Strona 1 z 7

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: pn wrz 26, 2011 20:12
autor: biercok mkII
Witam. Na wstepie prosze moderatora o nie usuwanie tematu. /wiem wiem/ i prosze o nie odsylanie do innych tematow. Przypadkowo napotkalem sie na temat w ktorym bylo ze optymalna praca silnika jest gdy wskaznik jest w polowie ok90C. Zaskoczylo mnie to z tego wzgledu iz moja wskazowka prawie nigdy nie jest w takiej pozycji. Z ciekawosci obserwowalem zachowanie poszczegolnych etapow chlodzenia w moim mk2 i troche mnie zdziwilo ze mam inaczej niz w innych tematach. Odrazu dodam ze z grzaniem w budzie nie mam problemu gdyz po przejechaniu 1km relaksuje sie przy cieplym nawiewie Zalaczam fotki. I prosze o komentarz do nich i ewentualnie napisanie co jest nie tak i co do wymiany by utwierdzic moje przypuszczenia.

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: pn wrz 26, 2011 21:45
autor: tomek mk2 BDE
termostat do wymiany

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: pn wrz 26, 2011 22:12
autor: biercok mkII
Ok. Termostat do wymiany, tez mam takie przypuszczenie, ale dzisiaj przetestowalem w drodze do roboty. Przejechalem 3km z pred 70km/h pozniej odcinek ok 500m na 1 biegu bez gazu, jestem w robocie otwieram mache /silnik pracuje/ macam dolny waz i jest zimny, czekam ok 3min i termostat puscil a wskaznik dopiero wchodzil na pierwsza kreske za bialym malowanym polem. To termostat czy wskaznik cygani?

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: pn wrz 26, 2011 22:19
autor: tomek mk2 BDE
jezeli temp. spada podczas jazdy to znaczy ze termostat szfankuje. warto wymienic przed zima. silnik bedzie lapal szybciej temp a co za tym idzie mniejsze spalanie

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: pn wrz 26, 2011 22:54
autor: c-master
Ja mam podobnie ze wskazówką, wymieniłem termostat bo myślałem że to jego wina....
Po wymianie jest identycznie. I nauczyłem się z tym żyć....bo tak widocznie ma być :)

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: pn wrz 26, 2011 23:01
autor: biercok mkII
juz 2 lata bedzie jak tak jezdze. Czy zima czy lato i tak moj golf tyle samo pali, powaznie. Czyli jakbym mial dobry termostat to jak stoje czy jade to wskaznik ma byc calyczas w polowie?

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: pn wrz 26, 2011 23:15
autor: tomek mk2 BDE
tak jest.u mnie wentylator zalacza sie gdy wskazowka wyjdzie nieco za srodkowa kreske, potem wraca do pionu . moim zdaniem tak jest prawidlowo i tak ma byc. pozdr

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: pn wrz 26, 2011 23:29
autor: biercok mkII
No to ciekawe bo u mnie wskaznik nawet jeszcze nie jest w polowie a juz wichura wieje. To cos tu jest nie tak. Na chlopski rozum to czujnik przy chlodnicy tez by byl do wymiany.

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: wt wrz 27, 2011 08:08
autor: LaserDGL
Według mnie wymiana termostatu nic ci nie pomoże. Skoro etap chłodzenia i grzania przebiega prawidłowo czyli grzeje się odpowiednio szybko, chłodnica załącza się wtedy kiedy jest taka potrzeba czyli np. podczas postoju to dlaczego winicie działający termostat skoro swoje zadania wykonuje prawidłowo. Wymiana termostatu nie zmieni ci położenia wskazówki no chyba że któryś z etapów nie działał prawidłowo.

Sam napisałeś że jeździsz tak od dwóch lat wnioskuje że nie napotkałeś żadnych problemów z chłodzeniem. Auto ma swoje lata możliwe że na wskaźniku pojawił się jakiś luz i dlatego pokazuje "nieprawidłowo". Ja bym szukał przyczyny przy wskaźniku skoro nie masz żadnych problemów technicznych z chłodzeniem.

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: wt wrz 27, 2011 10:41
autor: jhosef
Ja bym proponował nie sugerować się nadmiernie tymi wskazaniami bo błąd pomiarowy to może mieć taki, że szkoda gadać. To właściwie nie jest urządzenie pomiarowe a wskaźnik. Nakładając błąd termostatu, czujnika, wskaźnika to trzeba pamiętać, ze to z grubsza pokazuje.
Ja bym proponował nie przejmować się. Zacząć dopiero jak będzie faktyczny problem z niedogrzaniem podczas chłodów.
Najlepiej byłoby zamontować jakiś miernik cyfrowy ale to wiadomo dodatkowy koszt.

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: sob paź 22, 2011 23:03
autor: biercok mkII
Witam. No fakt nigdy nie mialem problemu z ukladem chlodzenia. Mimo ze ze na piecu jest wedlug wskaznika niecale 70C to z nawiewu leci naprawde gorace powietrze ze nie idzie wytrzymac i musze dawac po srodku zimne cieple. W poniedzialek na podstawie niebieskiego czujnika sprawdze rezystancje na poszczegolnych etapach grzania i przy otwarciu termostatu i sie dowiem ile faktycznie jest stopni przy otwarciu. Oczywiscie jesli czujnik poprawnie pokazuje ale do tego tez dojde. Punkty beda wiec bez obaw. Pozdrawiam.

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: ndz paź 23, 2011 13:45
autor: Johnatan
ja wkładam w baniaczek z wodą czujnik mojego termometru elektronicznego i badam... auto chodzi jest 90stopni i przy ok 94 otwiera przy 87 zamyka przy 98 włącza sie wentylator.. jeżeli wszystko bedzie dobrze w twoim to jest ok. Proponuje nie grzebać z termostatem jak masz wahania co do jego pracy.. lepiej pożyczyć czujnik od kumpla i sprawdzić.. Zamykasz baniaczek z wodą i jak wypniesz czujnik woda nie zje**e :) robota w 10 min a sie okaże że to działa. Kumpel miał tak że jak pałował fure przy 150km/h to wychodizło ponad 90stopni gdy zwolnił to wracała 90 nic w tym dziwnego ale jak zmienił czujnik to juz tak nie robił.. ??????????????? Pozdro.

PS kolega z forum też miał RP i wychodziło mu ponad 90 i był skopany licznik a dokładnie wskaźnik

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: ndz paź 23, 2011 14:55
autor: Dziku VR6
Nie wiem gdzie wy tam macie 90C ? u mnie jest identycznie jak na załaczonych fotkach w pierwszym poscie i ma tak byc. wszystko chodzi tak jak powinno. Wiem tyle ze na wskaznikach co mają kontrolke od stanu plynu chlodniczego temperatura robocza czyli 90C jest jak wskazowka jest wlasnie pionowo.

Jak to jest z ta temperatura? +fotki.

: ndz paź 23, 2011 18:24
autor: jarek43_16
mi kiedyś wogóle wskazówka nie podnosiła i wymieniłem termostat na nowy firmy "meyle" chyba tak się pisze i mam tak samo jak w pierwszym poście i jest to odkąd go wymieniłem, czyli ok roku