Strona 1 z 1

Specyfikacja pompy hydraulicznej ABS

: śr wrz 14, 2011 11:41
autor: damcio151
Cześć.
Czy ktoś się może orientuje, ma jakieś informacje odnośnie pomp ABS ? Ogólne, nie konkretnego modelu, dane oczywiście w przybliżeniu ... jakie ciśnienie wytwarza, jaka jest jej wydajność itp ?

Re: Specyfikacja pompy hydraulicznej ABS

: śr wrz 14, 2011 21:31
autor: c-master
Mam coś z CItroena - tu przykład Jumpera III

Parametry dynamiczne
Następujące parametry można odczytać / telekodować za pomocą przyrządu diagnostycznego.
Parametr Stan parametru / Format wyświetlania Jednostka Możliwość zdalnego programowania
Napięcie zasilania 0 minimum / Maksimum 17 woltów Nie
Prędkość koła przedniego lewego 0 minimum / Maksimum 3682,8 km/h Nie
Prędkość koła przedniego prawego 0 minimum / Maksimum 3682,8 km/h Nie
Prędkość tylnego lewego koła 0 minimum / Maksimum 3682,8 km/h Nie
Prędkość tylnego prawego koła 0 minimum / Maksimum 3682,8 km/h Nie
CIŚNIENIE W UKŁADZIE HAMULCOWYM -32768 minimum / Maksimum 32767 bar Nie

System przeciwko blokowaniu kół (ABS) montowany jest równolegle do hydraulicznego układu hamulcowego.
System przeciwko blokowaniu kół (ABS) zapobiega blokowaniu kół modulując ciśnienie hamowania niezależnie w każdym zacisku hamulca.
System przeciwko blokowaniu kół (ABS) optymalizuje drogę hamowania.
System przeciwko blokowaniu kół (ABS) zachowuje sterowność pojazdu.
System przeciwko blokowaniu kół (ABS) realizuje funkcję elektronicznego rozdzielacza siły hamowania (REF).

Rola zespołu hydraulicznego polega na modulowaniu za pomocą elektrozaworów ciśnienia płynu hamulcowego przekazywanego do zacisków hamulców w następujących fazach :

* Wzrost ciśnienia płynu hamulcowego
* Utrzymanie ciśnienia płynu hamulcowego
* Obniżanie ciśnienia płynu hamulcowego


No i patrząc na to wydaje mi się, że nie można jednoznacznie określić jaki panuje ciśnienie w układzie, gdyż zależne jest ono od prędkości danego koła, podłoża, po którym ono się porusza (przyczepność), nacisku na to koło, stanu tarczy i klocków w danym kole i innych zasad kinematyki, dynamiki, przyspieszenia itp itd....
Układ daje tedy takie wypadkowe ciśnienie, żeby koło zahamowało a się nie zablokowało....a najbardziej prawdopodobne jest to, że układ ma ciśnienie proporcjonalne do siły nacisku na pedał hamulca - ciśnienie mierzone jest na wejściu do pompy - komputer orientuje się "jak bardzo chcesz zahamować" i daje takie ciśnienie na wyjściu obniżone tak, żeby nie zablokować koła....

Specyfikacja pompy hydraulicznej ABS

: śr wrz 14, 2011 22:08
autor: damcio151
dzięki :-)