Strona 1 z 1

Znaki na kole pasowym wału nie pokrywają sie z GMP (1,6 ABU)

: pn sty 09, 2012 22:46
autor: Piotr_774
Witam! Mam taki problem z moim golfem 1,6 ABU, że jak ustawię rozrząd na znaki to tłok pierwszego cylindra nie jest w GMP. Jak przestawię rozrząd o jeden ząbek to wtedy wydaję mi się, że jest ok, ale znak na dolnym kole pasowym jest poza wycięciem w obudowie plastikowej rozrządu. Sprawdzałem rowek na wale i wypust w kole zębatym wału i okazało się, że jest wszystko w porządku. Myślałem też o tym, że może koło pasowe jest z innego silnika i dlatego ma w innym miejscu nacięcie.
Nie wiem jak mam ustawić ten rozrząd, żeby było dobrze. Miałem ustawiony na znaki i pierwszy tłok nie był w GMP i samochód dużo palił, świece były czarne, stukanie w silniku (ale to myślę, że była wina popychaczy). Proszę o wasze opinie na ten temat i z góry dziękuję.
Pozdrawiam1

Znaki na kole pasowym wału nie pokrywają sie z GMP (1,6 ABU)

: pn sty 09, 2012 22:59
autor: Michał_1977
Czy to Ci jakoś pomoże? :bajer:
Obrazek

Znaki na kole pasowym wału nie pokrywają sie z GMP (1,6 ABU)

: pn sty 09, 2012 23:10
autor: Piotr_774
Dzięki za obrazek, ale mam taki sam i właśnie chodzi o to, że jak ja ustawię według znaków tak jak na tym obrazku to tłok pierwszego cylindra nie jest w górnym martwym punkcie. A z tego co wiem to powinien być.

Znaki na kole pasowym wału nie pokrywają sie z GMP (1,6 ABU)

: wt sty 10, 2012 01:01
autor: piotrek gti_abf
Tak, tłok pierwszego cylindra powinien być w GMP. Ustaw rozrząd wg znaku na kole zamachowym i zobacz jak wtedy będzie to wyglądało.

Znaki na kole pasowym wału nie pokrywają sie z GMP (1,6 ABU)

: wt sty 10, 2012 02:23
autor: grandi
Trzeba byloo farbą zaznaczyć :/

Górne ustaw na kropkę
Na dole założ kolo pasowe od altka i tam masz kropkę , musisz założyć plastikową obudowę i wtedy jak będziesz krecił kropka powinna zgrać się z znakiem.
Pewnie ktoś koło zamachowe odwrotnie zamontował , jest to możliwe jak bolec centrujący wypadnie bo wtedy są 3 możliwości założenia koła

Obrazek

Obrazek

Znaki na kole pasowym wału nie pokrywają sie z GMP (1,6 ABU)

: wt sty 10, 2012 13:13
autor: Piotr_774
Dzięki za odpowiedzi. Ale problem tkwi właśnie w tym, że jak ja ustawię znak na dolnym kole pasowym od alternatora na znak w obudowie plastikowej to pierwszy tłok nie jest w GMP. Jest to różnica jednego zęba. Jak przestawię rozrząd o jeden ząb to mam pierwszy tłok w GMP, ale ten znak na kole pasowym jest przestawiony gdzieś o około pół centymetra od znaku na obudowie plastikowej. Tak jest właśnie jak ustawię według znaku na kole zamachowym jak radzi piotrek gti_abf. Koło zamachowe raczej jest dobrze założone bo znak na nim zgadza się z GMP 1 tłoka.

Znaki na kole pasowym wału nie pokrywają sie z GMP (1,6 ABU)

: wt sty 10, 2012 19:38
autor: sas_gti
odpowiadam na PW którego dostałem:
hej
najpierw ustaw pierwszy tłok w GMP a dopiero potem patrz gdzie masz OT na wałku a nie odwrotnie. Rorząd zawsze się ustawia gdy 1szy tlok jest w GMP.
Jesli po ustawieniu pierwszego tłoka w GMP na wałku rozrządu masz różnicę 1 pełnego ząbka lub bliską temu to możesz o ten ząbek przestawić. Jak jest to mniej niż 0,5 ząbka to zostaw bo lepiej tego nie ustawisz i zamiast 0,5 ząbki zrobisz 1,5.
Dodam, że znaki rzadko kiedy będą się pokrywały co do milimetra chyba, że założysz kółko z regulacją, ale ono znowuż nie do tego służy.
Przy ustawianiu rozrządu natomiast kompletnie nie przejmuj się ustawieniem aparatu zapłonowego. Dopiero po ustawnieniu rozrządu i skręcniu wszystkiego na stałę sprawdź czy zapłon jest ok (najlepiej lampą lub vagiem w zależności od silnika). Jak nie jest to poluzuj aparat i ustaw zapłon. Czasem koniecznie jest jego całkowite wyjęcie i ponowne wsadzenie w odpowiednim położeniu jeśli podczas ustawiania rozrządu nam "uciekło ustawienie aparatu".
Pozdrawiam

Re: Znaki na kole pasowym wału nie pokrywają sie z GMP (1,6

: wt sty 10, 2012 19:45
autor: sas_gti
to jeszcze raz
Piotr_774 pisze: Koło zamachowe raczej jest dobrze założone bo znak na nim zgadza się z GMP 1 tłoka.
No to w czy problem? Po kolei.
Skoro masz pewność że koło zamachowe jest założone dobrze (tak przy okazji to nie wiem jak można źle założyć koło z. ale może tobie chodziło o to, że koło mogłobyć z innego modelu) to:
1. ustaw koło zębate wału na znak, czyli wtedy masz 1szy tłok w GMP i znacznik w okienku na skrzyni też się pokrywa.
2. Ustaw koło wałka rozrządu na znak.
3.Poskręcaj rozrząd czyli napnij pasek itd.
Teraz masz ustawiony rozrząd ale został jeszcze zapłon.
4. Sprawdz ustawienie zapłonu i je wyreguluj jesli to konieczne. (Może wystarczyć poluzowanie i przestawienie aparatu a może być konieczne jego wyjęcie i ponowne włożenie w odpowiedniej pozycji)
i po sprawie.

Znaki na kole pasowym wału nie pokrywają sie z GMP (1,6 ABU)

: wt sty 10, 2012 20:05
autor: Piotr_774
Dzięki wielkie za szybką odpowiedź. Rozumie wszystko to co piszesz i tak też robiłem, ale mi chodziło o to, że jak ustawiony jest rozrząd tak jak ty mówisz to znak(nacięcie) na kole pasowym od paska alternatora, które jest przymocowane do koła zębatego wału nie pokrywa się z wycięciami 0-Z na obudowie rozrządu. I chciałbym się dowiedzieć czemu to tak u mnie jest jak powinno się pokrywać.
Pozdrawiam!

Znaki na kole pasowym wału nie pokrywają sie z GMP (1,6 ABU)

: wt sty 10, 2012 21:04
autor: grandi
Piotr_774 pisze:Jest to różnica jednego zęba. Jak przestawię rozrząd o jeden ząb to mam pierwszy tłok w GMP, ale ten znak na kole pasowym jest przestawiony gdzieś o około pół centymetra od znaku na obudowie plastikowej.

I tak ustaw ja tez tak miałem , zaloz pasek obkrec walem dwa razy jak wszystko ok to odpal :)