Strona 1 z 1

Tylne koło problem

: śr paź 19, 2011 00:02
autor: epaweld
Witam,
Otóż od jakiegoś czasu mam problem z tylnym kołem z lewej strony. Kiedy przekraczam 60 km/h zaczyna mi coś łomotać strasznie. W aucie jest bardzo głośno. Kiedy podniosłem tył auta i zakręciłem kołem to coś tam ocierało. Czy dobrze się domyślam że to łożysko tylnego koła do wymiany? Czy może szczęki w bębnie do wymiany? Proszę o pomoc.

Tylne koło problem

: śr paź 19, 2011 09:51
autor: Paweł Marek
Mogą hałasować oprócz łożyska hamulce - zużte czy poluzowane szczeki np. Tego na odległośc nie stwierdzimy. Znajdziesz opisy na forumjak zdjąc beben czy klocki zalezy co tam masz i jak wymienić łożysko.

Tylne koło problem

: śr paź 19, 2011 15:39
autor: epaweld
To nie problem. Tylko po co mam kupować szczęki i łożysko?
Jakbym wiedział co, to zapewne tylko jedno z tych dwóch.

Tylne koło problem

: śr paź 19, 2011 22:10
autor: majekMK2
epaweld pisze:To nie problem. Tylko po co mam kupować szczęki i łożysko?
kolega napisał powyżej ze na odległość ciężko cos powedziec jedynie wykręć bęben zobacz na szczeki jak sa ok to łożysko do wymiany

Tylne koło problem

: śr paź 19, 2011 22:12
autor: dani3lo
Prawdopodobnie łożysko, ale najpierw ściągnij bęben i sprawdź czy tam coś się nie urwało przypadkiem

Tylne koło problem

: śr paź 19, 2011 22:38
autor: epaweld
ok to już sprawdziłem nic się nie urwało a okładziny są dobre więc wychodzi że łożysko :( Patrzyłem na opis na forum i widziałem że chyba ciężko to samemu zdjęć to łożysko z bębna znaczy się wybić no i wbić potem :(
Dziękuję za podpowiedź myślałem że jest coś czego mogłem nie wiedzieć jak rozkręciłem ten bęben. Łożysko to co wychodzi razem z bębnem było ok więc chyba to drugie jak tak.

Tylne koło problem

: czw paź 20, 2011 12:23
autor: dani3lo
Jak wymieniać to wymienić juz 2 łożyska koszt w cale niedrogi :) w bębnie masz takie freziki dzięki którym możesz wyciągnąć stare bieżnie łożysk przy pomocy śrubokręta i młotka. A nowe bieżnie możesz wbić za pomocą właśnie tych starych.

Jak już wymienisz te łożyska to pamiętaj o tym, żeby nie dokręcać na chama tego. Trzeba ustawić delikatny luz. Tak dla przypomnienia :)