Strona 1 z 2

Coś wyje i hałasuje

: wt lis 08, 2011 10:26
autor: kwach89
Siemka wszystkim mam do was takie pytanie czy ktoś umiał by mi zdiagnozować co się dzieje z moim samochodzikiem. pojechałem ostatnio nim w daleką trasę i po przejechaniu ok 200km coś mi zaczęło szumieć na początku myślałem że to może wina opon i nawierzchni ale odrazy z tego zrezygnowałem. po przyjeździe do domu myślałem ze to łożysko i wymieniłem ja na nowe ale dalej mi coś szumi. zaczyna się to jak przekroczę 30km/h i wraz z wzrostem prędkości hałas robi się większy wydobywa się to jak by z lewej strony ale wątpię by był to przegub bo on strzela a poza tym mam całe zawieszenie nowe. jest taka sprawa bo jak lekko skręcę w prawo to przestaje szumieć. i nie wiem teraz co to może być. czy to może być dyferencjał w skrzyni biegów czy coś innego???
pozdrawiam dzięki z góry za pomoc :-)
Aha jak coś to mam skrzynie 4 biegową jak by coś to zmieniło i silnik 1.6td

Coś wyje i hałasuje

: wt lis 08, 2011 14:50
autor: MacinekJJ
Wymień łożysko z prawej strony. Ten hałas się przenosi. Jak skręcasz w prawo to łożysko prawe zostaje odciążone i przestaje huczeć.

Coś wyje i hałasuje

: wt lis 08, 2011 16:37
autor: Matt_GT
podnieś na lewarku samochód i zakręć kołami i będziesz wiedział czy łożysko. Pisałeś że wymieniałeś całe zawieszenie to ruszając góra dół i na boki także wyczujesz luz na łożysku.

Coś wyje i hałasuje

: wt lis 08, 2011 17:08
autor: kwach89
siemka chłopaki nie chce nic mówić ale napisałem już wcześniej że wymieniłem prawe łożysko dokładnie wymieniłem je 5 listopada. i dalej hałas jest.

Coś wyje i hałasuje

: śr lis 09, 2011 01:39
autor: grandi
Przód czy tył , bo to przód raczej ale tył też może być

Coś wyje i hałasuje

: śr lis 09, 2011 08:56
autor: Matt_GT
kwach89, pojedz do kogoś kto ma podnośnik i uniesiecie go do góry i jak włączysz bieg to zobaczysz(usłyszysz) gdzie jest to szumienie.
kwach89 pisze:czy to może być dyferencjał w skrzyni biegów czy coś innego
Sprawdź, jeżeli ma luzy to może szumienie brać się właśnie od dyfra. Złap za wewnętrzne przeguby i ruszając wyczujesz czy ma luz.

Coś wyje i hałasuje

: pt lis 11, 2011 00:03
autor: kwach89
ok dzięki chłopaki za pomoc i porady
w sobotę to ustale i się odezwę zapewne
pozdrawiam szerokości

Coś wyje i hałasuje

: śr lis 16, 2011 20:21
autor: kwach89
siemka wszystkim co do tej skrzyni to obczaiłem to przeguby i są dobre nie mają żadnych luzów i nic z tym wspólnego. okazało się że nastąpił nieprzewidziany wyciek oleju ze skrzyni przed wyjazdem sprawdzałem wszystkie oleje i było w normie i gdy wyciągnąłem przegub okazało się że była tam Sahara jakieś śladowe ilości oleju tam były na zębatkach. sądzę ze łożysko w skrzyni musiało się zagrzać i się zatarło dla tego szumi. I teraz mam pytanie czy lepiej będzie wymienić skrzynie na nową czy da się zrobić tą???? czy winą może być coś innego w skrzyni???
Z góry dzięki za info
Ps. którędy mógł mi ten olej uciec bo na skrzyni nigdzie nie widziałem żadnego wycieku??

Coś wyje i hałasuje

: śr lis 16, 2011 20:34
autor: Kubaa
Myślę że tanie wyjdzie Ci wymienić skrzynie, gdyż skrzynie do mk2 są tanie a naprawa skrzyni droga ;)

Coś wyje i hałasuje

: ndz lis 20, 2011 15:51
autor: kwach89
cześć wszystkim mam pytanie czy warto wsadzać do diesla skrzynie biegów z benzyny czy nie bo czytałem gdzieś że skrzynie z benzyny nie wytrzymują momentu obrotowego tak jak z diesla czy to jest prawda czy tylko mit. oraz mam drugie pytanie czy skrzynia z golfa III 1.9TD pasuje do silnika z golfa II 1.6TD czy nie ????
z góry dzięki za info

Coś wyje i hałasuje

: pn lis 21, 2011 16:30
autor: ja4rqu
Zakładaj taką o oznaczeniu 4T, będziesz zadowolony. przy 100km/h jest ok 2400rpm. Twoja skrzynia jest oryginalna? Była kiedyś zmieniana? Bo z tego co wiem to 4 biegówki były w wolnossących dieslach z początku produkcji. W dieslach były 4S i 4T. W benzyniakach też wystepowały ale są zazwyczaj bardziej zużyte.
kwach89 pisze:oraz mam drugie pytanie czy skrzynia z golfa III 1.9TD pasuje do silnika z golfa II 1.6TD czy nie ????
Pasuje.

Coś wyje i hałasuje

: pn lis 21, 2011 20:14
autor: Matt_GT
Nie koniecznie od każdego tdi będzie pasować. Skrzynia nie może mieć wysprzęglnika hydraulicznego-> musi być na linkę. Druga sprawa to zmiana biegów, szukaj takiej na pręty żebyś się nie pomylił i kupił na linki. I to chyba tyle, no bo wiadome że w twoim nie ma łożyska sprzęgła, wysprzęglanie następuje tym prętem.

Coś wyje i hałasuje

: pn lis 21, 2011 23:05
autor: kwach89
co do skrzyni to wątpię żeby była zmieniana wcześniejszy właściciel miał zamiar wstawić inną skrzynie ale został tylko na słowach czynu nie wykonał nie znam oznaczenia tej skrzyni i nawet nie wiem gdzie to jest napisane czy to będzie napisane gdzieś na skrzyni widziałem tam jakieś numery ale nie zwracałem na to uwagi. wadą tej skrzyni jest to że prędkość max jaką na niej rozwinę to 145km/h i nie da więcej choć silnik na to pozwala
czyli tak muszę szukać skrzyni z 3 golfa ale sprzęgło na linkę i zmianę begów na pręta i mam pytanie czy mechanizm zmiany begów będzie pasował mi z 3 czy musze szukać z jakiejś 2
z góry dzięki za odpowiedzi jeszcze jedno czy skrzynia będzie pasowała także z silnika benzynowego z golfa 3 czy nie???

Coś wyje i hałasuje

: wt lis 22, 2011 17:32
autor: ja4rqu
Matt_GT pisze:Nie koniecznie od każdego tdi będzie pasować
kwach89 pisze:czy skrzynia z golfa III 1.9TD pasuje
nikt tu nie mówił o TDI. Tak numer jest wybity na spodzie skrzyni. Jeżeli nic nie chcesz robić to szukaj 4T lub 4S która jest krótsza jeżeli chcesz mieć długą skrzynie i troche porzeźbić to zakładaj ASD. na 4T przy 3000rpm na piątym biegu jest 120km/h na 4S chyba 112km/h a na ASD ze 140 chyba.