kłopot z ruszeniem a teraz szelest w okolicy skrzyni?
: czw gru 29, 2011 23:21
Witam,
Golf IV silnik 1.4 benzyna grudzień 2001przebieg 201 tyś km, silnik chyba AXP a skrzynia DUW.
Dzisiaj podjechałem pod blok wrzuciłem wsteczny, autko cofnęło około 4 metry, wrzuciłem 1 bieg coś stuknęło mocno szarpnęło a autko tak jakby chciało pojechać do tyłu, po chwili namysłu wrzuciłem 2 bieg i to samo. Wysiadłem z samochodu nie gasząc silnika, podniosłem maskę świecąc latarką i oglądając silnik i skrzynię również od spodu. Wszystko ok. Wsiadłem do samochodu wrzuciłem 1 bieg i autko ruszyło bez problemu. Przejechałem się po drodze osiedlowej od 5 do 10 km/h. Usłyszałem dziwny metaliczny równomierny dźwięk , tzn jak autko toczy się na biegu 1 to słychać ten szelest cicho, jak jedzie na luzie to szelest jest głośniejszy, im wolniej autko się toczy to szelest również słychać z mniejszą częstotliwością. Jak silnik pracuje a autko stoi to szelestu nie słychać, skręciłem koła w prawo i lewo i sprawdziłem czy przypadkiem to nie wina zacisków hamulcowych.
Cztery miesiące temu została wymieniona skrzynia biegów na regenerowaną z powodu zerwanych nitów, znawcy wiedzą o co chodzi.
-Moim skromnym zdanie mogło dojść do uszkodzeń:
-Uszkodzenia sprzęgła z racji przebiegu,
-Uszkodzeniu przegubu na pół osi(wcześniej było słychać strzelanie na skręconych kołach, przeguby zostały wyczyszczone i nasmarowane smarem grafitowym do przegubów, problem wtedy zlikwidowano.
-Uszkodzony układ różnicowy w skrzyni biegów
-Uszkodzona skrzynia biegów.
Pytanie do was jeśli jest uszkodzone sprzęgło czy da się wrzucić normalnie biegi czy są jakieś problemy, szelesty, dźwięki ????
Pomóżcie, jestem z Katowic i przerobiłem chyba prawie wszystkie warsztaty w rejonie łącznie z Aso Noma w Katowicach i przy ostatniej naprawie wytknąłem im 10 różnych błędów i uszkodzeń.
Nie chcą mnie już wpuszczać na warsztat i ważą słowa które wypowiadają, chyba wiedzą że ciemnoty nie można wciskać klientom………..
Chcę podnieść autko na lewarku najpierw prawą a potem lewą stronę koło powinno się kręcić na przemian, myślę że sprawdzę system różnicowy i przeguby pod obciążeniem i na luzie, co o tym sądzicie? Jak macie jakiś pomysł lub sprawdzony warsztat który zna się naprawdę na skrzyniach dajcie namiar, mam jeszcze starą skrzynię to tą oddam a następnie wymienię.
Ten szelest nie daje mi spokoju co to może być???? Na pewno nie hamulce………….
Z góry dzięki,
Pozdrawiam,
Maciej
Golf IV silnik 1.4 benzyna grudzień 2001przebieg 201 tyś km, silnik chyba AXP a skrzynia DUW.
Dzisiaj podjechałem pod blok wrzuciłem wsteczny, autko cofnęło około 4 metry, wrzuciłem 1 bieg coś stuknęło mocno szarpnęło a autko tak jakby chciało pojechać do tyłu, po chwili namysłu wrzuciłem 2 bieg i to samo. Wysiadłem z samochodu nie gasząc silnika, podniosłem maskę świecąc latarką i oglądając silnik i skrzynię również od spodu. Wszystko ok. Wsiadłem do samochodu wrzuciłem 1 bieg i autko ruszyło bez problemu. Przejechałem się po drodze osiedlowej od 5 do 10 km/h. Usłyszałem dziwny metaliczny równomierny dźwięk , tzn jak autko toczy się na biegu 1 to słychać ten szelest cicho, jak jedzie na luzie to szelest jest głośniejszy, im wolniej autko się toczy to szelest również słychać z mniejszą częstotliwością. Jak silnik pracuje a autko stoi to szelestu nie słychać, skręciłem koła w prawo i lewo i sprawdziłem czy przypadkiem to nie wina zacisków hamulcowych.
Cztery miesiące temu została wymieniona skrzynia biegów na regenerowaną z powodu zerwanych nitów, znawcy wiedzą o co chodzi.
-Moim skromnym zdanie mogło dojść do uszkodzeń:
-Uszkodzenia sprzęgła z racji przebiegu,
-Uszkodzeniu przegubu na pół osi(wcześniej było słychać strzelanie na skręconych kołach, przeguby zostały wyczyszczone i nasmarowane smarem grafitowym do przegubów, problem wtedy zlikwidowano.
-Uszkodzony układ różnicowy w skrzyni biegów
-Uszkodzona skrzynia biegów.
Pytanie do was jeśli jest uszkodzone sprzęgło czy da się wrzucić normalnie biegi czy są jakieś problemy, szelesty, dźwięki ????
Pomóżcie, jestem z Katowic i przerobiłem chyba prawie wszystkie warsztaty w rejonie łącznie z Aso Noma w Katowicach i przy ostatniej naprawie wytknąłem im 10 różnych błędów i uszkodzeń.
Nie chcą mnie już wpuszczać na warsztat i ważą słowa które wypowiadają, chyba wiedzą że ciemnoty nie można wciskać klientom………..
Chcę podnieść autko na lewarku najpierw prawą a potem lewą stronę koło powinno się kręcić na przemian, myślę że sprawdzę system różnicowy i przeguby pod obciążeniem i na luzie, co o tym sądzicie? Jak macie jakiś pomysł lub sprawdzony warsztat który zna się naprawdę na skrzyniach dajcie namiar, mam jeszcze starą skrzynię to tą oddam a następnie wymienię.
Ten szelest nie daje mi spokoju co to może być???? Na pewno nie hamulce………….
Z góry dzięki,
Pozdrawiam,
Maciej