Strona 1 z 1

Przy kupnie nowego aku wyszedł pewien kwiatek

: sob paź 15, 2011 20:10
autor: wron
Witam.
Przy kupnie nowego aku wyszedł pewien kwiatek. W instalacji występuje za niskie napięcie ładowania aku.
Ładowanie aku z wyłączonymi odbiornikami - 13,25V
Ładowanie aku z włączonymi światłami - 12,85V
Ładowanie aku z włączonym wszystkim co możliwe - 12,15V (czyli wręcz rozładowuje aku).
Co ciekawe było też sprawdzone napięcie na alternatorze (niestety nie wiem dokładnie gdzie było dotknięte miernikiem) i wynik 14,24V.

Powyższe napięcia są niezależne od obrotów i są stałe i stabilne.

Pierwsze co zrobiłem to odkręciłem śrubę która jest za akumulatorem i sprawdziłem czy masa do karoserii nie skorodowała ale wyglądało tam wszystko na "lustro".

Gdzie mam szukać przyczyny niskiego napięcia ładowania?

Pozdrawiam.

Przy kupnie nowego aku wyszedł pewien kwiatek

: sob paź 15, 2011 20:43
autor: marcinek84
Sprawdź masę przy alternatorze i plus. Bo 1V spadku to dużo między alternatorem a akumulatorem. Jak masz miernik to sprawdzić opór + od aku do alternatora oraz masę, może łączenie końcówka przewód zaśniedziało.

Przy kupnie nowego aku wyszedł pewien kwiatek

: sob paź 15, 2011 22:07
autor: SiNi
U mnie w podobnej sytuacji elektryk samochodowy zrobił w ten sposób, że dodał dodatkowy przewód alternator(+) - akumulator (+). Przypuszczam, że ma to swoje jakieś wady, ale ładowanie jest za to dobre. Przynajmniej teraz nie mam niespodzianki, że mi dioda od ładowania się nie świeci, a wszystko ciągnie prąd z akumulatora, a nie alternatora (raz tak zimą ledwo do domu dojechałem :kac:). Nie wiem jak to się stało, ale po naładowaniu aku już wszystko działało jak należy, więc usterki nie znalazłem.

Przy kupnie nowego aku wyszedł pewien kwiatek

: ndz paź 16, 2011 12:01
autor: norek111
wron pisze: Gdzie mam szukać przyczyny niskiego napięcia ładowania?
w alternatorze

Przy kupnie nowego aku wyszedł pewien kwiatek

: ndz paź 16, 2011 19:39
autor: Paweł Marek
następnie sprawdź zmasowanie alternatora do silnika. Weź sam miernik zmierz napięcie pierw między metalową obudową alternatora a śrubą kabla plusowego. jeśli będzie ok zmierz opór między obudową aku a masa silnika potem ujemną klemą aku, dojdziesz czy altek nie zmasowany do silnika czy silnik do masy aku. Na uchwytach alternatora mogą gromadzić się tlenki powierzchnie styku trzeba oczyścić.

Przy kupnie nowego aku wyszedł pewien kwiatek

: pn paź 17, 2011 12:55
autor: marcin7x5
Proponuję sprawdzic złacza przewodów w tej plastykowej skrzyneczce na akumulatorze. Ja właśnie tam miałem spadek napięcia. Podokręcałem nakrętki od przewodu idącego od altka i ładowanie wróciło.