Dławienie, przerywanie, spadek mocy-1.6 SR
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: czw lis 17, 2011 08:58
- Lokalizacja: WWL
- Auto: VW Golf mk4 1.6 SR
- Silnik: AKL
Dławienie, przerywanie, spadek mocy-1.6 SR
Witam serdecznie jako nowy użytkownik forum.
Przygodę z forum zaczynam od problemu niedogrzanego silnika tzn. podczas jazdy temperatura dochodzi do 45' natomiast w korku łapie 90'. Już po kilku minutach w samochodzie czuć z włączonego nawiewu ciepłe powietrze. Jak wróciłem z jazdy sprawdziłem oba węże od chłodnicy tak jak opisano na forum i górny wąż był gorący a dolny ciepły. Czy to wina zepsutego termostatu czy czujnika a może coś innego? Jak sprawdzić co wymienić aby nie pchać się w niepotrzebne koszta?
Czy niedogrzany silnik może być powodem dławienia i przerywania przy dodawaniu gazu?
Mam jeszcze jeden problem który strasznie dał mi się we znaki podczas podróży powrotnej a podczas jazdy testowej nic takiego się nie działo ( może dlatego że silnik się nie nagrzał) a mianowicie auto jakby dławiło się i dostawało turbo dziury z jednoczesnym przerywaniem na 2 i 3 biegu w zakresie ok 2500obr wydaje mi się że odczuwałem spadek mocy podczas wyprzedzania. Po powrocie sprawdziłem świece i auto odżyło. Wszystko było dobrze przez 2 dni i wczoraj w ciągu dnia raz na 4 jazdy przydarzyła mi się turbo dziura i duży spadek mocy przy 1800-2200ob co objawiało się szarpaniem i zamuleniem.
I ostatnie pytanie czy w mk4 jest możliwość regulacji sprzęgła aby łapało w połowie a nie na samej górze?
Przygodę z forum zaczynam od problemu niedogrzanego silnika tzn. podczas jazdy temperatura dochodzi do 45' natomiast w korku łapie 90'. Już po kilku minutach w samochodzie czuć z włączonego nawiewu ciepłe powietrze. Jak wróciłem z jazdy sprawdziłem oba węże od chłodnicy tak jak opisano na forum i górny wąż był gorący a dolny ciepły. Czy to wina zepsutego termostatu czy czujnika a może coś innego? Jak sprawdzić co wymienić aby nie pchać się w niepotrzebne koszta?
Czy niedogrzany silnik może być powodem dławienia i przerywania przy dodawaniu gazu?
Mam jeszcze jeden problem który strasznie dał mi się we znaki podczas podróży powrotnej a podczas jazdy testowej nic takiego się nie działo ( może dlatego że silnik się nie nagrzał) a mianowicie auto jakby dławiło się i dostawało turbo dziury z jednoczesnym przerywaniem na 2 i 3 biegu w zakresie ok 2500obr wydaje mi się że odczuwałem spadek mocy podczas wyprzedzania. Po powrocie sprawdziłem świece i auto odżyło. Wszystko było dobrze przez 2 dni i wczoraj w ciągu dnia raz na 4 jazdy przydarzyła mi się turbo dziura i duży spadek mocy przy 1800-2200ob co objawiało się szarpaniem i zamuleniem.
I ostatnie pytanie czy w mk4 jest możliwość regulacji sprzęgła aby łapało w połowie a nie na samej górze?
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Dławienie, przerywanie, spadek mocy-1.6 SR
1,6 SR nie może mieć turbodziury, bo nie ma turbosprężarki .lopez20 pisze:auto jakby dławiło się i dostawało turbo dziury
Najprawdopodobniej.Wszystko na to wskazuje.lopez20 pisze:to wina zepsutego termostatu
To by należało zrobić diagnostykę, sprawdzić kable wysokiego napięcia, szczelność dolotu.lopez20 pisze:spadek mocy przy 1800-2200ob co objawiało się szarpaniem i zamuleniem
NIe ma i nie ma takiej potrzeby.lopez20 pisze:czy w mk4 jest możliwość regulacji sprzęgła aby łapało w połowie a nie na samej górze?
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: czw lis 17, 2011 08:58
- Lokalizacja: WWL
- Auto: VW Golf mk4 1.6 SR
- Silnik: AKL
Re: Dławienie, przerywanie, spadek mocy-1.6 SR
Wiem że nie może ale jest brak efektów na wciśnięty pedał gazu:) ale mniejsza z tym wymieniłem świece i zobaczę co będzie dalej. Następne w kolejce będą przewody do sprawdzenia w których zdjąłem metalowe osłony. A powiedz jak sprawdzić czy nie ma przedmuchów?
Mam większy problem.... termostat został wymieniony i pomogło autko złapało temperaturę na postoju ale przy termostacie cieknie. Czy ktoś miał podobny problem bo wydaje się że dobrze wstawiłem termostat. Uszczelka była pierwsza potem termostat i plastikowa część z wężem.
Mam większy problem.... termostat został wymieniony i pomogło autko złapało temperaturę na postoju ale przy termostacie cieknie. Czy ktoś miał podobny problem bo wydaje się że dobrze wstawiłem termostat. Uszczelka była pierwsza potem termostat i plastikowa część z wężem.
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Dławienie, przerywanie, spadek mocy-1.6 SR
Termostat - oring - pokrywa, taka jest kolejność.lopez20 pisze:Uszczelka była pierwsza potem termostat i plastikowa część z wężem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: czw lis 17, 2011 08:58
- Lokalizacja: WWL
- Auto: VW Golf mk4 1.6 SR
- Silnik: AKL
Dławienie, przerywanie, spadek mocy-1.6 SR
Dzięki stonefree! Termostat już wyjęty. Niestety uszczelka przecięta
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: czw lis 17, 2011 08:58
- Lokalizacja: WWL
- Auto: VW Golf mk4 1.6 SR
- Silnik: AKL
Re: Dławienie, przerywanie, spadek mocy-1.6 SR
Świece wymienione a metalowe osłony z przewodów zdjęte. Zniknęło szarpanie i dławienie. Termostat również wymieniony i auto osiąga pełną temperaturę już po kilku minutach.
Podziękowania za pomoc.
Podziękowania za pomoc.
Re: Dławienie, przerywanie, spadek mocy-1.6 SR
Oby auto odzyskało moc, czasem można się ucieszyć zawczasu Gdyby jednak dalej coś się działo polecam zajrzeć w przepływomierz, jeśli brudny - delikatnie przeczyścić, kangurki, szarpanie i brak mocy powinien zostać wyeliminowany, jeśli to jego przyczyna, a kto wie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości