Strona 1 z 1

1.6 SR olej w zbiorniczku wyrównawczym.

: ndz lut 12, 2012 22:34
autor: Vii
Witam jakieś 4 miesiące temu była wymieniona uszczelka pod głowica bo szedł olej do układu chłodzenia, a także została splanowana głowica oraz sprawdzona na szczelność i jest ok. Olej jednak cały czas bije do zbiorniczka wyrównawczego dodam, ze poza zbiorniczkiem płyn chłodzący jest czysty, olej jest tylko w zbiorniczku wiem bo odpinając waż zeby spuścić płyn cały płyn był czyściutki bez grama oleju, węże również sa czyściutkie. Za każdym razem jak wyczyszcze zbiorniczek z tego syfu to wraca on po przejechaniu +/- 100 KM głownie wtedy gdy auto sie rozgrzeje do temp 90 stopni. Dla sprawdzenia wyciągłem termostat i przy wyciągnietym termostacie w zbiorniczku nie było ani grama olej, a węże nie sa napuchnięte. Oleju nie ubywa ani grama! Co to jest? Słyszałem ze może być winna obudowa termostatu ale czy to prawda czy mit?

1.6 SR olej w zbiorniczku wyrównawczym.

: ndz lut 12, 2012 22:49
autor: Micjusz
wyczysc porzadnie zbiorniczek wyrownawczy. Zostaly sladowe ilosci oleju na sciankach

Re: 1.6 SR olej w zbiorniczku wyrównawczym.

: ndz lut 12, 2012 22:53
autor: Vii
micjusz pisze:wyczysc porzadnie zbiorniczek wyrownawczy. Zostaly sladowe ilosci oleju na sciankach
Nie przeczytałeś dokładnie mojego postu, a moze ja dokładnie nie napisałem. No nie istotne. Czyściłem zbiorniczek juz ze 3y razy do idealności i za każdym razem po rozgrzaniu silnika olej wraca, a układ wraz z zbiorniczkiem czyściłem juz hmm z 6 razy ;)

1.6 SR olej w zbiorniczku wyrównawczym.

: ndz lut 12, 2012 23:02
autor: Micjusz
hmm. Moze w chlodnicy sa resztki oleju. Dziwna sprawa. Moze warto bylo by chlodnice jakíms roztworem przeplukac. Skoro dopiero jak ma 90 stopni to z duzego obiegu idzie. Dziwna sprawa

Re: 1.6 SR olej w zbiorniczku wyrównawczym.

: ndz lut 12, 2012 23:13
autor: Vii
micjusz pisze:hmm. Moze w chlodnicy sa resztki oleju. Dziwna sprawa. Moze warto bylo by chlodnice jakíms roztworem przeplukac. Skoro dopiero jak ma 90 stopni to z duzego obiegu idzie. Dziwna sprawa
No właśnie dziwna jak cholera wiesz troche znam sie na tym wszystkim lecz teraz zgłupiałem totalnie. Cały układ był płukany 6 różnymi specyfikami do usuwania oleju z układu chłodzącego i olej został usunięty lecz cały czas powraca.. Węże czyste, chłodnica czysta a olej co chwila w zbiorniczku wyrównawczym. Masakra. Tak jak pisałem gdzieś czytałem, ze olej może spotykać sie z płynem w obudowie termostatu hmm czytałem, ze tak jest w renault ale czy równiez w VW? W renault to był częsty problem ze przez to szedł olej do płynu.

1.6 SR olej w zbiorniczku wyrównawczym.

: ndz lut 12, 2012 23:33
autor: Haki
Spuść cały płyn + do tego płukanie obiegu specjalnym płynem + przyjrzenie się pompie wody ...

1.6 SR olej w zbiorniczku wyrównawczym.

: pn lut 13, 2012 07:30
autor: wojtas46
Vii, mogła się rozszczelnić chłodniczka oleju , objawia to się właśnie osadem na ściankach zbiorniczka wyrównawczego

1.6 SR olej w zbiorniczku wyrównawczym.

: pn lut 13, 2012 09:46
autor: Vii
Haki pisze:Spuść cały płyn + do tego płukanie obiegu specjalnym płynem + przyjrzenie się pompie wody ...
No przecież pisałem, ze płukałem 6 raz cały układ specjalnymi płynami do wypłukiwania oleju z układu chłodzenia.
wojtas46 pisze:Vii, mogła się rozszczelnić chłodniczka oleju , objawia to się właśnie osadem na ściankach zbiorniczka wyrównawczego
Przecież 1.6 nie ma chłodniczki oleju.

Zgłupiałem Panowie, ma ktoś jakieś info odnośnie tego co pisałem o Renault w odniesieniu do VW?

1.6 SR olej w zbiorniczku wyrównawczym.

: pn lut 13, 2012 12:34
autor: psilos1
[quotePrzecież 1.6 nie ma chłodniczki oleju.][/quote]. I tu się mylisz -te silniki mają chłodniczkę w podstawie filtra oleju .Czy jest możliwość jej rozszczelnienia?Słyszałem o wypadkach wymiany uszczelki pod głowicą ,a winna była właśnie ta "mini"chłodniczka! Obrazek

Re: 1.6 SR olej w zbiorniczku wyrównawczym.

: pn lut 13, 2012 15:04
autor: Vii
psilos1 pisze:[quotePrzecież 1.6 nie ma chłodniczki oleju.]
. I tu się mylisz -te silniki mają chłodniczkę w podstawie filtra oleju .Czy jest możliwość jej rozszczelnienia?Słyszałem o wypadkach wymiany uszczelki pod głowicą ,a winna była właśnie ta "mini"chłodniczka! Obrazek[/quote]
Kurcze, a dawałem sobie ręke odciąć, ze on nie ma chłodniczki oleju skoro mówisz, że ma to już wiem gdzie jest problem pojawiającego sie oleju w płynie chłodniczym. Dodam, ze śmieszni mechanicy chcieli wymieniać uszczelke pod głowica poraz drugi, a nastepni smieszni mechanicy mówili, ze auto ma pękniety blok... BOZE widzisz i nie grzmisz, wróżenie z fusów mnie przeraża. Dzięki za pomoc wielkie. :)