Strona 1 z 1

1.8 90km pytanie?? i maly problem

: ndz lut 26, 2012 11:25
autor: Montrey1990
Witam 2 dni temu wymienilem sobie rozrzad dlatego ze lecial mi olej simeringiem i myslalem ze to na wale lecz po rozkrecniu okazalo sie ze simering byl wypchniety na kole od zaplonu zrobilem to i juz nie leci. Moje pytanie zachodzi bo odkreilem kolo na rozrzadzie od zaplonu odkreilem ta pokrywke co trzymie ten walek w bloku w celu wyczyszczenia i przez przypadek wysunol mi sie ten walek z gniazda i go wsadzilem poskladalem rozrzad mialem wszystko pocechowane lecz wydaje mi sie ze przy odpalaniu troche zaplon za puzno bieze i moje drugie pytanie jak ustawic zaplon na wczesniejszy???

Z gory dziex za pomoc

Re: 1.8 90km pytanie?? i maly problem

: ndz lut 26, 2012 12:36
autor: krzycho85
Aby przyspieszyć zapłon, należy poluzować śrubę trzymającą aparat i obracać aparatem w kierunku przeciwnym do ruchu zegara. Najlepiej jak byś to zrobił na lampę stroboskopową, ale można i na słuch jeśli ktoś ma wprawę :bigok:

1.8 90km pytanie?? i maly problem

: ndz lut 26, 2012 13:18
autor: Montrey1990
Dzieki kolego za odp umiem na słuch ustawiac to sobie poradze. Zastanawia mnie jedno jak mi ten walek wylecial to czy on mi sie nie obrucil czy on pasuje na kazdym obrocie czy tylko w jednym miejscu???

Re: 1.8 90km pytanie?? i maly problem

: ndz lut 26, 2012 15:47
autor: krzycho85
Mógł się obrócić, ale po ustawieniu zapłonu na aparacie (o ile rozrządu nie przestawiłeś) wszystko będzie działać jak należy.

1.8 90km pytanie?? i maly problem

: ndz lut 26, 2012 21:39
autor: Montrey1990
Tzn wylecial mi i go tak samo wsadzilem dzisiaj sprawdzilem ceche na gornym kole czyli ustawilem OT na strzalce do gory tak jak robilem rozrzad i sciaglem kopułke i palec byl ustawiony na gorny prawy rog kopulki czyli na pierwszy gar od strony rozrzadu??? to dobrze czy nie?? samochod pali chodzi rowno ale na przyspieszeniu wydaje mi sie ze ciezej sie zbiera;/ i mam takie pytanie bo kolo od zaplonu ma dwie cechy OT i kropke tak jak gorne jak sie prawidlowo ustawia to kolo bo tam nie widzialem zadnej strzalki na obudowie jak jest u gory?? Ja ustawilem rozrzad tak gora OT na strzałke dol zacechowany kreska na pompie olejowej i sie cechowala ta kreska z klinem od kol pasowych i po przeciwnej stronie kola walu byla biala kropka pisakiem zrobiona i tak samo na kole od zaplonu a cechy orginalne byly gdzies indziej z kola od zaplonu. Pomoze ktos prawidłowo ustawic to wszystko??

Walek od zaplonu napedza cos jeszcze??? czy tylko zapłon??

1.8 90km pytanie?? i maly problem

: ndz lut 26, 2012 22:21
autor: krzycho85
Góra na OT, wał sie ustawia przez otwór w skrzyni biegów (jest znak na kole zamachowym). Ja znaków wałka pośredniego nie ustawiam na oryginalne znaki, ważne aby palec zapłonowy wskazywał na pierwszy cylinder (na obudowie aparatu zapłonowego jest znak), zapłon na lampę ustawiam albo na słuch i nigdy nie ma problemu.
Wałek pośredni napędza też pompę oleju.

Co do prawidłowego ustawiania wałka pośredniego to ustawia się na te kropkę, trzeba założyć koło pasowe na wał i kropka na kole wałka pośredniego ma sie zgrać z nacięciem na kole pasowym wału.

1.8 90km pytanie?? i maly problem

: ndz lut 26, 2012 22:31
autor: Montrey1990
Czyli teraz juz wszystko rozumiem Dzieki za wyczerpujaca odp poiedz mi jeszcze aby gdzie znajde ten znak na zaplonie na obudowie aluminiowej czy kopułce??

1.8 90km pytanie?? i maly problem

: pn lut 27, 2012 12:26
autor: krzycho85
Na obudowie aluminiowej, na tej powierzchni do której przylega kopułka. Możliwe że trzeba będzie ją wyczyścić aby kreskę zobaczyć.