Strona 1 z 1

zgrzytająca piątka

: śr lis 30, 2011 00:09
autor: Damsi
Witam, jestem po wymianie oleju w skrzyni biegów. Zaraz po zabiegu zauwazyłem ze piątka wchodzi mi z lekkim zgrzytem. Czy jest mozliwe ze cos przesunolem, do odkrecenia wlewu i wylewu w skrzyni musialem uzyc sporo sily wiec skrzynia troszke poszarpalo. albo poprostu olej musi sie rozejsc ? przed wymiana nie było problemu. troszke mnie to martwi


pozdrawiam

P.S narazie zrobilem tylko 2 odcinki po okolo 5 km wiec olej raczej sie nie dogrzal. moze to ma jakies znaczenie ??

zgrzytająca piątka

: śr lis 30, 2011 00:25
autor: Johnatan
Jaki olej wlałeś ?

zgrzytająca piątka

: śr lis 30, 2011 00:31
autor: Damsi
semisyntetic 75w90 gl4 sprzedawca taki polecił. dolałem 3 litry, i na koniec okolo 100 ml lotosa 75w90gl5 bo brakowalo

zgrzytająca piątka

: śr lis 30, 2011 00:58
autor: Johnatan
To jest ok. A czy we wylanym oleju zauwazyłeś coś niepokojącego ? opiłki metalu lub proszek ?

Re: zgrzytająca piątka

: śr lis 30, 2011 16:51
autor: Damsi
nic tagiego, olej byl czarny jak smola ale jednak rozlewalem do do litrowych butelek i nic nie zauwarzylem. dzisiaj jedynie ze skrzynia jest spocona od spodu, ale to pewnie jeszcze od wymiany obkidana. mam nadzieje ze ta piatka sie dotrze i zacznie normalnie dzialac.

zgrzytająca piątka

: śr lis 30, 2011 20:35
autor: jhosef
Będę jak mantrę powtarzał, że jak wymieniać olej w skrzyni to na właściwy a nie pierwszy lepszy 75w90. Olej ma być GL4 lub GL4/5, spełniający normy VW 501.50.
Tą normę nie spełnia zbyt wiele olejów dlatego najlepiej i najtaniej kupić olej w serwisie VW lub skody. Koszt około 40 zł za litr. Innym jest Castrol TAF-X ale jest droższy.
Nie wolno wlewać oleju GL5

Re: zgrzytająca piątka

: śr lis 30, 2011 21:06
autor: Damsi
jestem pewien ze zgrzyt nie jest spowodowany nowym olejem. Przed wymiana bylo bez zgrzytu, a odrazu po wymianie juz jest. moglem cos przesunac przez szarpanie sie z wlewem albo wylewem ? jest mozliwe ze bieg mi po czasie "dojdzie" ? zgrzyt jest malutki, i po ów zgrzycie bieg tak jakby bardziej wskakiwal. pozostale biegi wporządku.

zgrzytająca piątka

: śr lis 30, 2011 21:50
autor: Johnatan
Damsi pisze:moglem cos przesunac przez szarpanie sie z wlewem albo wylewem ?
Teoretycznie nie.
W praktyce tak. Rozregulował sie wybierak. Ja kiedyś szarpłem gałką i od tego momentu zgrzytała mi wsteka, ustawiłem na nowo i przestała.
sposób 1 rozkręć drążek od biegów i wbij ręcznie na skrzyni R a kolga w aucie niech też zrobi R. Skręć śrubke 8mke na drążku
sposób 2 wrzuć luz na skrzyni, kolega w aucie ma gałke na samym środku i skręć. Czasami trzeba wielu prób żeby ustawić sobie to ale to czasami działa i nie zgrzyta.

zgrzytająca piątka

: śr lis 30, 2011 22:14
autor: Damsi
ok, dziekuje. Pojezdze tak troche i zobacze, jak sie nie poprawi poprubuje z tym wybierakiem. mam tez taka teorie. w skrzyni ktos zalal olej mineralny (tero nie wiem). i teraz kiedy dolalem syntetyk który jest rzadszy skrzynia czulej wylapuje uszczerbki. badz tez szarpłem poducha od skrzyni. lewarek od jakiegos czasu juz mi drgal i szarpal przy zmianie biegów i dodanu gazu

zgrzytająca piątka

: śr lis 30, 2011 22:20
autor: Johnatan
Jak był zły olej wlany to skrzynia moze juz byc podjechana
Damsi pisze:lewarek od jakiegos czasu juz mi drgal i szarpal przy zmianie biegów i dodanu gazu
Może to być od skrzyni lub po prostu masz uszkodzone poduszki silnika.

zgrzytająca piątka

: czw gru 01, 2011 23:34
autor: Damsi
przyznam ze zgrzytanie powoli ustaje, juz jest minimalne albo w ogóle. gwizdze mi tylko na tym 5 biegu, ale to pewnie przytarta zębatka i nie powinno być późniejszych problemów. pozdrawiam

zgrzytająca piątka

: ndz gru 04, 2011 21:29
autor: hard87
no powiem ci tak ze tez mialem gwizdanie w skrzyni na 5 biegu i tak przy predkosci 110/120km/h co sie okazalo po paru tygodniach sie rozleciala bo nie moglem wbić 5. Nie straszę tylko opisuje co mialem :kac: