Strona 1 z 1

Przeskoczył rozrzad

: wt lis 15, 2011 15:46
autor: haps
Panowie;

Silnik AGU 1.8turbo 150km
Mam świeży rozrząd cały komplet firmy INA.

Całość założona we wrześniu.

Po zrobieniu rozrządu padł mi czujnik Halla, montuje się go na wałku rozrządu pod pokrywa rozrządu oczywiście.

Moduł halla sam wymieniałem, na dwie śrubki przykręciłem kluczem oczywiście, było to w połowie września.

A teraz problem:

Wczoraj jadąc, przycisnąłem ostrzej i zakręciłem do prawie 6tys obr i nagle jakby wiatrak wpadł mi pod samochód, takie Trrrrrrrrrrrr....... zatrzymałem się, macha w górę i coś klepie głośno w silniku..

Zgasiłem silnik, odsłoniłem obudowę rozrządu a tam wióry, włosy, pasek o połowe węższy.. moduł halla latający luzem..
Co się okzało, hall wyciął pasek, naszczęście ten nie pękł.

Niestety rozrząd się przestawił o kilka zębów, zawory słychać że klepią i to głośno, samochód odpala..

Jak sądzicie, trzeba będzie czapke zrzucać ? czy jest jaka kolwiek szansa ze ustawienie na nowym pasku spowoduje że wszystko wróci do normy?

Zrobiłem rozeznanie i koszty są wysokie...ehh.. sama głowica z nowymi gniazdami (bo już wypadałoby zrobić przelot 268kkm) do tego prowadnice i nowe gumki zaworowe to koszt 1100zł, nowa uszczelka, śruby, zimmeringi na rozrząd, pasek rozrzadu (napinacze, rolki, pompa wody zostaną stare) + robocizna pare ładnych stówek.

Przeskoczył rozrzad

: wt lis 15, 2011 18:03
autor: tomatol
Jak zawory słychać ,to już pewnie są powyginane.Choć założyć nowy pasek i sprawdzić nic nie kosztuje.

Przeskoczył rozrzad

: wt lis 15, 2011 18:49
autor: pinstonvw
Jak jesteś ciekaw czy na tym pojeździsz to załóż pasek i zmierz ciśnienie sprężania i zobaczysz czy zawory są ok. Ale raczej obstawiam Twoją wersję, czyli tą mniej optymistyczną.

Przeskoczył rozrzad

: wt lis 15, 2011 22:25
autor: haps
pasek przeskoczyl o 4zeby..

dzis mialobyc sprawdzone czy bedzie pracowal na nowo ustawionym rozrzadzie, jednak kolo zebate na wale korbowym ma wyciete zeby :crazy: i musze poczekac.. srubka z halla narobila tyle balaganu.. teraz skrece te sruby na loctite

Przeskoczył rozrzad

: śr lis 16, 2011 11:11
autor: wesol
hehe mialem w pracy taki przypadek w kartce busie forda. Srubka si epodkrecila od jakiejs lapy i tez wpadla miedzy pasek i kola. W sumie nie bylo tragedii. Wymienilismy pasek i dzwigienki i po sprawie. W tdi ze nie ma dzwigienek wiec ni nie ma mozliwosci by pekly to zawory zazwyczja dostaja. Na poczatek sprawdz sprezanie jak pasek zalozysz nowy i to kolo na wale co pisaleś. Nawet autodata podaje ze przed sciagnieciem czapki sprawdzic kompresje bo moze nie jest potrzebny jej demontaż. Ja juz kilka silnikow takich mialem ze nie trzeba bylo choc to nie tdi ale nie istotne. Zreszta przelot 250 tys dla tdi to dotarcie wiec nie ma potrzeby robic remontów. Przyjedz do mnie to ci pokaze jak moj golf chodzi a ma 200 tysnakulane. Nic nie robione poza wymiana rozrzadu itp. wszystkie korekcje wzorowe, dwumas jak nowy, skrzynia chodzi tak mieciutko ze dziecko moze przełaczac biegi, dwumas wzorowy. Remont to sie robi jak sie cos wysypie lub na blacie bedzie okolo miliona km.

Przeskoczył rozrzad

: śr lis 16, 2011 22:45
autor: J.B.S.
To nie TDI tylko 1.8 T.
Jak koledzy pisza zamontuj nowy pasek i sprawdź sprężanie.