Strona 1 z 2

Jaki pasek klinowy

: wt lis 08, 2011 08:38
autor: bruczyk
Witam mam obecnie na warsztacie Jette MK2 1.6d z wspomaganiem przyjechała na wymianę przekładni kierowniczej i pompy łopatkowej. bo wspoma praktycznie nie działała, występował też w niej problem bardzo szybkiego zużywania się pasków klinowych, dwie wymiany w ciągu roku. Okazało się że paski klinowe szły w następujący sposób

Koło na wale-pompa wody-alternator

a drugi

Koło na wale-pompa wody-pompa wspomagania.

I teraz pytanie jakie mają być długości i szerokości pasków. paski zawsze były kupowane według katalogu i pasowały bez problemu. na długość przy takim podłączeniu jak pisałem wyżej ale szerokość 11.5

W ETKA znalazłem ze pasek alternatora ma być 9.5x965 a pasek pompy wspomagania 9,5x740 ale tez podaje jeszcze "pasek klinowy zastosowanie dla: pojazdów ze wspomaganiem kierownicy 11.2x866 i 9,5x865.

W sklepie mowia ze pasków 9.5 do jetty nie ma według katalogów.

Panowie jak to w końcu jest??

Jaki pasek klinowy

: śr lis 09, 2011 01:45
autor: grandi
pasek altka 11.9 x 950

pasek wspomagania 10x735

Jaki pasek klinowy

: śr lis 09, 2011 06:30
autor: bruczyk
Takich paskow to juz dopiero w zadnym katalogu nie widzlem. Pasek wspomagania jest zadlugi jak go lacze kolo ma wale i kolo na pompie a za krotki do pdlaczenia tak jak bylo

Jeszcze znaazlem ze powinien byc pasek 10x864 mozna zwariowac

Jaki pasek klinowy

: pt lis 25, 2011 15:14
autor: Lipek81
Ten 950 to jest długość paska dla latka, ale bez wspomy, wiec napędza on także pompę wody, dlatego dłuższy. Nie mam teraz dostępu do etki, ale wejdź sobie w etce w golfa mk2 ale w USA, albo meksyk. Tam masz rozrysowane, jak te paski powinny być poprowadzone dla każdej możliwej wersji (wspoma, klima, diesel, benzyna) i każdy pasek oznaczony i opisany, jaki ma być.

Jaki pasek klinowy

: pt lis 25, 2011 15:18
autor: Paweł Marek
bruczyk, coś się pomyliłeś napisałeś że oba paski ida na koło pompy wody chyba jeden z nich. Klima jest? Albo była?

Jaki pasek klinowy

: pt lis 25, 2011 15:46
autor: Lipek81
Heh, faktycznie, nie zwróciłem uwagi.... No to teraz, jeżeli faktycznie tak jest, że dwa paski przechodzą przez pompę wody, to na pompie powinno być kolo pasowe podwójne, ale jedno z nich powinno swobodnie się obracać, bez napędu pompy. Mogło się zablokować, albo ktoś tam zrobił jakąś rzeźbę i dlatego teraz paski szybko się zużywają.

Jaki pasek klinowy

: sob lis 26, 2011 17:25
autor: bruczyk
etka pokazuje ze ida oba przez pompe tylko ciekawe czy oba sa na sztywno czy jedno sie obraca swobodnie

Jaki pasek klinowy

: sob lis 26, 2011 20:35
autor: Lipek81
Przez pompę idzie tylko, jak jest klima.

Jaki pasek klinowy

: sob lis 26, 2011 20:51
autor: bruczyk
Lipek81,
tu widac inaczej

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Jaki pasek klinowy

: ndz lis 27, 2011 00:23
autor: Paweł Marek
bruczyk, nie wierz tak ETCE. Zdaje się podwójne koło pasowe na pompie wody jest przy klimie, wówczas na wale również oba koła pasowe mają tę samą średnicę i nie jest potrzebne żadne ułożyskowane koło na pompie. Przeleć obrazki w ETCE dotyczące samej pompy, zobacz koło drugie na omie ma numer 068121031N (pierwsze ma M na końcu) to zwykłe koła bez żadnych łożysk. No a fakt że niema w sklepie paska o odpowiednim rozmiarze to cóż, może nie być niektórych cześci do amerykańców, ale jakoś znajdziesz przez firmy sprowadzające części z USA

Jaki pasek klinowy

: ndz lis 27, 2011 00:36
autor: Lipek81
bruczyk, przepraszam, zapomniałem, że tu chodzi o diesla. Kolo pompy wody ma być podwójne, ale oba kola na pompie wody mają się niezależnie obracać- tylko jedno z nich napędza pompę.
Paweł Marek pisze:Zdaje się podwójne koło pasowe na pompie wody jest przy klimie, wówczas na wale również oba koła pasowe mają tę samą średnicę i nie jest potrzebne żadne ułożyskowane koło na pompie.
- przy klimie mają na 100% różną średnicę kola na wale i wtedy koło pompy jest podwójne i ma łożyskowanie. Chyba, że może były różne rodzaje, czy coś, albo może na US szło inaczej - tego nie wiem, w każdym razie spotkałem się, że przy klimie pochodzącej z US, w benzynie koła na wale miały różną średnicę, a na pompie było ułożyskowane.

Jaki pasek klinowy

: ndz lis 27, 2011 09:41
autor: bruczyk
Czyli trzeba znaleść do pacjenta koło łożyskowane

Jaki pasek klinowy

: ndz lis 27, 2011 09:58
autor: Paweł Marek
bruczyk, może zrobisz fotkę jak to wygląda, bo przeciez jeździło to auto chyba zanim dostałeś je na warsztat tobyśmy popatrzyli jak to wygląda z ciekawości. Chyba że dostałeś zdekompletowane.

Jaki pasek klinowy

: ndz lis 27, 2011 10:53
autor: bruczyk
Dostałem kompletne i nie ma problemu z złożeniem tego tak jak było czyli oba paski przez pompę wody. Problem jest taki że paski sie szybko zużywają. założyłem paski według katalogu conti czyli takie jak podał kolega grandi pasują długością.
Zdjęcie wrzuce jutro.
Główny problem jest taki że nie ma opcji by puścić który kolwiek pasek z pominięcem pompy. A teraz już wiem że było coś takiego jak koło łożyskowne tylko muszę je gdzieś znaleść