Rura z nierdzewki zamiast tłumika końcowego - parę pytań

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
czarnyblack
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: pt lip 04, 2008 23:07
Lokalizacja: Koszalin

Rura z nierdzewki zamiast tłumika końcowego - parę pytań

Post autor: czarnyblack » pn lis 28, 2011 21:48

Witam.

Obecnie jezdzie w moim golfie mk2 1.6 td praktycznie bez tlumika, gdyz rura przed tlumikiem pekla i spaliny uciekaja bokiem. Nie jest w cale glosno, jest normalny poziom halasu. Planuje kupic rure z nierdzewki o srednicy nieco wiekszej niz srednica rury, na ktora nakladany jest tlumik, nawiercic, dolutowac do niej trzy nakretki, nalozyc na ta rure na ktora nachodzi tlumik, wkrecic srubki w nakretki i przymocowac to w ten sposob. I mam dwa pytania. Co na taki brak tlumika powie koles na stacji kontroli pojazdow, nawet jezeli halas nie bedzie przekraczal normy. Czytalem, ze mozna dolutowac te nakretki do nierdzewki po uprzednim posmarowaniu rury kwasem fosforowym, prawda to? A celem takiego zabiegu jest, tanim kosztem zrobienie dosc przyzwoicie wykladajacego konca wydechu.

Obrazek
Mniej wiecej cos takiego



Awatar użytkownika
biercok mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic

Rura z nierdzewki zamiast tłumika końcowego - parę pytań

Post autor: biercok mkII » pn lis 28, 2011 22:19

Mozesz to zrobic inaczej, ta rure z nierdzewki natnij w trzech miejscach, wsuwasz na ta rure co chcesz i skrecasz cybantem. Przegladu napewno nie przejdzie. Nie mow ze halas jest na poziomie bo aktualnie smigam bez koncowego tlumika bo sie urwal, mam tylko przed ostatni i halas jest okropny, normalnie masakra, jak jade to sie wszyscy na mnie gapia, wsumie sie nie dziwie, pozdrawiam.



Awatar użytkownika
czarnyblack
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: pt lip 04, 2008 23:07
Lokalizacja: Koszalin

Rura z nierdzewki zamiast tłumika końcowego - parę pytań

Post autor: czarnyblack » pn lis 28, 2011 23:40

No musze przyznac, ze twoj pomysl nawet prostszy do wykonania. A co do tlumika, to powaznie jest cicho. Ja mam turbo diesla, a ty bene, a to jest duza roznica jezeli chodzi o halas. Tez mi sie w benie kiedys urwal tlumik to bylo masakrycznie.



Awatar użytkownika
biercok mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic

Rura z nierdzewki zamiast tłumika końcowego - parę pytań

Post autor: biercok mkII » ndz gru 11, 2011 13:04

I co wykombinowales z tym wydechem? Ja jezdzilem bez koncowego wydechu, tylko przed ostatni tlumik i mialem problemy na pb. Auto bylo mulowate, szarpal, powyzej 3tys wogole nie chcial isc. Myslalem ze pompka paliwa siadala ale sie mylilem. Ostatnio zrobilem caly wydech od podstaw. Rura od kolektora, rura z nierdzewki, nowy przed ostatni tlumik, tlumik koncowy z gti i auto odzylo, wrocila moc, lepsze przyspieszenie, ciagnie do odcinki. Wiec nie wiem czy dobrze bys zrobil wywalajac ostatni tlumik.



Awatar użytkownika
czarnyblack
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: pt lip 04, 2008 23:07
Lokalizacja: Koszalin

Rura z nierdzewki zamiast tłumika końcowego - parę pytań

Post autor: czarnyblack » ndz gru 11, 2011 14:47

Na razie nic nie wykombinowalem jeszcze, tylko zdjalem ten tlumik koncowy, bo trzymal sie na resztce rury. Jeszcze sie zastanowie czy bede bawil sie w ta rure z nierdzewki czy kupie tłumik. W sumie mi też silnik okrutnie szarpie, ale przy okolicy 1500 obrotow. Szczerze watpie zeby to byla wina tlumika. Raczej przyczyny trzeba szukac gdzie indziej.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości