Strona 1 z 1

1.6 AEE ciśnienie na cylindrach.

: śr mar 07, 2012 22:29
autor: dycha10
Witam

Dzisiaj byłem na sprawdzeniu ciśnienia sprężania i wyszły takie wyniki 1 cylinder 11,5. 2 cylinder 12,0. 3 cylinder 14,5. 4 cylinder 14,0.
Czy ktoś może mi napisać czy jest to dobre ciśnienie czy nie. jak jest złe to co można zrobić żeby je poprawić i jakie powinno być.

Z góry dziękuję

1.6 AEE ciśnienie na cylindrach.

: śr mar 07, 2012 22:42
autor: Haki
Silnik AEE

Średnica cylindra: 76.5 mm
Skok tłoka: 86.9 mm
Pojemność skokowa: 1598 cm3
Stopień sprężania: 9.8
Ciśnienie sprężania:

* nominalne 1.0-1.5 MPa
* minimalne 0.7 MPa

Więc mieścisz się w normach nie szukaj sobie problemów na zaś....

1.6 AEE ciśnienie na cylindrach.

: śr mar 07, 2012 22:43
autor: Johnatan
za duża różnica. przed testem nalej do cylindrów oleju troszkę i one uszczelnią pierścienie. jak się ciśnienie podniesie tzn że masz do wymiany pierścienie, jak zostania taka sama jak z testem na sucho to zawory masz walnięte. Zdejmujesz głowicę i obrazasz ją dogury nogami, zalewasz ją benzyną i patrzysz czy ucieknie paliwo przez zamknięte zawory.

Nie sprawdzałem oczywiście jaka jest granica ale tu kolega napisał że sie mieścisz.. jak cie to drażni to zrób tak jak ci napisałem :bigok:

Re: 1.6 AEE ciśnienie na cylindrach.

: śr mar 07, 2012 23:40
autor: dycha10
Dzięki za odpowiedzi zrobię test jeszcze raz na olej wtedy będę wiedział dokładnie czy wszystko git. Test robiłem ponieważ po 3 tygodniowym postoju w mrozach po odpaleniu auta zaczęła się jazda typu palenie na 3 gary i mrugająca kontrolka.Przestraszyłem się i dlatego też zrobiłem ten test.Nie robił mi tego do tej pory.
dziwnie zaczął się zachowywać i chcę dojść do przyczyny takiej pracy silnika.

1.6 AEE ciśnienie na cylindrach.

: śr mar 07, 2012 23:52
autor: Haki
Przyczyny szukaj nie w ciśnieniu a w wilgoci w układzie zapłonowym ... nic innego

Re: 1.6 AEE ciśnienie na cylindrach.

: czw mar 08, 2012 16:14
autor: dycha10
Witajcie

Haki- miałeś rację że przyczyna może leżeć w instalacji, miałem złamany kabel wysokiego napięcia na 3 cylindrze i on powodował to że jak był rano zimny to chodził na 3 gary a jak się rozgrzał to telepało silnikiem bo źle podawał prąd. Poza tym miałem regulator napięcia do wymiany nie było już prawie szczotek i alternator aż wył jak pracował silnik. Teraz chodzi jak zegarek,jeszcze muszę zrobić adaptację przepustnicy i będzie git. Kontrola oleju też przestała mrugać bo chodzi równo i nie ma za niskich obrotów. Mam nadzieję że ta wymiana kabli i regulatora pomoże, okaże się jutro rano jak po nocy zapali.Na razie dzięki za podpowiedź.

Pozdrawiam

Darek Gdynia

1.6 AEE ciśnienie na cylindrach.

: czw mar 08, 2012 20:18
autor: Haki
:bajer: