czyszczenia hamulców i szczoteczką do zębów)
5. dokładnie poczyśc miejsca styku blaszki w środku przepustnicy do ścianki
6. aluminiowa uszczelka pod przepustnicą zobacz czy nie jest nigdzie zagięta
7. dobrze dokręć śruby po złożeniu przepustnicy

Problem po kapitalnym remoncie silnika GOLF IV

: śr mar 28, 2012 07:36
autor: bambus_j-ce
Wymieniłem czujnik i wyczyściłem przepustnice.
Po kilku dniach testowania żadnych niespodzianek
Problem chyba znikł. : :D

Problem po kapitalnym remoncie silnika GOLF IV

: śr mar 28, 2012 07:46
autor: abckl
Miałem podobny problem i wystarczyło wymienić czujnik tempreatury.