MK2/MK3 Wspomaganie buczy

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Greenthumb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pt paź 30, 2009 14:25
Lokalizacja: Świdwin
Kontakt:

MK2/MK3 Wspomaganie buczy

Post autor: Greenthumb » sob wrz 24, 2011 19:11

Witam mam problem ze wspomaganiem. Znajdowałem na forum podobne tematy ale nie znalazłem nikogo kto by miał takie same objawy. Naczytałęm się po internecie wiele wypowiedzi na temat buczącego wspomagania i sam nie wiem co o tym mysleć. Więc postanowiłęm się was spytać może mi coś mądrego doradzicie.

A więc tak na początku powiem że wspomaganie buczy niby nie zbyt uciążliwe ale są dni w których wspomaganie buczy strasznie a sa dni w które praktycznie tego nie słychać. W niektóre dni wspoamaganie buczy na postoju nawet jak sie nie kreci kierownicą a w niektore dopiero jak sie zacznie nie krecic. Wpomaganie buczy tylko na niskich obrotach powyżej 2tys przestaje. Najbardziej je słychać jak się rusza z 1 biegu i jest poniżej 2 tys obrotów. Dolałem do zbieorniczka płynu do Maxa i to nic nie dało. Przekładnia jest dobra bo na poprzednim silniku 2.0 16v Digi 1 była ta przekładnia i nie było z nią żadnych problemów, dopiero jak włożyłem silnik od MK3 1.8 ABS 90KM Zaczą się ten problem.

Co z tym zrobić da rade sprawdzić czy to na pewno pompa? A jak to ona to czy mozna ją jakoś naprawić czy trzeba kupować nowa.... Proszę o rade jestem zielony jezeli chodzi o wspomaganie mam je od niedawna, Zawsze jeździłęm bez i też był dobrze :bajer:

Prosze o pomoc.



evilenko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: czw maja 20, 2010 20:50
Lokalizacja: Gdańsk

MK2/MK3 Wspomaganie buczy

Post autor: evilenko » sob wrz 24, 2011 22:12

Jak masz warunki to możesz sam zregenerować tę pompę - wymiana łożyska i ewentualnie uszczelek powinna pomóc. Co do dolania płynu na maxa to nie jest to najlepszy pomysł - na bagnecie, który jest pod korkiem jest zaznaczony właściwy poziom płynu i lepiej go nie przekraczać.



Awatar użytkownika
Greenthumb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pt paź 30, 2009 14:25
Lokalizacja: Świdwin
Kontakt:

Re: MK2/MK3 Wspomaganie buczy

Post autor: Greenthumb » sob wrz 24, 2011 22:39

Na zbiorniczku pompy mam podziałkę Minimum i Maximum więc nalałem do kreski Maximum bo miałem tak pomiędzy. Nie lałem pod sam korek :-) W pompie jest tylko do wymiany łożysko i uszczelki czy coś jeszcze może być w niej zepsute? Nie korzystniej jest kupić na allegro nową pompę? Czy pompa po regeneracji będzie się zachowywała tak jak nowa??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

MK2/MK3 Wspomaganie buczy

Post autor: Paweł Marek » ndz wrz 25, 2011 10:01

Jeśli siła wspomagania jest dobra to warto zmienić łożysko i simering. Pełniejsza regenracja się nie opłaca. Opis w FAQ. Masz pewnośc że to wspomaganie buczy?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Greenthumb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pt paź 30, 2009 14:25
Lokalizacja: Świdwin
Kontakt:

Re: MK2/MK3 Wspomaganie buczy

Post autor: Greenthumb » ndz wrz 25, 2011 13:11

Jestem na 99,9% pewny że to wspomaganie. Jak kręcę kierownicą to się nasila te buczenie w obie strony. Tak jak wcześniej pisałem przekładnia była przy innym silniku i nie buczało dopiero jak włożyłem ten silnik to się zaczeło czyli mozna wywnioskować że to pompa wspomagania. Tak mi się przynajmniej wydaje.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

MK2/MK3 Wspomaganie buczy

Post autor: Paweł Marek » ndz wrz 25, 2011 13:18

Zdejm pasek odpal i będziesz pewien


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

evilenko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: czw maja 20, 2010 20:50
Lokalizacja: Gdańsk

MK2/MK3 Wspomaganie buczy

Post autor: evilenko » ndz wrz 25, 2011 18:05

Co do zakupu nowej pompy to wydaje mi się, że kosztuje nie mało i musisz się zastanowić, czy chcesz tą $ przeznaczyć na ten cel. Używanej nie kupuj, moja zaczęła wyć miesiąc po zmianie. Regeneracja w zakładzie to jeśli dobrze pamiętam jakieś 180 zł. Jak masz warunki i czas to zrobisz to sam za max 50 zł - łożyska nie są drogie.



Awatar użytkownika
Greenthumb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pt paź 30, 2009 14:25
Lokalizacja: Świdwin
Kontakt:

Re: MK2/MK3 Wspomaganie buczy

Post autor: Greenthumb » ndz wrz 25, 2011 19:50

Nie wiem czy sie już cieszyć czy jeszcze nie ale wczoraj miałem dziwną sytułację. Jeździłem sobie po mieście dla przyjemności ( tak się snułem :grin: ) ale strasznie pompa buczała. I podczas cofania musialem najechać na krawężnik cofałem tak jak zwykle z taką samą ilościa gazu itp. ale podczas podjazdu auto zgasło tak jak by je zadusiło. Odpaliłem Golfa i co słyszę? Właśnie nic tylko prace silnika :kac: Buczenie jak ręką odją. Myślałem że to tylko na chwile odstawiłem auto, rano poszedłem odpaliłem i dalej nic auto cichutko chodzi, dzisiaj wieczorkiem testowałem osiągi swojego nowego silnika i dalej nic. Jak myślicie może być tak ze to samo sie naprawiło?? Przypomnę że silnik był wkładany tydzień temu. Boję się że jutro rano wsiądę i się zacznie to samo. Ale dzisiaj tak chodził jak by już wszystko było ok wogóle nie było słychać pompy nawet przy mocnym kreceniu kierą na postoju. Co wy o tym myślicie?? :helm: Mam nadziję że tak zostanie bo nie uśmiecha mi się wydawać kase której jak narazie nie mam :P



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości