Witam,
mam problem w moim Golfie II 1.3 + LPG rok. 1989. Otóż od pewnego czasu po przejechaniu ok. 10 km temperatura nagle skakała na wskaźniku do końca i zaświecała się czerwona kontrolka. Po paru oględzinach auta okazało się, że silniczek od wiatraczka na chłodnicy jest zepsuty. Po jego wymianie było lepiej, ale nadal po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów "wywalało" płyn ze zbiorniczka (przez korek). Idąc za radą ojca wymieniłem termostat (który jak się okazało również był w opłakanym stanie) i płyn do chłodnicy zaczął dostawać się do chłodnicy (węże są ciepłe) tylko, że teraz mam nowy problem. Otóż temperatura silnika niesamowicie szybko wzrasta (wystarczy ok. 5-10 minut przy włączonym silniku, żeby doszło do 3/4 na wskaźniku) i dopiero załącza się wentylator. Jak na razie płyn nie ucieka ze zbiorniczka. Ale przeczytałem, że "książkowa" temperatura płynu to 90 stopni C. A tutaj ewidentnie dochodzi do 120 stopni. Gdzie może leżeć problem? Czy jest to może wina pompy wody?
Problem z nadmiernym nagrzewaniem płynu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Micjusz
- I LOVE GERMAN CARS
- Posty: 1208
- Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
- Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
- Kontakt:
Problem z nadmiernym nagrzewaniem płynu
albo pompa wody albo walnięty czujnik temperatury w chłodnicy albo walnięty czujnik temperatury co daje sygnał do licznika
Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992
Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992
Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979
Re: Problem z nadmiernym nagrzewaniem płynu
Hm... czujnik to raczej nie jest, bo wcześniej pokazywał dobrą temperaturę, a zresztą w tym momencie kiedy pokazuje 3/4 nagrzania na zegarze to pokazuje dobrze (płyn praktycznie się gotuje, bo patrzyłem przy odkręconym korku). Czyli chyba zostaje pompa wody... niestety.
- Micjusz
- I LOVE GERMAN CARS
- Posty: 1208
- Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
- Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
- Kontakt:
Problem z nadmiernym nagrzewaniem płynu
jeżeli się gotuje to pompa wody albo czujnik temperatury w chłodnicy ten co załącza wentylator padł.
Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992
Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992
Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979
Problem z nadmiernym nagrzewaniem płynu
obstawiałbym pompę wody... nie robi ciśnienia i stąd te problemy....
bym wykluczył ze względu chociażby na to że obecnie na dworze jest dość chłodnawo i przy normalnej jeździe chłodnica powinna bez problemu skutecznie obniżać temperaturę bez udziału wentylatora...micjusz pisze:zujnik temperatury w chłodnicy ten co załącza wentylator padł
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości