Znaki na kole pasowym wału nie pokrywają sie z GMP (1,6 ABU)

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Piotr_774
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 12:58

Znaki na kole pasowym wału nie pokrywają sie z GMP (1,6 ABU)

Post autor: Piotr_774 » pn sty 09, 2012 22:46

Witam! Mam taki problem z moim golfem 1,6 ABU, że jak ustawię rozrząd na znaki to tłok pierwszego cylindra nie jest w GMP. Jak przestawię rozrząd o jeden ząbek to wtedy wydaję mi się, że jest ok, ale znak na dolnym kole pasowym jest poza wycięciem w obudowie plastikowej rozrządu. Sprawdzałem rowek na wale i wypust w kole zębatym wału i okazało się, że jest wszystko w porządku. Myślałem też o tym, że może koło pasowe jest z innego silnika i dlatego ma w innym miejscu nacięcie.
Nie wiem jak mam ustawić ten rozrząd, żeby było dobrze. Miałem ustawiony na znaki i pierwszy tłok nie był w GMP i samochód dużo palił, świece były czarne, stukanie w silniku (ale to myślę, że była wina popychaczy). Proszę o wasze opinie na ten temat i z góry dziękuję.
Pozdrawiam1



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Znaki na kole pasowym wału nie pokrywają sie z GMP (1,6 ABU)

Post autor: Michał_1977 » pn sty 09, 2012 22:59

Czy to Ci jakoś pomoże? :bajer:
Obrazek


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Piotr_774
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 12:58

Znaki na kole pasowym wału nie pokrywają sie z GMP (1,6 ABU)

Post autor: Piotr_774 » pn sty 09, 2012 23:10

Dzięki za obrazek, ale mam taki sam i właśnie chodzi o to, że jak ja ustawię według znaków tak jak na tym obrazku to tłok pierwszego cylindra nie jest w górnym martwym punkcie. A z tego co wiem to powinien być.



Awatar użytkownika
piotrek gti_abf
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
Lokalizacja: okolice Wielunia

Znaki na kole pasowym wału nie pokrywają sie z GMP (1,6 ABU)

Post autor: piotrek gti_abf » wt sty 10, 2012 01:01

Tak, tłok pierwszego cylindra powinien być w GMP. Ustaw rozrząd wg znaku na kole zamachowym i zobacz jak wtedy będzie to wyglądało.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Znaki na kole pasowym wału nie pokrywają sie z GMP (1,6 ABU)

Post autor: grandi » wt sty 10, 2012 02:23

Trzeba byloo farbą zaznaczyć :/

Górne ustaw na kropkę
Na dole założ kolo pasowe od altka i tam masz kropkę , musisz założyć plastikową obudowę i wtedy jak będziesz krecił kropka powinna zgrać się z znakiem.
Pewnie ktoś koło zamachowe odwrotnie zamontował , jest to możliwe jak bolec centrujący wypadnie bo wtedy są 3 możliwości założenia koła

Obrazek

Obrazek


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Piotr_774
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 12:58

Znaki na kole pasowym wału nie pokrywają sie z GMP (1,6 ABU)

Post autor: Piotr_774 » wt sty 10, 2012 13:13

Dzięki za odpowiedzi. Ale problem tkwi właśnie w tym, że jak ja ustawię znak na dolnym kole pasowym od alternatora na znak w obudowie plastikowej to pierwszy tłok nie jest w GMP. Jest to różnica jednego zęba. Jak przestawię rozrząd o jeden ząb to mam pierwszy tłok w GMP, ale ten znak na kole pasowym jest przestawiony gdzieś o około pół centymetra od znaku na obudowie plastikowej. Tak jest właśnie jak ustawię według znaku na kole zamachowym jak radzi piotrek gti_abf. Koło zamachowe raczej jest dobrze założone bo znak na nim zgadza się z GMP 1 tłoka.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Znaki na kole pasowym wału nie pokrywają sie z GMP (1,6 ABU)

Post autor: sas_gti » wt sty 10, 2012 19:38

odpowiadam na PW którego dostałem:
hej
najpierw ustaw pierwszy tłok w GMP a dopiero potem patrz gdzie masz OT na wałku a nie odwrotnie. Rorząd zawsze się ustawia gdy 1szy tlok jest w GMP.
Jesli po ustawieniu pierwszego tłoka w GMP na wałku rozrządu masz różnicę 1 pełnego ząbka lub bliską temu to możesz o ten ząbek przestawić. Jak jest to mniej niż 0,5 ząbka to zostaw bo lepiej tego nie ustawisz i zamiast 0,5 ząbki zrobisz 1,5.
Dodam, że znaki rzadko kiedy będą się pokrywały co do milimetra chyba, że założysz kółko z regulacją, ale ono znowuż nie do tego służy.
Przy ustawianiu rozrządu natomiast kompletnie nie przejmuj się ustawieniem aparatu zapłonowego. Dopiero po ustawnieniu rozrządu i skręcniu wszystkiego na stałę sprawdź czy zapłon jest ok (najlepiej lampą lub vagiem w zależności od silnika). Jak nie jest to poluzuj aparat i ustaw zapłon. Czasem koniecznie jest jego całkowite wyjęcie i ponowne wsadzenie w odpowiednim położeniu jeśli podczas ustawiania rozrządu nam "uciekło ustawienie aparatu".
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt sty 10, 2012 19:47 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Znaki na kole pasowym wału nie pokrywają sie z GMP (1,6

Post autor: sas_gti » wt sty 10, 2012 19:45

to jeszcze raz
Piotr_774 pisze: Koło zamachowe raczej jest dobrze założone bo znak na nim zgadza się z GMP 1 tłoka.
No to w czy problem? Po kolei.
Skoro masz pewność że koło zamachowe jest założone dobrze (tak przy okazji to nie wiem jak można źle założyć koło z. ale może tobie chodziło o to, że koło mogłobyć z innego modelu) to:
1. ustaw koło zębate wału na znak, czyli wtedy masz 1szy tłok w GMP i znacznik w okienku na skrzyni też się pokrywa.
2. Ustaw koło wałka rozrządu na znak.
3.Poskręcaj rozrząd czyli napnij pasek itd.
Teraz masz ustawiony rozrząd ale został jeszcze zapłon.
4. Sprawdz ustawienie zapłonu i je wyreguluj jesli to konieczne. (Może wystarczyć poluzowanie i przestawienie aparatu a może być konieczne jego wyjęcie i ponowne włożenie w odpowiedniej pozycji)
i po sprawie.



Piotr_774
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 12:58

Znaki na kole pasowym wału nie pokrywają sie z GMP (1,6 ABU)

Post autor: Piotr_774 » wt sty 10, 2012 20:05

Dzięki wielkie za szybką odpowiedź. Rozumie wszystko to co piszesz i tak też robiłem, ale mi chodziło o to, że jak ustawiony jest rozrząd tak jak ty mówisz to znak(nacięcie) na kole pasowym od paska alternatora, które jest przymocowane do koła zębatego wału nie pokrywa się z wycięciami 0-Z na obudowie rozrządu. I chciałbym się dowiedzieć czemu to tak u mnie jest jak powinno się pokrywać.
Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Znaki na kole pasowym wału nie pokrywają sie z GMP (1,6 ABU)

Post autor: grandi » wt sty 10, 2012 21:04

Piotr_774 pisze:Jest to różnica jednego zęba. Jak przestawię rozrząd o jeden ząb to mam pierwszy tłok w GMP, ale ten znak na kole pasowym jest przestawiony gdzieś o około pół centymetra od znaku na obudowie plastikowej.

I tak ustaw ja tez tak miałem , zaloz pasek obkrec walem dwa razy jak wszystko ok to odpal :)


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości