Strona 1 z 1

jak sparawdzić rozrząd.

: pn paź 24, 2011 11:30
autor: szymko2000
jak jak sparawdzić rozrząd w siniku 2.0 8v azj. oglądziny paska na moje oko wskazują na to że pasek był wymieniany (wyraźne nadruki na pasku) ale pewności nie mam.
Chodzi o to , że zakupiłem auto skodę octavię 2.0 148000 przebiegu ( przebieg potwierdzony w aso) auto do roku 2010(128000) serwisowane w aso niby wg. książki i zaleceń powinno się wymienić rozrząd przy 90000km jednak pracownik polskiego aso po sprawdzenieu wpisów do elektronicznej bazie twierdzi, że nie zmieniono rozrządu.
Czy to możliwe?( w ksiażce serwisowej zaznaczono wykonanie inspekcji przy 90000 przez niemieckie ASO)
jak sprawdzić na własną ręke i w sposób miarodajny czy rozrząd był wymieniony?
pomocy

jak sparawdzić rozrząd.

: pn paź 24, 2011 13:33
autor: norek111
wymień i po kłopocie

jak sparawdzić rozrząd.

: pn paź 24, 2011 13:46
autor: jhosef
Ciężko jest wzrokowo ocenić rozrząd. Zazwyczaj jak już się daje to stan musi być zły.
Niestety musisz wymienić albo ryzykować.

jak sparawdzić rozrząd.

: pn paź 24, 2011 14:53
autor: marcin7x5
Nie sądzę aby serwis w niemczech nie zmienił rozrządu. chyba, że cała ksiązka jest podrobiona.

Re: jak sparawdzić rozrząd.

: pn paź 24, 2011 18:11
autor: szymko2000
marcin7x5 pisze:Nie sądzę aby serwis w niemczech nie zmienił rozrządu. chyba, że cała ksiązka jest podrobiona.
no własnie a wiarygodność książki potwierdziła się w aso w łodzi więc mam zagwostkę.
może uda mi się podejrzeć datę na korpusie pompy wody.
a może na pasku zębatym jest jakaś data?

jak sparawdzić rozrząd.

: wt paź 25, 2011 13:11
autor: marcin7x5
Jak masz kogos znajomego lub sam władasz tym sympatycznym językiem to zadzwoń do tego sewisu w niemczech i zapytaj. Kolega tak sprawdzał swoje autko i mu potwierdzili wszystko.

jak sparawdzić rozrząd.

: śr lis 02, 2011 22:48
autor: Neoarti
znam kilku mechaników którzy twierdzą że jeśli pasku są widoczne napisy to jest ok "dość" świeży ale sam z reguły wymieniam wszystko po zakupie auta

jak sparawdzić rozrząd.

: sob lis 19, 2011 13:41
autor: szymko2000
no i wymieniłem rozrząd wyszło na to że był oryginalny ( data na pompie, pasek oryginał)
2,0 azj 149000 na 1 pasku i zestawie pompa-rolka
sama wymiana dość pracochłona ze względu na boczną łapę silnika, napinacz paska wieloklinowego sporo miejsca dostarcza demontaż zbiornika wyrównawczego cieczy chłodzącej. Po demontażu ww. elementów wymiana już analogiczna do np. 1.8 abs amm itp.
temat zamknięty