Strona 1 z 2

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

: sob lis 12, 2011 16:01
autor: pawcio0000
Witam posiadam vw golfa 4 z 2000r i mam następujący problem.Podczas gwałtownego przyspieszania powiedzmy 2 razy na 10 prób turbina wchodzi w tryb awaryjny przy około 3900obr,co może byc tego przyczyną????Dodam ,ze turbina była czyszczona bo były zapieczone łopatki zmiennej geometrii i przez miesiac było dobrze.Teraz problem powraca znowu ,wycięłem tez katalizator bo przy takim przebiegu koles powiedział ,ze tez przytkany katalizator może powodować zapiekanie kierownic.Przebieg 25000tyś.Wymienione były też i sprawdzone wszystkie węzyki podcisnienia ,nie wiem co jescze moze byc nie halo staciłem duzo kasy a bład znowu sie pojawia (może z troche mniejsza czestotliwoscia)ale jest bardzo prosze o pomoc co go jescze moze gryzć .Jest to 110 konna jednostka o oznaczeniu asv

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

: sob lis 12, 2011 17:48
autor: italiano_83
pawcio0000 pisze:Witam posiadam vw golfa 4 z 2000r i mam następujący problem.Podczas gwałtownego przyspieszania powiedzmy 2 razy na 10 prób turbina wchodzi w tryb awaryjny przy około 3900obr,co może byc tego przyczyną????Dodam ,ze turbina była czyszczona bo były zapieczone łopatki zmiennej geometrii i przez miesiac było dobrze.Teraz problem powraca znowu ,wycięłem tez katalizator bo przy takim przebiegu koles powiedział ,ze tez przytkany katalizator może powodować zapiekanie kierownic.Przebieg 25000tyś.
1. Kto czyścił tę turbosprężarkę, a jeśli nie Ty, to czy widziałeś jak to zostało zrobione, zazwyczaj "czyszczenie" kończy się na rozruszaniu mechanizmu ręcznie i skasowaniu $$$

2. Katalizator przytkany, powoduje wolniejsze wstawanie turbo..

3. masz dostęp do vaga zrób logi dynamiczne 003.008.011 i 011 bs będzie widać co się dzieje.

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

: sob lis 12, 2011 18:06
autor: pawcio0000
Koleś trzymał auto 2 dni ,było to z polecenia wiec raczej zrobił to porzadnie,posiadam vag com 409.1 i kabel ale mam nastepujacy problem ,jak zapisac te logi????Oraz na jakich biegach i zakres obrotów od do ktoś napisze jak to zrobić??

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

: sob lis 12, 2011 18:15
autor: italiano_83
Logi robisz na 3 biegu od 1400-4000 z gazem na 100%... silnik ciepły. logi się zapisują w katalogu gdzie jest zainstalowany vag- potem wrzucasz na tę stronkę http://vaglog.rtnet.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; ( do założenia konta wystarczy adres e-mail) i na forum umieszczasz linki.

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

: sob lis 12, 2011 18:17
autor: pawcio0000
Ok dzieki za pomoc ,zrobie te logi

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

: sob lis 12, 2011 19:30
autor: pawcio0000
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/pawcio0000_62723.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/pawcio0000_62724.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 008,008 - http://vaglog.rtnet.pl/pawcio0000_62725.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wklejam powyżej te logi bardzo proszę o ocenę ich pozdrawiam.

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

: sob lis 12, 2011 20:46
autor: italiano_83
Ktoś regulował długość sztangi przy turbo... zadane ciśnienie doładowania jest już przy 1600 ... turbo bostuje niemal w całym zakresie obrotów, odcina na wysokich obrotach turbo, bo n75 mimo max wysterowania nie jest wstanie panować nad ciśnieniem doładowania.

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

: ndz lis 13, 2011 03:06
autor: pawcio0000
Jak mam to rozumiec?????Bo nie wiem kogo i za co mam opieprzyc.

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

: ndz lis 13, 2011 11:32
autor: italiano_83
Gdyby to turbo było dobrze wyczyszczone to w całym zakresie obrotów ciśnienie doładowania było by takie jak sobie życzy ECU (komp sterujący) a tak niestety nie jest. Turbo bardzo szybko osiąga zadane ciśnienie doładowania ( niecałe 1700obr/min ) a potem przez dłuższą chwilę dmucha ponad 150mb za dużo,
dopiero przy 3700 zostaje opanowane i zaczyna pompować tyle i powinno, tyle, że jest to stanowczo za późno.
Sztanga to cięgło które łączy mechanizm sterujący kierownicami z gruszką podciśnienia - jej długość jest odpowiednio wyregulowana, tak aby mechanizm kierownic miał odpowiedni zakres ruchu (minimum-maximum) i teraz jeśli ktoś zmieni długość tego cięgła, to zaczynają się kłopoty...

Jeśli nie ruszał mechanik tego cięgła, to albo - źle wyczyścił turbosprężarkę, albo źle złożył - jeśli pierścień sterujący kierownicami da się źle założyć... Podkreślam jeśli, gdyż tego 100% pewien nie jestem.

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

: ndz lis 13, 2011 16:37
autor: pawcio0000
No nie pocieszyłes mnie kolego,idę na reklamację w takim razie.Zobaczymy co mi ciekawego powie,chciałem wymieniac n75 bo ktoś powiedział ze jeszcze to moze byc.uszkodzone ,ale skoro z logów wynika co innego w takim razie wiem co mówić pozdrawiam

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

: ndz lis 13, 2011 18:22
autor: wesol
Sprawdz gruszke oraz elektorzaworek podmień bo co do kierownic to mi sie cos nie wydaje. To b kilak razy sie gdzies podwieszaly i byly by wahania raz w jedna raz w druga strone. Choc bywa roznie to fakt bo zalezne od tego jak sie cos zacia, zacierai na czym. Narazie bym sprawdzic to co pisalem zanim zaczniesz krzyczec na mechanika i go niepotrzebnie obrażać mimo ze to mechanik z polecenia zeby potem nie swiecic oczami bo moze swoje wykonał ale reszty nie sprawdził( nie wiem co mu zlecaleś bo jesli wyczyszczenie tylko turbiny to hyba nie diagnostyke i naprawe auta calego co nie).

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

: ndz lis 13, 2011 18:46
autor: pawcio0000
Najgorsze jest to ,ze walcze z tym problemem od roku jest to juz 4 mechanik i albo ci mechanicy to nieogary albo ten samochód jest pechowy.Koles skasował 1000zł bo cos tam jeszcze wymienił(łozysko chyba i jakis wirnik) w tej turbinie i zapewnił mnie ,ze bład nr 17965 nie bedzie juz występował i miał racje przez 1,5 miesiaca.Zaworek n75 podmienie i zobacze ,natomiast tą gruchę (to czarne jesli oto chodzi) nie mam pojecia jak sprawdzic i czym ,może mogłem kupić benzyne 1.6 i niemiałbym problemów .

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

: ndz lis 13, 2011 19:00
autor: italiano_83
wesol pisze:wesol
Przeca nikt nie każe krzyczeć, wystarczy się zapytać :smirk: Osoba która przy tym robiła jest chyba najbardziej zorientowana w temacie.
Podmień jak sugeruje wesol n75 na inny albo na n18 z twojego auta.

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

: wt lis 15, 2011 21:50
autor: pawcio0000
Witam ,skontaktowałem z tym gościem i powiedział ,ze rozbierał turbinę i dokładnię ja wyczyscił.Natomiast dziś wymieniłem zawór n75 i samochód na razie nie wchodzi w tryb awaryjny zamieszczam nowe logi ,bardzo bym prosił ,żeby jakis fachowiec je ocenił czy się róznią od poprzednich które umieszczałem.Napaisze tylko jeszcze raz co było wymienione i robione żeby ten bład 17965 wyeliminować.
-Czyszczona turbina(rozkręcana)
-Sprawdzony cały układ podciśnienia dolotowy i wymienione wszystkie węzyki.
-wyczyszczony EGR
-wymieniony zawór n75
Jest jakaś róznica w logach ponizej???
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/pawcio0000_63034.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/pawcio0000_63035.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/pawcio0000_63036.html" onclick="window.open(this.href);return false;