Strona 1 z 1

ABF vs 9a na elektryce

: ndz sty 22, 2012 16:41
autor: Cycu86
Witam

Poszukuje konkretnej informacji o tym czy te dwa silniki są do siebie porównywalne jeśli chodzi o osiągi.

Zastanawiam się który silnik wybrać. Dużo pozytywów słychać o ABF, bo jest wyjściowo mocniejszy 150km niż 9a 136km. ale czytając dalej, różnica mocy wynika głównie z zastosowania mechanicznego wtrysku, czy się myle ??

Dysponuje komputerem SA, więc przerobienie 9a na elektrykę to nie jest problem. I się zastanwiam czy opłaca się kupować droższy silnik ABF, czy 9a po przeróbce na elektryke będzie dawał takie same osiągi. Albo może 9a po lekkich modach [np wałki z abf], będzie dawał takie same osiągi.

z przyjemnoscia przeczytam wszystkie za i przeciw, jak i odwiedzę strony gdzie może juz takie rozważania były podejmowane.

ABF vs 9a na elektryce

: ndz sty 22, 2012 21:07
autor: jeryk10
http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php" onclick="window.open(this.href);return false;

ABF vs 9a na elektryce

: ndz sty 22, 2012 23:24
autor: Lucki
kolego cały dział speed 16V jest informacji. Troszkę poświeć czasu na czytanie i sam sobie odpowiesz na to pytanie :-)

ABF vs 9a na elektryce

: pn sty 23, 2012 00:33
autor: Cycu86
No właśnie poświęciłem wieczór na przeglądnięcie działu speed 16v - wcześniej nie wiedziałem że taki jest :bigok:

ale nadal nie do końca jestem pewien odpowiedzi na wyżej wymienione pytanie, gdyż są różne informacje i często sobie przeczące :), plus jest taki że podczas czytania pojawiły mi się kolejne pytania na które potrzebuję odpowiedzi :))

moze zeby nie zakładać kolejnego posta w tamtym temacie napisze tutaj..

wiem juz jakie są różnice miedzy blokami abf i 9a.. generalnie na tą chwile wybrał bym chyba silnik 9a ze względu na 40% niższą cene. Wiem też że zastosowanie wałków z ABF daje poprawę [ale nadal nie wiem jak wymierną] kolektor z KR też robi robote w górnej partii obrotow.

jednak nadal nie napotkałem na odpowiedź czy przerobienie oryginalnego silnika 9a na elektryke zbliży jego osiągi do ABF ? pytanie kieruje w sumie do ludzi co uruchamiali 9a na DIGI i wiedzą ile im pokazała hamownia.

kolejne pytanie narodziło się takie
1 czy po zamontowaniu wałków z ABF, możliwe jest przekroczenie 150km ??
2 przeczytałem coś o zakładaniu wałków wydechowych w miejsce ssącego - z jakiego silnika wydechowy ma być, i jaki gain z tego można szacować ??
3 czy można zamontować jakieś koło zamachowe by miało ząbki 60-2 ?? czytałem że pasują jakieś z 1.6 czy coś takeigo ale nie bylo informacji czy są to systemy 60-2

ABF vs 9a na elektryce

: pn sty 23, 2012 09:28
autor: Lucki
kolego u mnie baran na wydechu + wałki abf + gruby kolektor + digi1 i abf a w mk3 robilem o 2 dł auta. Koledze w mk3 na nysie pokazało 155km 188Nm


wałki wydechowe bierzesz sobie z obojętnie jakiej 16v ( najtańsze z 9a bo w sumie tego duzo jest )

ABF vs 9a na elektryce

: pt lip 13, 2012 12:31
autor: Cycu86
czyli wałek wydechowy jest w 9a, abf, kr, taki sam wszedzie ??