Strona 1 z 1

Gaśnięcie silnika, tarcie przy skręcie kół

: pt lis 18, 2011 14:28
autor: piatkowski
Witam,
od jakiegoś czasu zauważyłem (głównie z rana), że przy skręcaniu w prawo (przy większych przeciążeniach) gaśnie mi silnik (wyłącza się wspomaganie itd). Ostatnio przy hamowaniu to samo się podziało po wysprzęgleniu, a często bywa tak, że obroty spadają i czasem zamurgają kontrolki (aku i olej). Czasem też przygasa podświetlenie lekko.

Wkurza mnie to i dziś przed domem odpaliłem silnik i przekręciłem kierownicę na maxa w lewo i zaczęło coś trzeć.. nie metalicznie. Przy skręcie w prawo troche mniej trze. Niestety nie mogę sprawdzić dokładnie, co to jest.

Wymieniałem ostatnio sprzęgło u mechanika, ale chyba to nie jest powodem, bo wcześniej tak samo się działo.

Czy mógłby mi ktoś doradzić, co to mogłoby być i ewentualne koszty naprawy?

Gaśnięcie silnika, tarcie przy skręcie kół

: pt lis 18, 2011 15:24
autor: pinstonvw
Wypadałoby napisać co to za silnik masz??? Skoro coś Ci trze przy skręcie to albo nie masz płynu wspomagania, albo pompa się zaciera. Sprawdź to na początek.

Gaśnięcie silnika, tarcie przy skręcie kół

: pt lis 18, 2011 15:40
autor: marcin7x5
Co do odgłosów to raczej pompa od wspomagania jest juz lekko sfatygowana. Gasnie ci pewnie bo masz brudną przepustnicę. Wyczyść ją i zaadoptuj.

Gaśnięcie silnika, tarcie przy skręcie kół

: pt lis 18, 2011 15:52
autor: piatkowski
Silnik 1.4 benzyna (z lewej widać).
Mechanik mówił, że rozbierali blok silnika, żeby się tam dostać, mówił, że jest wszystko sprawne. Mam podjechać za jakiś czas na kontrolę, to zobaczymy co jest nie tak.
Jaki jest koszt wymiany pompy?

Gaśnięcie silnika, tarcie przy skręcie kół

: pt lis 18, 2011 16:14
autor: pinstonvw
Pompa używka ok 100zł i może drugie tyle max za wymianę. Zdejmij sobie pasek klinowy i zobaczysz czy wyje dalej, bo może coś gdzieś Ci ociera.

Gaśnięcie silnika, tarcie przy skręcie kół

: czw gru 01, 2011 17:17
autor: piatkowski
Z pompą póki co dam sobie spokój ze względu na koszty...
Doszedłem do wniosku, że powodem gaśnięcia na niskich obrotach (po wysprzęgleniu) może być silniczek krokowy przepustnicy. Gaśnie mi teraz prawie przy każdym skrzyżowaniu.
Mam Golfa III 1.4 60KM benzyna... i chciałbym dowiedzieć się, jaki silniczek pasuje do niego (ilość pinów) i jaki to jest koszt mniej więcej? Ewentualnie, czy dam radę go samemu wymienić przed blokiem, czy są jakieś trudności w dopasowaniu go na miejsce starego.

Re: Gaśnięcie silnika, tarcie przy skręcie kół

: pt gru 02, 2011 15:44
autor: piatkowski
Zdjąłem dziś obudowę filtru powietrza. Gniazdo silniczka (prawdopodobnie, gdyż to jedyne które znalazłem wokół) zmierzyłem omomierzem. Zaznaczone piny zwracają mi:
- pozycja zamknięta ~10 Ohm
- pozycja w pełni otwarta ~15 Ohm

Na innych pinach rezystancja jest nieskończenie wielka, chyba, że styki są brudne. Czy w tym typie złącza też obowiązuje norma "3-200 Ohm"?

Zdjęcie tego, co zastałem:
Obrazek

Re: Gaśnięcie silnika, tarcie przy skręcie kół

: czw gru 08, 2011 23:51
autor: piatkowski
Podsumowując moje zmagania...
-usterka: brudna przepustnica
-naprawa: wyczyszczenie przepustnicy, samodzielna adaptacja vagiem

Obecnie po wysprzęgleniu obroty wskakują na 2000 i spadają do 1000. Tylko przy jeździe, dojeżdżaniu do skrzyżowania.. w miejscu obroty po wysprzęgleniu nie zmieniają się - 1000... Spróbuję ponownie na rozgrzanym silniku zrobić adaptacje, chyba, że przepustnica sama się wyreguluje..

Posiadam tego golfa ponad rok i pierwszy raz mam tak, że na dwójce mogę jechać bez gazu i mi nie gaśnie! Cudowne uczucie :)