Chlodnica w dieslu

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Chlodnica w dieslu

Post autor: Borygo » śr sty 04, 2012 03:57

Witam wszystkich forum-owiczow!
Mam nastepujacy prblem z chlodnica,samochod to VW T2 1.6D 84r
Jak kupowalem ten samochod to sie gotowal,naprawilem to...Ale nadal sie przegrzewa...Tzn trzyma wyzsza temperature, na poczatku samym bylo tak w miare ok ale teraz z biegiem czasu robi sie co raz gorzej,nie podejrzewam tutaj znowu glowicy, czy tez uszczelki pod nia.A mianowicie chodzi mi o chlodnice.Jak silnik sie gotowal i olej z silnika dostawal sie do ukladu chlodzenia to w przewodach wodnych powstal taki szlam,maź taka jakby je ktos nasmarowal towotem...Wiekszosc tych rur przeczyscilem te co mialem mozliwosc,natomiast chlodnicy nie tykalem,czy macie jakies pomysly,zeby ja przeczyscic w jakis sposob? Jakims specyfikiem,zeby niczego nie uszkodzic...?Nagrzewnica,daje dobrze,samochod ma naprawde dobre grzanie,tylko ta chlodnica ubolewa,co radzicie? Nowa chlodnica kosztuje 700zl, po znizkach juz 560zl ale to i tak bardzo duzo jak tak stary samochod..;/ Mimo to wolalbym ja jakos doprowadzic do ladu...Zastanawialem sie nad nitro lub benzyna ekstrakcyjna blizej...
Bardzo prosze o jakies wskazowki pomocne w tym wypadku, moze ktos z Was spotkal sie juz z takim problemem, moze udalo sie tanim kosztem problem rozwiazac nie kupujac nowej chlodnicy...



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Chlodnica w dieslu

Post autor: jhosef » śr sty 04, 2012 12:09

Ja bym spróbował zalać wodą ze sporym dodatkiem środka do mycia silnika i dał temu trochę pochodzić. Te środki są w miarę tanie i bardzo skuteczne. Przepłukać później czystą wodą. Nie stosowałem co prawda w taki sposób ale nie sądze aby coś mogło się stać.



Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Chlodnica w dieslu

Post autor: Borygo » śr sty 04, 2012 22:04

Moze jeszcze jakies pomysly mi podsuniecie??



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Chlodnica w dieslu

Post autor: grandi » czw sty 05, 2012 02:22

Ja miałem podobnie , okzalało sie że pompiarz ustawił za dużą dawkę na pompie paliwa , ja bym zaczął od zmniejszenia dawki , potem sprawdzić czy wtryski nie leja


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Lukas_1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt cze 05, 2007 18:36
Lokalizacja: opolskie

Chlodnica w dieslu

Post autor: Lukas_1 » czw sty 05, 2012 11:34

tutaj trochę podobny odgrzany temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53186" onclick="window.open(this.href);return false;,
temat trudny, bo chłodnica ma już swoje lata i można wylać dziecko z kąpielą, tzn wyczyścić ja na wylot- narobić dziur. ja bym wymontował, wsadził płasko do jakiegoś gara i jakiś czas podgrzewał, można nawet "pogotować" trochę z jakimś np. płynem do naczyń, tłuste naloty powinny zacząć się rozpuszczać i wypływać króćcami, potem wypłukać gorącą wodą z płynem i znowu do "kąpieli".



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Chlodnica w dieslu

Post autor: Paweł Marek » pt sty 06, 2012 10:05

Oszczędności oszcządnościami, ale jest jakas granica: nie lepiej zmienić na nową? Oraz zajrzeć na pompę wody


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Chlodnica w dieslu

Post autor: Borygo » pt sty 06, 2012 12:18

Pompa wody byla wymieniana wraz z glowica i uszczelka pod nia...A nowa chlodnica jak juz pisalem na pocztaku kosztuje 700zl takze lepiej chyba zaoszczedzic a nizeli wywalic 7 paczek bo taka jest cena....Moze macie jeszcze jakies pomysly bardzo prosze piszcie... :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Chlodnica w dieslu

Post autor: Paweł Marek » sob sty 07, 2012 00:28

Pewien jesteś tej ceny? Na Allegro jest teraz kilka używek po 150-200 zeta z gwarancją rozruchową. A co do nowej - sam poszukałem z ciekawości tylko mamy jakiś problem bo T2 w Niemczech były robione do 1979 ma później tylko w Brazylii, i do T2 faktycznie nie widac zamienników. Ale to T3 jest ich pełno i napewno taniej


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Chlodnica w dieslu

Post autor: Borygo » sob sty 07, 2012 02:09

Ja juz podaje cene nowej w niedzialku od reki,a uzywanej to ja wolalbym nie brac z podobnych przyczyn co moja...Moze byc dobra owszem, nie cieknac ale nie bedzie chlodzic tak jak mi...;/ Nowa znow wiadomo;/ Mimo to wolalbym z ta co mam cos wykombinoiwac...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości