Strona 1 z 1
1.6 AEE ciśnienie na cylindrach.
: śr mar 07, 2012 22:29
autor: dycha10
Witam
Dzisiaj byłem na sprawdzeniu ciśnienia sprężania i wyszły takie wyniki 1 cylinder 11,5. 2 cylinder 12,0. 3 cylinder 14,5. 4 cylinder 14,0.
Czy ktoś może mi napisać czy jest to dobre ciśnienie czy nie. jak jest złe to co można zrobić żeby je poprawić i jakie powinno być.
Z góry dziękuję
1.6 AEE ciśnienie na cylindrach.
: śr mar 07, 2012 22:42
autor: Haki
Silnik AEE
Średnica cylindra: 76.5 mm
Skok tłoka: 86.9 mm
Pojemność skokowa: 1598 cm3
Stopień sprężania: 9.8
Ciśnienie sprężania:
* nominalne 1.0-1.5 MPa
* minimalne 0.7 MPa
Więc mieścisz się w normach nie szukaj sobie problemów na zaś....
1.6 AEE ciśnienie na cylindrach.
: śr mar 07, 2012 22:43
autor: Johnatan
za duża różnica. przed testem nalej do cylindrów oleju troszkę i one uszczelnią pierścienie. jak się ciśnienie podniesie tzn że masz do wymiany pierścienie, jak zostania taka sama jak z testem na sucho to zawory masz walnięte. Zdejmujesz głowicę i obrazasz ją dogury nogami, zalewasz ją benzyną i patrzysz czy ucieknie paliwo przez zamknięte zawory.
Nie sprawdzałem oczywiście jaka jest granica ale tu kolega napisał że sie mieścisz.. jak cie to drażni to zrób tak jak ci napisałem
Re: 1.6 AEE ciśnienie na cylindrach.
: śr mar 07, 2012 23:40
autor: dycha10
Dzięki za odpowiedzi zrobię test jeszcze raz na olej wtedy będę wiedział dokładnie czy wszystko git. Test robiłem ponieważ po 3 tygodniowym postoju w mrozach po odpaleniu auta zaczęła się jazda typu palenie na 3 gary i mrugająca kontrolka.Przestraszyłem się i dlatego też zrobiłem ten test.Nie robił mi tego do tej pory.
dziwnie zaczął się zachowywać i chcę dojść do przyczyny takiej pracy silnika.
1.6 AEE ciśnienie na cylindrach.
: śr mar 07, 2012 23:52
autor: Haki
Przyczyny szukaj nie w ciśnieniu a w wilgoci w układzie zapłonowym ... nic innego
Re: 1.6 AEE ciśnienie na cylindrach.
: czw mar 08, 2012 16:14
autor: dycha10
Witajcie
Haki- miałeś rację że przyczyna może leżeć w instalacji, miałem złamany kabel wysokiego napięcia na 3 cylindrze i on powodował to że jak był rano zimny to chodził na 3 gary a jak się rozgrzał to telepało silnikiem bo źle podawał prąd. Poza tym miałem regulator napięcia do wymiany nie było już prawie szczotek i alternator aż wył jak pracował silnik. Teraz chodzi jak zegarek,jeszcze muszę zrobić adaptację przepustnicy i będzie git. Kontrola oleju też przestała mrugać bo chodzi równo i nie ma za niskich obrotów. Mam nadzieję że ta wymiana kabli i regulatora pomoże, okaże się jutro rano jak po nocy zapali.Na razie dzięki za podpowiedź.
Pozdrawiam
Darek Gdynia
1.6 AEE ciśnienie na cylindrach.
: czw mar 08, 2012 20:18
autor: Haki